• Obecnie brak na stanie
INTERMEDIUM cyfrowa przyszłość filmu i telewizji. Wiedzieć więcej
search
  • INTERMEDIUM cyfrowa przyszłość filmu i telewizji. Wiedzieć więcej
ID: 35069

Krzysztof Franek

Wycofany
 

Wysyłka od 50 zł gratis

darmowa wysyłka paczkomatem na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 50 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań

Autor: Krzysztof Franek

ISBN: 83-206-1344-2
Format: B5, 204 str.
Wydawnictwo: WKiŁ

O książce
Czy jesteś zainteresowany tym co niesie ze sobą komputerowo-medialna przyszłość?
Jeśli tak, to przeczytaj tę książkę!
Książka jest kompletnym przewodnikiem po ewolucji współczesnych masmediów. Opisuje kierunki przeobrażeń środków masowego przekazu pod wpływem cyfrowych technologii. Pokazano w niej drogę jaka prowadzi od powstawania naturalnych dźwięków i obrazów, poprzez ich rejestrację z użyciem tradycyjnych nośników, aż do ich zintegrowanej cyfrowej formy jaką przybiorą w niedalekiej przyszłości pod postacią jednego wspólnego interaktywnego medium - Intermedium.
W pięciu rozdziałach zawarto poglądowe wiadomości m.in. na temat:

  • istoty postrzegania otaczającego nas świata
  • powstawania wrażenia dźwięku i obrazu
  • systemów uzyskiwania kolorów
  • rejestracji i przenoszenia na odległość sygnałów akustycznych i wizyjnych
  • różnicy pomiędzy tym co "analogowe" i "cyfrowe"
  • cyfrowej obróbki obrazu i dźwięku
  • technologii DVD
  • gier komputerowych
  • dźwięku przestrzennego w kinie
  • telewizji interaktywnej
  • cyfrowych efektów specjalnych i animacji komputerowej Internetu
  • niedalekiej przyszłości współczesnych masmediów.

Książka ta powstała na bazie programu naukowego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.
Krzysztof Franek jest absolwentem Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, Wydziału Produkcji Filmowej w Northern Film School w Anglii oraz Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi, gdzie od lat prowadzi wykłady na temat zastosowania komputerów w produkcji medialnej.

Spis treści:
O czym jest ta książka?
1. Zarys fizyki zjawisk akustycznych i optycznych /8
1.1. Ruch fa1owy /10
1.2 . Fizyka dźwięku /11
1.2.1. Fa1e mechaniczne
1.2.2. Dźwięki
1.2.3. Dlaczego słyszymy?
1.2.4. Cechy dźwięku
1.2.5. Zjawiska akustyczne
1.3. Fizyka obrazu /17
1.3.1. Fa1e elektromagnetyczne
1.3.2. Światło
1.3.3. Właściwości światła
1.3.4. Podstawowe elementy optyczne
1.3.5. Obraz
1.3.6. Dlaczego widzimy?
1.3.7. Kolor
1.3.8. Temperatura barwowa
1.3.9. Systemy uzyskiwania kolorów
2. Analogowy dźwięk i obraz /33
2.1. Sygnał /33
2.1.1. Sygnał foniczny i mikrofon
2.1.2 . Sygnał wizyjny
2.2. Rejestracja na nośniku światłoczułym /37
2.2.1. Emulsja fotograficzna
2.2.2. Obróbka fotograficzna
2.2.3. Błona fotograficzna
2.2.4. Taśma filmowa
2.2.5. Formaty filmowe
2.3. Przesyłanie na odległość /44
2.3.1. Kable
2.3.2. Fale radiowe
2.3.3. Telewizja
2.3.4. Standardy i systemy telewizji analogowej
2.4. Rejestracja na nośniku magnetycznym /51
2.4.1. Proces rejestracji magnetycznej
2.4.2. Taśma magnetyczna
2.4.3. Magnetyczny zapis dźwięku
2.4.4. Magnetyczny zapis obrazu
3. Bit - najmniejsza jednostka informacji /59
3.1. Cyfrowa filozofia /59
3.1.1. Analogowa, czy cyfrowa rzeczywistość?
3.1.2. Tajemna magia "l" i "O"
3.1.3. Cyfrowy punkt widzenia
3.2 . Istota powstawania bitów /63
3.2.1. Sygnał analogowy i cyfrowy
3.2.2. Przetwarzanie A/C i CIA
3.3. Cyfrowy dźwięk /65
3.3.1. Przetwarzanie A/C dźwięku
3.3.2. Karta dźwiękowa
3.3.3. Sposoby zapisu i odtwarzania dźwięku
3.4. Cyfrowy obraz /68
3.4.1. Grafika rastrowa i wektorowa
3.4.2. Piksel-młodszy brat bitu
3.4.3. Tworzenie cyfrowych obrazów
3.4.4. Materializacja bitów
3.5. Przechowywanie bitów /84
3.5.1. Cyfrowe formaty dźwięku i obrazu
3.5.2. Pamięć
3.6. Transport bitów /97
3.6.1. Metody transportu
3.6.2. Drogi transportu
3.7. Przetwarzanie bitów /101
3.7.1. Komputer
3.7.2. Zasada działania komputera
3.7.3. Oprogramowanie
3.7.4. System komputerowy
4. Cyfrowa rewolucja dźwięku i obrazu /107
4.1. Produkcja filmów /108
4.1.1. Dźwięk
4.1.2. Obraz
4.2 . Gry komputerowe /133
4.2.1. Tak się zaczęło
4.2.2. Główne gatunki
4.2.3. Technologia produkcji
4.2.4. Charakterystyka rynku
4.2.5. Najbliższa przyszłość gier komputerowych
4.3. Cyfrowe kanały dystrybucji /144
4.3.1. DVD
4.3.2. Internet
4.3.3. Interaktywna telewizja
5. Intermedium /164
5.1. Infostrada /165
5.1.1. Asynchroniczność
5.1.2. Nagłówki
5.1.3. Pomieszanie bitów
5.2. Rozrywka w Intermedium /168
5.2.1. Przekaz interaktywny
5.2.2. Domowe centrum rozrywki
5.2.3. Rzeczywistość wirtua1na
5.3. Inteligencja Intermedium /172
5.3.1. Jednoosobowa widownia
5.3.2. Interfejs
5.3.3. Cyfrowy lokaj
5.4. Cyfrowa sprzedaż /175
5.4.1. Bramka płatnicza
5.4.2. Totalna dystrybucja
5.5. Zagrożenia /181
5.5.1. Zagrożenia prawne
5.5.2. Zagrożenia społeczne
Bibliografia /193
Skorowidz

35069

Produkty z tej samej kategorii (16)