- Obecnie brak na stanie
 
        
           
         
          Koleśnik Krystyna
Książka "Podstawy programowania strukturalnego w języku C++" jest przeznaczona do początkowej nauki programowania w języku algorytmicznym wysokiego poziomu na przykładach pisanych w języku C++. Poszczególne rozdziały książki systematycznie omawiają elementy języka i programów oraz podstawowe algorytmy i metody algorytmiczne. Pokazano ich zastosowanie do budowy programów sekwencyjnych, rozgałęzionych, powtarzających obliczenia, z zadaniami programu rozdzielonymi między funkcjami, a także moduły. Książka omawia typy standardowe oraz definiowane przez programistę zmienne proste i wskaźniki oraz statyczne struktury danych, takie jak: tablice, rekordy, tablice rekordów, pliki binarne i pliki tekstowe. Przedstawia też dynamiczne struktury danych, tj. tablice dynamiczne, dynamiczne tablice wskaźników, listy jednokierunkowe, dwukierunkowe i cykliczne, struktury danych wykorzystujące listy, np.: stosy, kolejki, listy wskaźników, listy list, a także drzewa binarne i drzewa AVL. Wiele uwagi poświęca się algorytmom obsługi struktur danych, ilustrując je licznymi przykładami programów. Oprócz części teoretycznej, każdy rozdział zawiera ćwiczenie, prezentujące gotowe programy, na których przeprowadza się pewne eksperymenty, mające na celu lepsze poznanie i utrwalenie elementów języka i algorytmów omawianych w danym rozdziale. Przykłady programów stanowią też pewien wzór do naśladowania podczas opracowywania przez Czytelnika własnych programów do zadań przewidzianych do samodzielnego rozwiązywania. Wszystkie programy omawiane w książce są dostarczone na nośniku w różnych wersjach środowiskowych dla Borlanda Builder6.0, Visual C++6.0, Visual Studio.Net. W programach używa się strumieniowego wejścia - wyjścia oraz tych elementów języka C++, które ułatwiają programowanie, tj. stałych definiowanych, referencji, operatorów new i delete, typu wskaźnikowego, prototypów funkcji. Przestudiowanie książki wraz z opracowaniem zbioru własnych programów będzie stanowić dla Czytelnika dobrą podstawą do dalszej nauki programowania obiektowego w języku C++
 Spis treści
 Wstęp 
Uwagi o wyróżnieniach w tekście 
Rozdział 1. Program sekwencyjny 
Pojęcia podstawowe 
Cechy algorytmów 
Cechy obiektów 
Działania 
Charakterystyka języka C++ 
Zasady kompilacji 
Elementy języka C++ 
Typy standardowe 
Struktura programu 
Deklaracje i definicje stałych 
Definicje i deklaracje zmiennych 
Instrukcje 
Podprogramy 
Nadawanie wartości zmiennym 
Wyrażenia 
Nadawanie wartości zmiennym przez program, instrukcja przypisania 
Nadawanie wartości zmiennym przez użytkownika 
Wyprowadzanie informacji i danych z programu do użytkownika 
Wyprowadzanie komunikatów 
Wyprowadzanie wyników 
Wyprowadzanie ostrzeżeń i komunikatów o błędach 
Struktura programu sekwencyjnego 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 1. Edycja, kompilacja i uruchomienie programu sekwencyjnego 
Wprowadzanie i wyświetlanie liczb całkowitych - plik wewyint.cpp 
Wprowadzanie i wyświetlanie liczb rzeczywistych - plik wewyreal.cpp 
Wprowadzanie i wyświetlanie napisów i znaków - wewystr.cpp 
Zadania 
Zasady przeliczania miar 
Rozdział 2. Typy danych. Program z rozgałęzieniami 
Typy standardowe i wyrażenie 
Operatory i wyrażenia 
Operatory arytmetyczne 
Operatory przypisania 
Operatory relacji 
Typy całkowite 
Typy rzeczywiste 
Typ znakowy 
Wprowadzanie znaków 
Wyświetlanie znaków 
Napisy 
Wprowadzanie napisów 
Wyświetlanie napisów 
Schematy blokowe 
Organizacja rozgałęzień w programach 
Instrukcja złożona 
Instrukcje warunkowe 
Przykład programu rozgałęzionego 
Konstrukcja if else if 
Instrukcja wyboru 
Instrukcja skoku goto 
Typy definiowane 
Typ wyliczeniowy 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 2. Programy z rozgałęzieniami 
Użycie instrukcji warunkowych z warunkami prostymi - plik jezyki.cpp 
Program z zagnieżdżonymi instrukcjami warunkowymi z wyrażeniami relacyjnymi - plik jezyki1.cpp 
Program z zagnieżdżonymi instrukcjami warunkowymi badającymi wartość zmiennej - plik jezyki2.cpp 
Program z warunkami złożonymi - plik jezyki3.cpp 
Program z warunkami prostymi i złożonymi - plik warunki.cpp 
Program z rozgałęzieniem na większą liczbę dróg - plik wybor.cpp 
Zadania 
Rozdział 3. Program z powtórzeniami 
Podstawowe operacje wykonywane w pętli 
Typy pętli 
Pętle o znanej liczbie powtórzeń - instrukcja for 
Składnia instrukcji for 
Ustalanie liczby powtórzeń 
Użycie stałej jawnej 
Użycie stałej zdefiniowanej 
Pętla z badaniem warunku na początku - instrukcja while 
Pętla z badaniem warunku na końcu - instrukcja do while 
Pętle z określoną liczbą powtórzeń i warunkiem wcześniejszego zakończenia 
Pętle nieskończone 
Przykład programu stosującego algorytm obliczania sumy 
Pętle w pętli 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 3. Organizacja pętli - instrukcje iteracyjne 
Pętle o określonej liczbie powtórzeń 
Pętle o nieokreślonej liczbie powtórzeń - badanie warunku powtarzania na początku pętli - plik petlawhi.cpp 
Pętle o nieokreślonej liczbie powtórzeń - badanie warunku powtarzania na końcu pętli - plik petlarep.cpp 
Zadania 
Rozdział 4. Proces wytwarzania programu 
Cykl życia programu 
Projektowanie programu 
Rodzaje konstrukcji programowych wykorzystywanych przy konstrukcji algorytmów i ich implementacja* 
Algorytm strukturalny* 
Testowanie i uruchamianie programu 
Zasady testowania 
Udogodnienia programu uruchamiającego systemów BC, BB i VC 
Dokumentowanie programów 
Rodzaje dokumentacji 
Zawartość dokumentacji programów studenckich 
Znaczenie i rodzaje komentarzy w programie 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 4. Instrukcje warunkowe i instrukcje iteracyjne 
Pętle zagnieżdżone - pętla for w pętli for 
Pętle zagnieżdżone - pętla while w pętli for - plik kwesta.cpp 
Pętle zagnieżdżone - pętla do while w pętli for - plik daty.cpp 
Zadania 
Rozdział 5. Podprogramy - funkcje 
Przeznaczenie i efekty stosowania 
Definicja podprogramu 
Definicja funkcji 
Rodzaje komunikacji funkcji z programem 
Funkcje bezparametrowe, niezwracające wartości 
Funkcje z parametrami wejściowymi, niezwracające wartości 
Funkcje z parametrami wejściowymi, zwracające wartość 
Funkcje z parametrami wejściowymi i wyjściowymi, niezwracające wartości 
Funkcje bez parametrów wejściowych zwracające kilka wyników 
Funkcje z parametrami wejściowymi i wyjściowymi, zwracające wartość 
Przekazywanie parametrów do podprogramu 
Przekazywanie parametru przez wartość 
Przekazywanie parametru przez stałą 
Przekazywanie parametru przez referencję 
Treść podprogramu 
Wywoływanie funkcji 
Struktura programu z funkcjami 
Zakres widzialności zmiennych programu 
Funkcje inline* 
Przeciążanie funkcji i parametry domyślne* 
Przeciążanie operatorów * 
Logiczny podział programu na podprogramy - metody projektowania programów 
Diagramy do przedstawiania struktur danych i struktury programu* 
Przeznaczenie i charakterystyka ogólna* 
Formy diagramów struktury programu* 
Przykłady diagramów struktury i przepływu sterowania* 
Funkcje rekurencyjne* 
Rekurencja pośrednia* 
Rekurencja właściwa* 
Przykłady funkcji rekurencyjnych* 
Zastosowania rekurencji** 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 5. Funkcje 
Funkcja bez parametrów zwracająca wartość - plik klawisz.cpp 
Funkcja z parametrem przekazywanym przez wartość, zwracająca obliczonąwartość - obliczanie wzorów iteracyjnych - plik pierwkw.cpp 
Funkcja z parametrem przekazywanym przez wartość, zwracająca obliczony wynik - obliczanie sum szeregów - plik funkcje.cpp 
Funkcja z parametrami przekazywanymi przez referencje - plik data.cpp 
Zadania 
Rozdział 6. Tablice - dostęp indeksowy 
Ogólna charakterystyka 
Definicje i deklaracje tablic 
Odwołanie do elementu tablicy 
Inicjowanie tablicy 
Nadawanie wartości elementom tablicy 
Nadawanie wartości początkowej elementom tablicy przez przypisanie 
Nadanie wartości elementom tablicy przez wczytanie danych wprowadzanych z klawiatury 
Wyprowadzanie elementów tablicy 
Wyprowadzenie elementów tablicy jednowymiarowej 
Wyprowadzenie elementów tablicy dwuwymiarowej 
Wyszukiwanie w tablicy elementu spełniającego określony warunek 
Wyszukiwanie liniowe z pętlą do while 
Wyszukiwanie z wartownikiem z pętlą do while 
Wyszukiwanie liniowe z pętlą while - algorytm klasyczny 
Wyszukiwanie z wartownikiem z pętlą while 
Wyszukiwanie liniowe z pętlą for 
Wyszukiwanie w tablicach wielowymiarowych 
Wybór elementów tablicy spełniających określony warunek 
Wyznaczanie wartości maksymalnej w tablicy 
Operacje na wierszach i kolumnach tablicy dwuwymiarowej 
Sumy w wierszach 
Zliczanie w kolumnach tablicy dwuwymiarowej 
Inne algorytmy wykonujące operacje na tablicach lub wykorzystujące tablice 
Sortowanie tablicy jednowymiarowej przez wybieranie 
Sortowanie bąbelkowe 
Sortowanie szybkie Quick Sort* 
Scalanie tablic 
Sito Eratostenesa* 
Generator liczb pseudolosowych o rozkładzie nierównomiernym z przedziału 1-m 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 6. Tablice jedno- i dwuwymiarowe 
Operacje na tablicy jednowymiarowej - plik tablind.cpp 
Algorytm szybkiego wyszukiwania wartości minimalnej i maksymalnej w tablicy - plik minmaks.cpp Rekurencyjny algorytm szybkiego wyszukiwania wartości minimalnej i maksymalnej w tablicy* - plik minmaksr.cpp 
Operacje na tablicy dwuwymiarowej - plik tab2ind.cpp 
Zadania 
Rozdział 7. Wskaźniki 
Charakterystyka ogólna 
Wskaźnik do wskaźnika 
Przekazywanie parametru funkcji przez wskaźnik 
Przekazywanie wskaźników 
Operacje na wskaźnikach i zmiennych wskazywanych 
Przypisanie wskaźnikowi adresu innej zmiennej 
Przypisanie wskaźników 
Przypisanie zmiennych wskazywanych 
Przesuwanie wskaźnika 
Porównanie wskaźników 
Wskaźniki do stałych i wskaźniki stałe* 
Wskaźnik nieokreślonego typu 
Dostęp wskaźnikowy do elementów tablic. Arytmetyka wskaźników 
Tablice jednowymiarowe 
Tablice dwuwymiarowe 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 7. Wskaźniki 
Operacje na wskaźnikach - plik wskliczb.cpp 
Wskaźnikowy dostęp do elementów tablic jednowymiarowych - plik tablwsk.cpp 
Wskaźnikowy dostęp do elementów tablic dwuwymiarowych - plik tab2wsk.cpp 
Zadania 
Rozdział 8. Napisy - łańcuchy znaków 
Deklaracje, wprowadzanie, wypełnianie i wyświetlanie napisów 
Deklarowanie i inicjowanie stałych i zmiennych napisowych oraz wskaźników na napisy 
Wprowadzanie i wyprowadzanie napisów 
Funkcje działające na napisach - moduł string 
Odczytanie długości napisu - funkcja strlen 
Kopiowanie napisów - funkcje: strcpy, strncpy, strdup 
Łączenie (konkatenacja) napisów - funkcje: strcat, strncat 
Porównywanie napisów - funkcje: strcmp, stricmp, strncmp 
Przeszukiwanie napisów - funkcje: strstr, strchr, strrchr 
Wypełnianie napisów 
Konwersje napisów 
Przykłady użycia standardowych funkcji działających na napisach 
Funkcje działające na znakach 
Przykłady funkcji i programów działających na napisach 
Usuwanie spacji początkowych 
Funkcje wstawiania, usuwania i zamiany 
Zamiana daty w postaci trzech liczb na napis w formacie odpowiednim do porównywania dat 
Wieże Hanoi* 
Tablice napisów 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 8. Napisy 
Operacje na wskaźnikach - plik wsknapis.cpp 
Sprawdzanie poprawności napisu - plik sprawdz.cpp 
Operacje na nieuporządkowanej tablicy napisów - plik tabnapis.cpp 
Zadania 
Rozdział 9. Rekordy i tablice rekordów 
Przeznaczenie 
Diagramy do przedstawiania struktur danych* 
Deklaracje zmiennych 
Operacje na składowych struktury i strukturach 
Inicjowanie struktury 
Selektor pola - selektor składowej struktury 
Przypisywanie wartości polom i odczyt pól 
Przypisywanie całych struktur 
Przekazywanie struktury do i z funkcji: wczytywanie, wyświetlanie i aktualizacja struktury 
Przekazanie struktury do funkcji przez referencję 
Przekazanie struktury do funkcji przez wskaźnik 
Przekazanie struktury do funkcji przez wartość 
Przekazanie struktury do programu przez wartość zwracaną 
Odwołania do pól struktury przekazanej przez wskaźnik 
Operacje dotyczące pojedynczego rekordu 
Importowanie modułów i deklaracje globalne 
Zdefiniowane funkcje 
Program główny 
Pola bitowe* 
Unie* 
Gromadzenie rekordów w tablicach 
Deklaracje 
Odwołania do elementów tablicy i ich pól 
Operacje wykonywane na tablicy rekordów 
Organizacja kartoteki danych 
Przetwarzanie kartoteki zorganizowanej w tablicy rekordów 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 9. Rekordy i tablice rekordów 
Operacje wykonywane na jednym rekordzie - plik rekord.cpp 
Zakładanie kartoteki w tablicy rekordów i wyświetlanie jej zawartości - plik tabreka.cpp 
Przetwarzanie tablicy rekordów - plik tabrekb.cpp 
Przykłady obiektów rzeczywistych i ich cech 
Rozdział 10. Komunikacja użytkownika z programem. Podział programu na moduły 
Komunikacja użytkownika z programem 
Tryby pracy programu 
Rodzaje programów 
Sterowanie pracą programów 
Konstruowanie i prezentacja oferty programu* 
Sterowanie wprowadzaniem danych przez użytkownika 
Sterowanie wyprowadzaniem danych przez program 
Podział programu na moduły 
Przeznaczenie modułu 
Budowa i użycie modułu 
Przykład programu wykorzystującego funkcje z modułu własnego 
Zasady modularyzacji 
Biblioteka własnych funkcji użytkownika 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 10. Fizyczny podział programu na moduły 
Moduły programu 
Rozdział 11. Pliki 
Ogólna charakterystyka i przeznaczenie 
Cechy plików 
Sposoby obsługi plików w języku C++ 
Sposoby przechowywania danych 
Sposoby dostępu do danych pliku 
Rodzaje operacji 
Dobór cech pliku do przeznaczenia pliku 
Zmienne plikowe 
Operacje na plikach logicznych 
Operacje niskopoziomowe* 
Operacje na strumieniach 
Otwarcie pliku 
Zamknięcie pliku 
Zapis do pliku 
Odczyt z pliku 
Obsługa błędów* 
Operacje dotyczące wskaźnika pliku 
Obsługa buforów strumienia* 
Operacje na plikach fizycznych 
Utrwalanie danych ź tablic 
Składowanie tablicy rekordów w pliku binarnym 
Odtwarzanie struktury danych typu tablica rekordów na podstawie pliku 
Algorytmy przetwarzania plików 
Zapis elementów do pliku 
Algorytm przetwarzania danych z pliku 
Algorytm wybierania elementów pliku o nieunikatowej wartości pola 
Algorytm wyszukiwania elementu pliku według unikatowego pola 
Algorytm aktualizacji elementu w pliku 
Algorytm usunięcia elementu z pliku nieuporządkowanego 
Usunięcie elementu z pliku uporządkowanego 
Algorytm aktualizacji grupowej - przetwarzanie pliku źródłowego w plik wynikowy o tej samej nazwie 
Funkcje dotyczące katalogów i plików dyskowych 
Funkcje zarządzania katalogami* 
Funkcje dotyczące plików dyskowych* 
Zaawansowane operacje na wskaźnikach 
Zastosowanie przekazywania do funkcji wskaźnika na wskaźnik 
Wskaźnik na funkcję 
Przekazywanie wskaźnika na funkcję przez parametr 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 11. Pliki binarne 
Składowanie i odtwarzanie tablicy 
Zakładania kartoteki w pliku i wyświetlanie danych z kartoteki 
Przetwarzanie pliku rekordów 
Wyszukiwanie w pliku rekordów rekordu o unikatowej wartości pola 
Usuwanie znalezionego rekordu z pliku 
Zadania 
Rozdział 12. Pliki tekstowe 
Ogólna charakterystyka i przeznaczenie 
Operacje wykonywane na plikach tekstowych 
Schematy przetwarzania pliku tekstowego 
Zapisywanie pojedynczych znaków 
Zapisywanie wierszy 
Odczytywanie pojedynczych znaków 
Odczytywanie wierszy 
Czytanie danych z pliku według formatu 
Zapis danych do pliku według formatu 
Tworzenie wykazu w postaci tabeli 
Tworzenie raportu w postaci tabeli 
Generowanie dokumentu korespondencji seryjnej 
Komunikacja programu z drukarką* 
Wysyłanie pliku źródłowego do drukarki blokami znaków* 
Kopiowanie pliku tekstowego na drukarkę blokami* 
Inne uwagi* 
Bezpośredni dostęp do znaków pliku tekstowego* 
Uwagi dotyczące zasad i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 12. Pliki binarne i tekstowe 
Kopiowanie plików binarnych 
Tworzenie wykazu z danymi z pliku rekordów w pliku tekstowym 
Wpisywanie raportu do pliku tekstowego 
Generowanie dokumentu korespondencji seryjnej w pliku tekstowym 
Zadania 
Rozdział 13. Zmienne dynamiczne - tablice dynamiczne i listy 
Przydzielanie i zwalnianie pamięci dla zmiennych dynamicznych 
Tablice w języku C++ 
Tablice liczb 
Tablice napisów 
Inne funkcje operujące na blokach pamięci* 
Grupowanie zmiennych dynamicznych w listach - organizacja list 
Charakterystyka ogólna 
Zasady organizacji struktur listowych 
Tworzenie dynamicznych struktur danych 
Operacje na liście jednokierunkowej 
Deklaracje dla listy 
Moduł listy jednokierunkowej 
Dołączenie elementu na początku listy 
Dołączenie elementu na końcu listy 
Dołączenie elementu po elemencie o znanym adresie 
Dołączenie elementu przy zachowaniu uporządkowania listy 
Przeglądanie listy 
Wyszukiwanie w liście 
Wybieranie elementów spełniających określony warunek 
Zliczanie liczby elementów listy 
Usuwanie elementów z listy 
Odwracanie kolejności elementów w liście* 
Zwolnienie elementów listy 
Odtworzenie listy na podstawie pliku 
Operacje na liście dwukierunkowej 
Struktura elementu listy 
Moduł listy dwukierunkowej 
Dołączenie elementu na początku listy 
Dołączenie elementu na końcu listy* 
Dołączenie elementu po elemencie o znanym adresie 
Dołączenie elementu przed elementem o znanym adresie 
Dołączenie elementu do listy uporządkowanej 
Przeglądanie listy 
Wyszukiwanie w liście 
Usuwanie elementów z listy dwukierunkowej 
Zwolnienie elementów listy 
Odtworzenie listy według pliku 
Listy z głową i listy cykliczne 
Zasady organizacji jednokierunkowej listy z głową 
Zasady organizacji jednokierunkowej listy cyklicznej z głową 
Zasady organizacji dwukierunkowej listy cyklicznej z głową 
Moduł programu, moduł uniwersalny 
Moduł standardowy z funkcjami do obsługi listy 
Moduł uniwersalny* 
Moduł listy szablonowej 
Rekurencyjne funkcje na liście jednokierunkowej* 
Dołączenie elementu na końcu listy 
Dołączenie do listy uporządkowanej* 
Wyświetlanie listy w odwrotnym porządku* 
Długość listy* 
Sortowanie listy** 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 13.Listy 
Program wykorzystujący moduł listy jednokierunkowej -1ab13\listalk 
Program wykorzystujący moduł listy dwukierunkowej 1ab13\listalk
Program wykorzystujący moduł listy dwukierunkowej, cyklicznej z głową 1ab13/listac 
Utworzenie listy wybranych rekordów z pliku* 
Zadania 
Przykłady aplikacji 
Rozdział 14. Dynamiczne struktury danych - listy i tablice 
Abstrakcyjny typ danych 
Stos 
Charakterystyka ogólna 
Implementacja stosu przez strukturę statyczną 
Implementacja stosu przez strukturę dynamiczną 
Kolejka 
Charakterystyka ogólna 
Kolejka zwykła 
Kolejka priorytetowa 
Implementacja kolejki w postaci listy odsyłaczy 
Grupa uporządkowana 
Deklaracje dla grupy uporządkowanej 
Funkcje obsługi grupy uporządkowanej 
Złożone struktury dynamiczne bazujące na listach 
Listy łączone i listy niezależne* 
Lista list 
Kolekcja* 
Deklaracje 
Funkcje obsługujące kolekcję 
Wektor rzadki i macierz rzadka** 
Deklaracje dla wektora i macierzy rzadkich 
Funkcje obsługi struktury danych typu Macierz Rzadka 
Inne struktury danych organizowane na podstawie list 
Listy samoorganizujące się** 
Listy topologiczne** 
Lista indeksów do pliku 
Uwagi o zasadach i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 14. Struktury danych wykorzystujące dynamiczny przydział pamięci 
Dynamiczna tablica danych - kolekcja.cpp 
Dynamiczna tablica wskaźników 
Tablica wskaźników do rekordów 
Program wykorzystujący moduł jednokierunkowej listy odsyłaczy 
Implementacja kolejki dwustronnej 
Zadania 
Rozdział 15. Drzewa 
Cechy drzew 
Implementacja drzewa w postaci struktur: statycznej i dynamicznej 
Drzewo dokładnie wyważone 
Binarne drzewa poszukiwań - drzewa BST 
Dołączanie węzła do drzewa 
Wyszukiwanie w drzewie binarnym 
Przeglądanie drzewa 
Usuwanie węzła z drzewa 
Drzewa wyważone AVL* 
Drzewo wielokierunkowe* 
Uwagi dotyczące zasad i stylu programowania 
Pytania kontrolne 
Ćwiczenie 15. Drzewa binarne 
Program wykorzystujący moduł drzewa binarnego 
Drzewo wyważone AVL* 
Zadania 
Dodatek A. Instrukcje wejścia-wyjścia języka C
Dodatek B. Obiektowe wejście-wyjście
Dodatek C. Przykład dokumentacji programu  
Opis przeznaczenia i operacji programu 
Dane techniczne programu 
Struktury danych programu 
Struktura programu 
Opis funkcji programu 
Zasady współpracy z użytkownikiem 
Opis możliwości rozbudowy lub optymalizacji programu 
Literatura 
Indeks
 Brak towaru
Moduł przetwornika analogowo-cyfrowego ADC umożliwia pomiar napięcia i podanie wyniku w postaci cyfrowej, posiada wbudowany układ MCP3208. MOD-59
 Brak towaru
 Brak towaru
 Brak towaru
 Brak towaru
Filament firmy ROSA3D wykonany z wysokiej jakości polimeru ASA. Na szpuli nawinięte jest 0,7 kg filamentu o średnicy 1,75 mm. ROSA3D ASA Blue
 Brak towaru
 Brak towaru
 Brak towaru
 Brak towaru
Cytron 0.8Amp 5V-26V DC Motor Driver Shield - dwukanałowy sterownik silników DC dla Arduino
 Brak towaru
Moduł kamery dla komputera Banana Pi M3, wyposażony w sensor 5 Megapikseli (OV5640). BPI-M3 Camera OV5640
 Brak towaru
Zestaw uruchomieniowy Atmel AVR Butterfly Evaluation Kit z mikrokontrolerem ATmega169PV. Wyposażenie dodatkowe to m.in.: LCD, pamięć DataFlash, termometr, joystick. ATAVRBFLY
 Brak towaru
Izolowana sonda światłowodowa o zakresie pomiarowym do 1250 V. Pracuje w paśmie do 350 MHz, może być podłączona do oscyloskopu przez złącze BNC. Zasilana bateryjnie. Micsig OIP350B
 Brak towaru
Wyświetlacz LCD 2x16, 80x36mm, FSTN NEGATIVE, LED backlight (blue), enhanced temperature range, RoHS
 Brak towaru
 Brak towaru
HK Turnigy nano-tech 370mah 3S 25~40C Lipo Pack (11895)
 Brak towaru
 
                    Koleśnik Krystyna