- Obecnie brak na stanie

Język C w przykładach; Greg Perry
darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
Autor: Greg Perry
ISBN: 83-7279-064-7
Data wydania: 2000
Format: B5,s. 504
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Mikom
O książce
Zadaniem książki jest nauczenie początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników języka C. Poszczególne rozdziały zawierają nie tylko cenne wskazówki, uwagi, ostrzeżenia i odwołania do innych niezbędnych informacji, ale również podsumowania. Ostatni rozdział prezentuje w pełni działający program ilustrujący wszystkie opisane w książce zagadnienia.
Część I. Witamy w C
Rozdział 1. Czym jest język C
C jako podstawa innych języków programowania
Historia języka C
Czym C różni się od innych języków programowania
Proces pisania programu w języku C
Uruchomienie programu
Obsługa błędów
Rozdział 2. Analiza programów napisanych w języku C
Analiza programu
Postać programu napisanego w języku C
Analiza prostego programu
Rozdział 3. Zmienne i stałe
Zmienne
Przypisywanie zmiennym wartości
Literały
Rozdział 4. Wprowadzenie do tablic
Wprowadzenie do tablic
Tablice znakowe a łańcuchy znakowe
Rozdział 5. Dyrektywy preprocesora
Czym są dyrektywy preprocesora
Dyrektywa #include
Dyrektywa #define
Rozdział 6. Wejście i wyjście
Funkcja printf()
Drukowanie łańcuchów znakowych
Definiowanie znaków konwersji
Modyfikatory znaków konwersji
Drukowane wartości muszą odpowiadać użytemu łańcuchowi sterującemu
Stosowanie funkcji scanf() do wprowadzania danych
Część II. Operatory języka C
Rozdział 7. Operatory i reguły pierwszeństwa
Podstawowe operatory matematyczne języka C
Operatory jednoargumentowe
Dzielenie i dzielenie modulo
Reguły pierwszeństwa
Stosowanie nawiasów
Instrukcje przypisania
Używanie w obliczeniach danych o różnych typach
Rozdział 8. Operatory relacyjne i logiczne
Definicja operatorów relacyjnych
Instrukcja if
Instrukcja else
Rozdział 9. Pozostałe operatory języka C
Definicje operatorów logicznych
Operatory logiczne i ich stosowanie
Logiczna efektywność języka C
Operatory logiczne i reguły pierwszeństwa
Operator warunkowy
Operatory zwiększania i zmniejszania
Operator sizeof
Operator przecinkowy
Część III. Sterowanie wykonywaniem programu
Rozdział 10. Pętla while
Instrukcja while
Pętla do-while
Porównanie instrukcji if z pętlą while
Funkcja exit() i instrukcja break
Liczniki i zliczanie wartości
Zliczanie wartości
Rozdział 11. Pętla for
Instrukcja for
Koncepcja pętli
Zagnieżdżone pętle for
Rozdział 12. Sterowanie przebiegiem programu
Instrukcje break i for
Instrukcja continue
Instrukcja switch
Instrukcja goto
Część IV. Zasięg zmiennych i programowanie strukturalne
Rozdział 13. Wprowadzenie do funkcji języka C
Podstawy funkcji
Dzielenie problemów na mniejsze fragmenty
Dokładniej o funkcjach
Funkcje wywołujące i powracające
Rozdział 14. Zasięg zmiennych
Zmienne globalne i lokalne
Zmienne automatyczne i statyczne
Trzy zagadnienia związane z przykazywaniem parametrów
Rozdział 15. Przekazywanie wartości między funkcjami
Przekazywanie przez wartość (przez kopię)
Przekazywanie przez adres
Rozdział 16. Zwracanie wartości przez funkcje
Wartości zwracane przez funkcje
Prototypy funkcji
Część V. Standardowe funkcje wejścia, wyjścia i funkcje wewnętrzne
Rozdział 17. Operacje wejścia/wyjścia znakowe i związane
z konkretnym urządzeniem
Wejście/wyjście w postaci strumienia znaków
Urządzenia standardowe
Drukowanie danych sformatowanych
Funkcje znakowych operacji wejścia i wyjścia
Rozdział 18. Funkcje operujące na łańcuchach znakowych i funkcje numeryczne
Funkcje operujące na znakach
Funkcje działające na łańcuchach znakowych
Funkcje numeryczne
Część VI. Tworzenie bloków w programie
Rozdział 19. Praca z tablicami
Podstawowe wiadomości o tablicach
Inicjowanie tablic
Przeszukiwanie tablic
Wyszukiwanie wartości w tablicach
Sortowanie tablic
Zaawansowane metody odwoływania się do tablic
Rozdział 20. Odwoływanie się do danych za pomocą wskaźników
Wprowadzenie do zmiennych wskaźnikowych
Tablice wskaźników
Rozdział 21. Stosowanie wskaźników
Wskaźniki jako nazwy tablic
Korzyści wynikające ze stosowania wskaźników
Stosowanie wskaźników dla zmiennych znakowych
Arytmetyka wskaźników
Tablice z łańcuchami znakowymi
Część VII. Zaawansowane programowanie w C
Rozdział 22. Wprowadzenie do struktur
Wprowadzenie do struktur
Definiowanie struktur
Inicjowanie danych w strukturze
Struktury zagnieżdżone
Rozdział 23. Tablice struktur
Deklarowanie tablic struktur
Stosowanie tablic jako elementów struktur
Stosowanie funkcji malloc() i free() do dynamicznego przydzielania pamięci
Rozdział 24. Proste przetwarzanie plików
Jaką rolę spełnia dysk
Rozdzaje dostępu do plików na dysku
Pojęcie pliku sekwencyjnego
Otwieranie i zamykanie plików sekwencyjnych
Zapisywanie do pliku
Wydruk danych na drukarce
Dołączanie danych do pliku
Czytanie danych z pliku
Rekordy pliku o dostępie bezpośrednim
Otwieranie plików o dostępie bezpośrednim
Funkcja fseek()
Inne przydatne funkcje wejścia i wyjścia
Rozdział 25. Podsumowanie
Opis programu
Program
Co dalej
Część VIII. Dodatki
Dodatek A.Dwójkowe i szesnastkowe adresowanie pamięci Pamięć komputera
Kolejność bitów
Liczby dwójkowe (binarne)
Arytmetyka dwójkowa
Liczby dwójkowe ujemne
Liczby szesnastkowe
Po co uczyć się liczb szesnastkowych
Jaki związek istnieje między notacją dwójkową i adresowaniem pamięci a językiem C
Dodatek B. Tablica pierwszeństwa
Dodatek C. Tablica znaków ASCII
Brak towaru
PmodCLPBL to moduł z ekranem LCD 2x16 znaków, komunikacja odbywa się przy pomocy interfejsu równoległego, podświetlenie ekranu LCD. Digilent 410-142
Brak towaru
Marble Run Wciągnik Stopniowy to zaawansowany zestaw konstrukcyjny UGEARS, który oferuje modułowy, 3-stopniowy tor kulkowy z różnymi przeszkodami, umożliwiający niekończące się zabawy, naukę mechaniki oraz możliwość tworzenia własnego mini parku rozrywki, a także stanowi ciekawy dodatek do domu czy biura. UGears 70157
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Akumulator mobilny o pojemności 7600 mAh do ładowania przenośnych urządzeń elektronicznych, zasilanych napięciem 5V. Power bank Kruger&Matz ładowany jest poprzez port USB. KM0159
Brak towaru
Kabel 2-żyłowy z wtykiem JST, końce kabli są pocynowane, długość 15 cm, raster 2mm. Przewód ma dodatkwo 2-pinowe gniazdo kątowe typu przewód-płytka
Brak towaru
Brak towaru
Zestaw Pi Desktop pozwala przekształcić Raspberry Pi w pełnoprawny system desktopowy. Dołączona nakładka na piny GPIO zawiera zegar RTC i układ zarządzania energią. Pozwala też na dołączenie dysku mSATA oraz modułu kamery. Pi Desktop
Brak towaru
Brak towaru
Karta SD Kingston CANVAS React 128GB Class 10. SDR/128GB
Brak towaru
Jean Labrosse, Jack Ganssle, Robert Oshana, Colin Walls, Keith E. Curtis, Jason Andrews, David Katz, Rick Gentile, Kamal Hyder, Bob Perrin
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
DevKit1207 to zestaw z mikrokontrolerem STM32F207IGT6 (1 MB Flash, 128 + 4 kB SRAM), wyposażona jest m.in. w wyświetlacz dotykowy 3,5\', interfejs Ethernet, USB OTG
Brak towaru
Pendrive o pojemności 64 GB z interfejsem USB 3.0. Wyposażony w podwójne złącze: USB typ A i USB typ C. Kingston DTDUO3C/64GB
Brak towaru
Język C w przykładach; Greg Perry