- Obecnie brak na stanie

Andrzej Witkowski
Książka opisuje środowisko programistyczne będące zestawem dostępnych za darmo narzędzi zbudowanym wokół avr-gcc - kompilatora GNU C dla procesorów AVR. Jest ona przeznaczona dla wszystkich, którzy tworzą lub chcą tworzyć napisane w języku C programy dla mikrokontrolerów AVR. W szczególności jest ona skierowana do studentów kierunków elektronicznych i elektrycznych oraz hobbystów budujących urządzenia z mikrokontrolerami AVR. Mogą z niej skorzystać również czytelnicy zawodowo zajmujący się programowaniem mikrokontrolerów oraz ci wszyscy, którzy programując je dotychczas w Asemblerze, chcą rozszerzyć swoje umiejętności.
Spis treści
1. Wstęp
1.1. Podstawowe informacje
1.2. Struktura książki
1.3. Źródła informacji
2. Środowisko programistyczne GNU C
2.1. Wprowadzenie
2.2. Programy składowe środowiska
2.2.1. Pakiet Gnu Binutiis
2.2.2. Pakiet GCC
2.2.3. Biblioteka avr-libc
2.2.4. Program make
2.2.5. Programatory
2.2.6. Narzędzia uruchomieniowe
2.2.7. Asemblery
2.2.8. Programy pomocnicze
2.3. Instalacja
2.3.1. System Windows
2.3.2. System Linux
2.4. Biblioteka avr-libc
2.4.1. Kod startowy
2.4.2. Definicje nazw rejestrów specjalnych i flag bitowych
2.4.3. Biblioteka matematyczna
2.4.4. Standardowa biblioteka C
2.4.5. Makra i funkcje ułatwiające korzystanie z układów peryferyjnych
2.5. Kompilator gcc
2.5.1. Zasada działania
2.5.2. Typy plików
2.5.3. Opcje
2.5.3.1. Opcje kompilatora specyficzne dla procesorów AVR
2.5.3.2. Opcje kontrolujące rodzaj wyniku
2.5.3.3. Opcje ustalające dialekt C
2.5.3.4. Opcje włączające lub wyłączające uwagi i informacje o błędach
2.5.3.5. Opcje dla debuggera
2.5.3.6. Opcje optymalizacji
2.5.3.7. Opcje dotyczące katalogów
2.5.3.8. Opcje ustalające sposób generowania kodu
2.5.3.9. Opcje preprocesora
2.5.3.10. Opcje asemblera
2.5.3.11. Opcje konsolidatora
2.5.4. Atrybuty zmiennych i funkcji
2.6. Program make
2.6.1. Zasada działania
2.6.2. Zależności
2.6.3. Zmienne
2.7. Program AVRDUDE
2.7.1. Opcje linii poleceń
2.7.2. avrdude-gui
3. Język C dla procesorów AVR
3.1. Wprowadzenie
3.2. Operacje na zmiennych i rejestrach specjalnych
3.3. Operacje na zmiennych bitowych
3.4. Zmienne volatile
3.5. Odwołania do różnych rodzajów pamięci
3.5.1. Przestrzenie adresowe
3.5.2. Pamięć EEPROM
3.5.3. Pamięć Flash
3.6. Obsługa przerwań
3.6.1. Deklaracje funkcji obsługi przerwań
3.6.2. Hierarchia przerwań
3.6.3. Korzystnie z tych samych zmiennych w przerwaniach i w programie głównym
3.6.4. Korzystanie w przerwaniach ze zmiennych globalnych
3.7. Modyfikacje kodu startowego
3.8. Asembler
3.8.1. Zasady przydzielenia rejestrów przez kompilator
3.8.2. Asembler as
3.8.2.1. Komentarze
3.8.2.2. Wyrażenia
3.8.2.3. Etykiety
3.8.2.4. Dyrektywy
3.8.2.5. Preprocesor cpp
3.8.2.6. Przykładowy kod w Asemblerze dołączany do C
3.8.3. Wstawki w Asemblerze
3.8.3.1. Instrukcja asm
3.8.3.2. Operandy
3.8.3.3. Przykłady zastosowania
4. Tworzenie programu
4.1. Podstawowe zasady
4.2. Tworzenie i kompilacja projektu
4.2.1. AVR Studio
4.2.2. Generator plików makefile Mfile
4.2.3. Szablon plików makefile z WinAVR
4.3. Przykładowy program
4.4. Kompilacja przykładowego programu
4.4.1. AVR Studio
4.4.2. Linia poleceń
4.5. Pliki projektu
5. Przykłady zastosowań
5.1. Wprowadzenie
5.2. Obsługa klawiatury matrycowej
5.2.1. Opis aplikacji
5.2.2. Implementacja
5.3. Wymiana danych przez interfejs szeregowy
5.3.1. Opis aplikacji
5.3.2. Implementacja
5.4. Alfanumeryczny wyświetlacz LCD
5.4.1. Opis aplikacji
5.4.2. Implementacja
5.5. Obsługa klawiatury w przerwaniach
5.5.1. Opis aplikacji
5.5.2. Implementacja
5.6. Obsługa klawiatury i wyświetlacza LED
5.6.1. Opis aplikacji
5.6.2. Implementacja
5.7. Komunikacja pomiędzy wieloma urządzeniami
5.7.1. Interfejs RS-485
5.7.2. Opis protokołu
5.7.2.1. Formaty ramki danych
5.7.2.2. Obsługa błędów
5.7.3. Sesja komunikacyjna
5.7.4. Implementacja
5.7.4.1. Stałe i zmienne używane w programie
5.7.4.2. Układ nadrzędny
5.7.4.3. Układ podrzędny
5.7.5. Zależności czasowe
5.7.5.1. Odmierzanie przerwy pomiędzy znakami wewnątrz ramki
5.7.5.2. Odmierzanie przerwy pomiędzy ramkami z żądaniem odpowiedzi i danymi,
5.7.5.3. Odmierzanie przerwy pomiędzy ramkami przez układ podrzędny
5.7.6. Wymiana danych
Załącznik
Literatura
Indeks alfabetyczny
Brak towaru
Adeunis Bluetooth Extension to moduł Bluetooth Class 2 dla platform Open4, EvoPrimer i STM32 Primer2. Moduł może pracować jako master oraz slave, w komplecie jest antena
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Moduł z tranzystorem MOSFET RFP30N06LE z kanałem typu N. Wyposażony w dwa złącza śrubowe. Do montażu. SparkFun COM-12959
Brak towaru
Brak towaru
CuteDuino Attiny85 - moduł z mikrokontrolerem Attiny85
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Drukarka 3D z funkcją automatycznego poziomowania stołu i wznawiania drukowania. Wyposażona w podwójną oś Z oraz czujnik filamentu. Oferuje dużą przestrzeń roboczą 300 x 300 x 400 mm oraz wykorzystuje w pełni metalowy hotend. Pozwala na drukowanie z prędkością 300mm/s, co przekłada się na 30% szybszy druk w porównaniu z poprzednimi wersjami drukarek Sidewinder. Artillery Sidewinder X3 Plus
Brak towaru
Brak towaru
AVTDUINO LCD WYŚWIETLACZ DLA ARDUINO - WERSJA BEZ PCB DLA PRENUMERATORÓW EP
Brak towaru
Zmontowany miniaturowy sterownik taśmy LED. AVT1847 C
Brak towaru
Brak towaru
Minikomputer z 4-rdzeniowym procesorem Realtek RTD1395 ARM Cortex-A53, kartą graficzną Mali 470 MP4 GPU, 1 GB RAM, 8 GB eMMC, WiFi, BT 4.2 oraz licznymi złączami. Banana Pi BPI-M4
Brak towaru
Brak towaru
Andrzej Witkowski