• Obecnie brak na stanie
Podstawy techniczne inżynierii oprogramowania
search
  • Podstawy techniczne inżynierii oprogramowania
ID: 33567

Dick Hamlet, Joe Maybee

Wycofany
 

Wysyłka gratis

darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań

Autorzy: Dick Hamlet, Joe Maybee

ISBN: 83-204-2844-0
Format: B5, 540 str.
Twarda oprawa
Wydawnictwo: WNT

O książce
Książka, w której problemy związane z procesem wytwarzania oprogramowania omówiono od strony praktycznej.
Książka jest podzielona na cztery części. W pierwszej autorzy przedstawiają podstawowe pojęcia inżynierii oprogramowania i już tu podkreślają znaczenie testowania jako czynności na trwałe wpisanej w proces produkcyjny. Drugą część poświęcają identyfikacji i zapisywaniu wymagań użytkowników. W trzeciej części zajmują się projektowaniem i implementacją. Omawiają różne techniki projektowania, ilustrując je licznymi przykładami. Czwartą część poświęcają testowaniu i rozważają problem skuteczności tej procedury. Książka ta jest przeznaczona dla programistów i testerów oprogramowania, czyli osób, które mają bezpośredni wpływ na jakość wytwarzanego produktu programowego. To od ich staranności i umiejętności w dużym stopniu zależy powodzenie przedsięwzięcia programistycznego.

Spis treści
Przedmowa
Wstęp

Część I - Inżynieria oprogramowania

1.Pojęcia dotyczące tworzenia oprogramowania
1.1.Oddzielanie pojęć
1.2.Etapy cyklu życia oprogramowania
1.3.Ekonomika tworzenia oprogramowania
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

2.Kilka zasad tworzenia oprogramowania
2.1.Kontrola intelektualna
2.2.Dziel i zwyciężaj
2.3.Określ "odbiorców"
2.4.Od rozmycia do skupienia
2.5.Udokumentuj to!
2.6.Wejście/wyjście jest podstawą oprogramowania
2.7.Zbyt dużo inżynierii nie jest dobrą rzeczą
2.8.Przygotuj się na wprowadzanie zmian
2.9.Wykorzystaj poprzednie prace
2.10.Przyjmnij odpowiedzialność
2.11.Podsumowanie zasad inżynierii oprogramowania
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

3.Czy to rzeczywiście jest inżynieria?
3.1.Co jest innego w oprogramowaniu?
3.2.Sztuczna nauka
3.3.Analogia do innych zawodów
3.4.Odpowiedzialność twórców oprogramowania
3.5.Instytucje inżynierskie
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

4.Zarządzanie i proces
4.1.Kontrowersje na temat "procesu"
4.2.Zarządzanie inżynierią
4.3.Miary
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

5."Cykl życia" oprogramowania
5.1.Warianty modelu kaskadowego
5.2.Etapy tworzenia oprogramowania
5.3.Kontrola oprogramowania
5.4.Pielęgnacja przez cykl życia
5.5.Zarządzanie cyklem wytwórczym
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

6.Plan testów
6.1.Testowanie funkcjonalne
6.2.Testowanie oparte na błędach
6.3.Plan testów w trakcie cyklu życia
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

Część II - Wymagania i specyfikacja

7.Wymagania
7.1.Badanie wymagań
7.2.Przykład: Drukowanie drzew
7.3.Tryby oprogramowania
7.4.Szybkie prototypowanie
7.5.Zarządzanie etapem wymagań
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

8.Właściwości dobranych wymagań
8.1.Zrozumiałość dla użytkowników docelowych
8.2.Brak zbędnych wytycznych
8.3.Poprawność
8.4.Kompletność
8.5.Zwięzłość
8.6.Precyzja
8.7.Jasność
8.8.Jednoznaczność
8.9.Spójność
8.10.Możliwość śledzenia
8.11.Łatwość modyfikacji
8.12.Możliwość testowania (weryfikacji)
8.13.Wykonalność
8.14.Podsumowanie: Jak formułować wymagania?
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

9.Specyfikowanie
9.1.Odbiorcy i ich potrzeby
9.2.Precyzowanie wymagań w kierunku specyfikacji
9.3.Zastosowanie formalizmu
9.4.Specyfikowanie formalne i metody projektowe
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

10.Metody formalne
10.1.Języki specyfikacji
10.2.Logika predykatów pierwszego rzędu
10.3.Przykład: Sortowanie
10.4."Programowanie" specyfikacji
10.5.Kontrowersje dotyczące "metod formalnych"
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

Część III - Projektowanie i kodowanie

11.Projektowanie oprogramowania
11.1.Cele projektowania
11.2.Ogólne zasady projektowania
11.3.Sztuka projektowania
11.4.Projektowanie wysokiego poziomu ("architektoniczne")
11.5.Projektowanie szczegółowe
11.6.Notacje formalne w projektowaniu
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

12.Kodowanie
12.1.Języki programowania
12.2.Narzędzia wspomagające programowanie
12.3.Uzupełnianie planu testów podczas kodowania
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

13.Pseudokod
13.1.Projektowanie z użyciem pseudokodu
13.2.Implementacja pseudokodu
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

14.Skończone maszyny stanowe
14.1.Projektowanie za pomocą FSM
14.2.Kodowanie projektu FSM
Pytania szczegółowe
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

15.Abstrakcyjne typy danych
15.1.Ukrywanie decyzji projektowych
15.2.Sygnatury i aksjomaty ADT - przykład boolowski
15.3.Hermetyzacja i język C
15.4.Przykład: ADT IntSet
15.5.Implementacja ADT
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

16.Projektowanie obiektowe
16.1.Obiekty rzeczywiste i obiekty programowe
16.2.Wymagania obiektowe
16.3.Przykład: System czekowy
16.4.Sprawdzanie projektu obiektu przed implementacją
16.5.Języki obiektowe
16.6.Krótkie wprowadzenie do języka Java
16.7.Implementacja systemu czekowego
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

17.Diagramy przepływu danych
17.1.Elementy diagramów przepływu danych
17.2.Przykład DFD: system płacowy
17.3.Słownik danych
17.4.Sprawdzanie DFD - narzędzia CASE
17.5.Diagramy struktury
17.6.Implementacja DFD
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

18.Podsumowanie projektowania i kodowania
18.1.Dodatkowe pomysły projektowe
18.2.Wybór metod projektowania
18.3.Tworzenie kodu
18.4.Kierowanie etapami projektowania i kodowania
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

Część IV - Testowanie

19.Testowanie oprogramowania
19.1.Przygotuj plan testów
19.2.Co powinno dać nam testowanie?
19.3.Proces testowania: testowanie jednostek a testowanie systemu
19.4.Inspekcja a testowanie
19.5.Zarządzanie etapem testowania
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

20.Pokrycie - testowanie "systematyczne"
20.1.Podział przestrzeni wejść w celu poszukiwania błędów
20.2.Adekwatność testu strukturalnego i zalecenia Maricka
20.3.Warjacje na temat pokrycia testowania
20.4."Narzędzia" testowania
20.5.Bardziej złożone kryteria pokrycia strukturalnego
20.6.Które pokrycie jest najlepsze?
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

21.Przyszłość testowania
21.1.Testowanie losowe
21.2.Przewidywanie jakości oprogramowania
21.3.Testowanie automatyczne
21.4.Testowanie regresywne
21.5.Testowanie oprogramowania - stan obecny
Pytania szczegółowe
Pytania ogólne
Literatura uzupełniająca
Bibliografia

Rozwiązania i odpowiedzi wybranych ćwiczeń
Skorowidz
33567

Produkty z tej samej kategorii (16)