250:1 12V CB 20Dx46L - silnik z metalową przekładnią i obustronnym wałem
search
  • 250:1 12V CB 20Dx46L - silnik z metalową przekładnią i obustronnym wałem
ID: 569240
166,27 zł
Brutto

135,18 zł Netto

Silnik o średnicy 20 mm i długości 46 mm, z metalową przekładnią 250:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,08 A do 1,6 A, prędkością 55 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 14 kg*cm, obustronnym wałem i węglowymi szczotkami o zwiększonej wytrzymałości. Pololu 3494

24h
Dostępny
Dostępna ilość: 1
 

Wysyłka gratis

darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań

Opis

Niewielki silnik o średnicy 20 mm i długości 46 mm, wyposażony w metalową przekładnię 250:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 4 mm i długości ok. 14 mm oraz dodatkowy wał umożliwiający podłączanie enkodera. Zalecanym napięciem pracy silnika jest  12 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 55 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 14 kg*cm, pobierając prąd od 0,08 A do 1,6 A.

Właściwości

  • Przekładnia: 250:1
  • Napięcie zasilania: 12 V
  • Prędkość: 55 RPM
  • Maksymalny moment obrotowy: 14 kg*cm
  • Minimalny pobór prądu: 0,08 A
  • Maksymalny pobór prądu: 1,6 A
  • Węglowe szczotki
  • Obustronny wał silnika
  • Średnica: 20 mm
  • Długość: 46 mm
  • Waga: 46 g

Uwaga!

Przeciążenie silnika może spowodować zniszczenie przekładni lub skrócenie jego żywotności. Zaleca się nie przekraczać obciążenia 5 kg*cm dla silników z węglowymi szczotkami oraz 3,5 kg*cm dla silników z metalowymi szczotkami. Nie należy doprowadzać do zablokowania wału silnika, gdyż może to spowodować uszkodzenie przekładni. Zaleca się zasilanie silników prądem równym bądź mniejszym niż 25% podanego prądu maksymalnego.

Napięcie zasilania

Silniki Pololu 20D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 6 V i 12 V. Silniki te nie różnią się mocą, a jedynie pobieranym prądem, który dla silników 12 V jest o połowę niższy niż dla silników o napięciu 6 V, co może być sporym ułatwieniem przy dobieraniu sterowników. Możliwe jest zasilanie silnika mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silnika.

Wymiary i waga

Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M2.5. Silniki z przekładnią ważą od 43 g do 46 g w zależności od wielkości przekładni.

Wymiary silników 20D z różnymi przekładniami (jednostki w mm).

Uwaga!

Nie należy wkręcać zbyt głęboko śrub w otwory montażowe, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Zaleca się nie wkręcać śrub głębiej niż 3,5 mm.

Obustronny wał silnika

Wszystkie silniki Pololu 20D dostępne są w wersjach z jednostronnym i obustronnym wałem. Dodatkowy wał znajduje się po przeciwnej stronie wału głównego i ma średnicę 2 mm oraz długość 6 mm. Wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co pozwala na montaż enkodera  działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.

W naszej ofercie znajdują się enkodery magnetyczne pasujące do wszystkich rodzajów silników 20D Pololu.

Silnik z jednostronnym wałem Silnik z obustronnym wałem Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem

Węglowe szczotki

Silniki dostępne są w dwóch wersjach z metalowymi i węglowymi szczotkami. Zastosowanie węglowych szczotek nie wpływa na wydajność silników, ale znacznie wydłuża ich żywotność, czyli czas bezproblemowej pracy.

Silnik CB (po prawej) różni się od silników z metalowymi szczotkami kolorem styków. Porównanie szczotek metalowych (po lewej) i węglowych (po prawej)

Koła

W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 4 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.

Czarne koła Pololu 80x10mm Białe koła Pololu 80x10mm Czarne koło Pololu 80x10mm z zamontowanym silnikiem

Koła Wild Thumper chromowane Koła Wild Thumper czerwony matalic Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem

Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicach Adaptery do kół Scooter

Uchwyty

Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 20D, znacznie ułatwiają ich montaż.

Uchwyty do silników 20D Silnik 20D z zamontowanym uchwytem oraz adapterem Silnik 20D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter

Sterowniki silników

Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.

W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino.

Podwójny sterownik silników DC z układem MC33926 Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019 Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB

Czujniki prądu

Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.

Moduł czujnika natężenia prądu 0-5A z układem ACS712-05 Moduł czujnika natężenia prądu ±5A z układem ACS714 Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX

Rodzaje i parametry silników 20D Pololu:

W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 25:1 do 488:1, o napięciu znamionowym 6 V i 12 V oraz w wersjach MB z metalowymi szczotkami oraz CB z węglowymi szczotkami. Oprócz tego, wszystkie warianty silników są również dostępne z jednostronnym lub obustronnym wałem silnika.

Przekładnia Wersja Napięcie Prędkość obrotowa max. moment obrotowy min. prąd max. prąd Jeden wał Dwa wały
25:1 CB 12 V 550 RPM 1,9 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 570 RPM 1,6 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 570 RPM 1,6 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
31:1 CB 12 V 450 RPM 2,4 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 450 RPM 2,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 450 RPM 2,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
63:1 CB 12 V 220 RPM 4,6 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 230 RPM 4,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 230 RPM 4,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
78:1 CB 12 V 180 RPM 5,4 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 180 RPM 4,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 180 RPM 4,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
100:1 CB 12 V 140 RPM 6,1 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 140 RPM 5,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 140 RPM 5,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
125:1 CB 12 V 110 RPM 7,8 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 110 RPM 6,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 110 RPM 6,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
156:1 CB 12 V 89 RPM 9,0 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 91 RPM 7,9 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 91 RPM 7,9 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
195:1 CB 12 V 72 RPM 10 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 73 RPM 9,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 73 RPM 9,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
250:1 CB 12 V 55 RPM 14 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 57 RPM 12 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 57 RPM 12 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
313:1 CB 12 V 44 RPM 16 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 45 RPM 13 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 45 RPM 13 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
391:1 CB 12 V 36 RPM 21 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 36 RPM 16 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 36 RPM 16 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
488:1 CB 12 V 28 RPM 25 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 30 RPM 21 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 30 RPM 21 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
569240

Cechy

Moc silnika DC
Inna
Materiał przekładni
Metalowa
Przełożenie
250:1
Prędkość obrotowa
57 RPM
Średnica wału
4 mm
Kształt wału
Litera D
Obustronny wał silnika
Tak
Napięcie zasilania
12 V

Produkty z tej samej kategorii (16)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.