- Obecnie brak na stanie

Język C w przykładach; Greg Perry
darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
Autor: Greg Perry
ISBN: 83-7279-064-7
Data wydania: 2000
Format: B5,s. 504
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Mikom
O książce
Zadaniem książki jest nauczenie początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników języka C. Poszczególne rozdziały zawierają nie tylko cenne wskazówki, uwagi, ostrzeżenia i odwołania do innych niezbędnych informacji, ale również podsumowania. Ostatni rozdział prezentuje w pełni działający program ilustrujący wszystkie opisane w książce zagadnienia.
Część I. Witamy w C
Rozdział 1. Czym jest język C
C jako podstawa innych języków programowania
Historia języka C
Czym C różni się od innych języków programowania
Proces pisania programu w języku C
Uruchomienie programu
Obsługa błędów
Rozdział 2. Analiza programów napisanych w języku C
Analiza programu
Postać programu napisanego w języku C
Analiza prostego programu
Rozdział 3. Zmienne i stałe
Zmienne
Przypisywanie zmiennym wartości
Literały
Rozdział 4. Wprowadzenie do tablic
Wprowadzenie do tablic
Tablice znakowe a łańcuchy znakowe
Rozdział 5. Dyrektywy preprocesora
Czym są dyrektywy preprocesora
Dyrektywa #include
Dyrektywa #define
Rozdział 6. Wejście i wyjście
Funkcja printf()
Drukowanie łańcuchów znakowych
Definiowanie znaków konwersji
Modyfikatory znaków konwersji
Drukowane wartości muszą odpowiadać użytemu łańcuchowi sterującemu
Stosowanie funkcji scanf() do wprowadzania danych
Część II. Operatory języka C
Rozdział 7. Operatory i reguły pierwszeństwa
Podstawowe operatory matematyczne języka C
Operatory jednoargumentowe
Dzielenie i dzielenie modulo
Reguły pierwszeństwa
Stosowanie nawiasów
Instrukcje przypisania
Używanie w obliczeniach danych o różnych typach
Rozdział 8. Operatory relacyjne i logiczne
Definicja operatorów relacyjnych
Instrukcja if
Instrukcja else
Rozdział 9. Pozostałe operatory języka C
Definicje operatorów logicznych
Operatory logiczne i ich stosowanie
Logiczna efektywność języka C
Operatory logiczne i reguły pierwszeństwa
Operator warunkowy
Operatory zwiększania i zmniejszania
Operator sizeof
Operator przecinkowy
Część III. Sterowanie wykonywaniem programu
Rozdział 10. Pętla while
Instrukcja while
Pętla do-while
Porównanie instrukcji if z pętlą while
Funkcja exit() i instrukcja break
Liczniki i zliczanie wartości
Zliczanie wartości
Rozdział 11. Pętla for
Instrukcja for
Koncepcja pętli
Zagnieżdżone pętle for
Rozdział 12. Sterowanie przebiegiem programu
Instrukcje break i for
Instrukcja continue
Instrukcja switch
Instrukcja goto
Część IV. Zasięg zmiennych i programowanie strukturalne
Rozdział 13. Wprowadzenie do funkcji języka C
Podstawy funkcji
Dzielenie problemów na mniejsze fragmenty
Dokładniej o funkcjach
Funkcje wywołujące i powracające
Rozdział 14. Zasięg zmiennych
Zmienne globalne i lokalne
Zmienne automatyczne i statyczne
Trzy zagadnienia związane z przykazywaniem parametrów
Rozdział 15. Przekazywanie wartości między funkcjami
Przekazywanie przez wartość (przez kopię)
Przekazywanie przez adres
Rozdział 16. Zwracanie wartości przez funkcje
Wartości zwracane przez funkcje
Prototypy funkcji
Część V. Standardowe funkcje wejścia, wyjścia i funkcje wewnętrzne
Rozdział 17. Operacje wejścia/wyjścia znakowe i związane
z konkretnym urządzeniem
Wejście/wyjście w postaci strumienia znaków
Urządzenia standardowe
Drukowanie danych sformatowanych
Funkcje znakowych operacji wejścia i wyjścia
Rozdział 18. Funkcje operujące na łańcuchach znakowych i funkcje numeryczne
Funkcje operujące na znakach
Funkcje działające na łańcuchach znakowych
Funkcje numeryczne
Część VI. Tworzenie bloków w programie
Rozdział 19. Praca z tablicami
Podstawowe wiadomości o tablicach
Inicjowanie tablic
Przeszukiwanie tablic
Wyszukiwanie wartości w tablicach
Sortowanie tablic
Zaawansowane metody odwoływania się do tablic
Rozdział 20. Odwoływanie się do danych za pomocą wskaźników
Wprowadzenie do zmiennych wskaźnikowych
Tablice wskaźników
Rozdział 21. Stosowanie wskaźników
Wskaźniki jako nazwy tablic
Korzyści wynikające ze stosowania wskaźników
Stosowanie wskaźników dla zmiennych znakowych
Arytmetyka wskaźników
Tablice z łańcuchami znakowymi
Część VII. Zaawansowane programowanie w C
Rozdział 22. Wprowadzenie do struktur
Wprowadzenie do struktur
Definiowanie struktur
Inicjowanie danych w strukturze
Struktury zagnieżdżone
Rozdział 23. Tablice struktur
Deklarowanie tablic struktur
Stosowanie tablic jako elementów struktur
Stosowanie funkcji malloc() i free() do dynamicznego przydzielania pamięci
Rozdział 24. Proste przetwarzanie plików
Jaką rolę spełnia dysk
Rozdzaje dostępu do plików na dysku
Pojęcie pliku sekwencyjnego
Otwieranie i zamykanie plików sekwencyjnych
Zapisywanie do pliku
Wydruk danych na drukarce
Dołączanie danych do pliku
Czytanie danych z pliku
Rekordy pliku o dostępie bezpośrednim
Otwieranie plików o dostępie bezpośrednim
Funkcja fseek()
Inne przydatne funkcje wejścia i wyjścia
Rozdział 25. Podsumowanie
Opis programu
Program
Co dalej
Część VIII. Dodatki
Dodatek A.Dwójkowe i szesnastkowe adresowanie pamięci Pamięć komputera
Kolejność bitów
Liczby dwójkowe (binarne)
Arytmetyka dwójkowa
Liczby dwójkowe ujemne
Liczby szesnastkowe
Po co uczyć się liczb szesnastkowych
Jaki związek istnieje między notacją dwójkową i adresowaniem pamięci a językiem C
Dodatek B. Tablica pierwszeństwa
Dodatek C. Tablica znaków ASCII
EDC kabel głośnikowy 10 m, 2 x 0,35 mm czerwono-czarny
Brak towaru
Praca zbiorowa, red. Tadeusz Łuba
Brak towaru
Brak towaru
Zestaw AVT do samodzielnego montażu licznika czasu pracy wyzwalanego za pomocą przepływu prądu. AVT5548 B
Brak towaru
Brak towaru
Bateria alkaliczna GP Super Alkaline D/LR20/R20 o napięciu 1,5V, 2 szt.
Brak towaru
Brak towaru
Wyświetlacz OLED (WEG005016ALPP5N00000), rozdzielczość 50x16 pikseli, 58x32mm, Negative Black Surface, Yellow Dot, 5V, RoHS
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Filament firmy ROSA3D wykonany z wysokiej jakości granulatu PLA. Na szpuli nawinięty jest 1 kg filamentu o średnicy 1,75 mm. ROSA3D PLA Plus ProSpeed Black
Brak towaru
Brak towaru
Energooszczędna płytka z mikrokontrolerem ATmega328P kompatybilna z Arduino Pro. Na jednej baterii CR2032 o pojemności 210 mAh może pracować nawet 60 dni. DFRobot DFR0343
Brak towaru
Płytka rozszerzeń dla STM32 Nucleo przeznaczona do aplikacji wykorzystujących USB Typ C. Płytka jest kompatybilna ze złączami STM32 Nucleo oraz Arduino UNO R3. STMicroelectronics X-NUCLEO-USBPDM1
Brak towaru
Mimi PC z procesorem AM335x ARM Cortex-A8, taktowany częstotliwością 1 GHz z 512 MB pamięci RAM. Jest wyposażony w akcelerator grafiki 3D oraz dwa 32-bitowe mikrokontrolery PRU. Pamięci Flash wynosi 4 GB. Moduł posiada m.in. interfejsy USB, HDMI, oraz wyprowadzenia I/O. Dodatkowo jest budowany moduł WiFi oraz Bluetooth. BBBWL-SC-562
Brak towaru
Język C w przykładach; Greg Perry