

0,80 € Netto
Uniwersalny moduł z dwuwymiarowym joystickiem i przyciskiem "ENTER", generujący sygnały analogowe w osiach X i Y, co umożliwia precyzyjne sterowanie i szerokie zastosowanie w projektach elektroniki, od robotyki po gry. Kompatybilny z napięciem 3–5 V oraz systemami Arduino i Raspberry Pi, jest łatwy w integracji dzięki 5-pinowemu złączu goldpin, co czyni go praktycznym wyborem. ModJOY2
darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
modJOY2 to wszechstronny moduł z dwuosiowym joystickiem, który generuje sygnały analogowe, umożliwiając precyzyjne sterowanie w dwóch osiach. Dodatkowo wyposażony jest w przycisk aktywowany naciśnięciem joysticka (ENTER), co zwiększa jego funkcjonalność w projektach wymagających interfejsu użytkownika. Wbudowana dioda LED sygnalizuje poprawne zasilanie modułu, co ułatwia diagnostykę. Moduł jest kompatybilny z napięciem zasilania 3–5 V i wyposażony w 5-pinowe złącze szpilkowe, co umożliwia integrację z projektami opartymi na Arduino, Nucleo, RP2040 czy Rapberry Pi.
Moduł modJOY2 łączy w sobie funkcjonalność dwuwymiarowego joysticka oraz przycisku, co czyni go doskonałym wyborem dla miłośników elektroniki, projektów hobbystycznych oraz rozwiązań profesjonalnych, takich jak układy sterowania robotów czy interfejsy użytkownika. Dzięki możliwości generowania sygnałów analogowych joystick pozwala na precyzyjne ustalanie pozycji w obu osiach, co jest kluczowe w wielu projektach z zakresu elektroniki.
Podłączenie modułu jest niezwykle proste i nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Złącze szpilkowe 5 pin służy do łączenia z płytką prototypową lub innymi układami, np. Arduino lub Raspberry Pi. Piny te obejmują zasilanie (VCC), masę (GND), dwa wyjścia analogowe osi X i Y, a także pin odpowiedzialny za sygnał z przycisku (przycisk ENTER). Aby podłączyć joystick do mikrokontrolera, np. Arduino, należy połączyć piny analogowe z wejściami analogowymi mikrokontrolera, a pin GND z masą układu. Zasilanie (3–5V) podłączamy do odpowiedniego wejścia zasilania płytki. Dodatkowo, pin SW (przycisk "ENTER") należy podłączyć do dowolnego cyfrowego wejścia mikrokontrolera, aby możliwe było odczytanie stanu przycisku.
Pin | Opis | Wyprowadzenie Arduino |
---|---|---|
VCC | Zasilanie 3-5V | 5V |
GND | Masa | GND |
X | Wyjście analogowe osi X | A0 |
Y | Wyjście analogowe osi Y | A1 |
SW | Przycisk "ENTER" | D2 |
Działanie joysticka polega na zmianie wartości napięcia wyjściowego w zależności od pozycji dźwigni w osiach X i Y. Gdy dźwignia jest przesuwana, odpowiednie potencjometry wewnątrz joysticka zmieniają napięcie na pinach wyjściowych, co umożliwia pomiar pozycji przez mikrokontroler. Przyciski, takie jak "ENTER", działają na zasadzie zmiany stanu cyfrowego - naciśnięcie przycisku powoduje zwarcie i wygenerowanie stanu niskiego lub wysokiego w zależności od konfiguracji podłączenia (z rezystorem podciągającym).
Joystick modJOY2 jest wszechstronnym narzędziem, które może znaleźć zastosowanie w wielu różnych projektach. Oto kilka przykładów zastosowań:
Joystick ten doskonale współpracuje z Arduino lub Raspberry Pi, umożliwiając podłączenie do wejść analogowych, gdzie napięcia osi X i Y mogą być odczytywane i analizowane przez mikrokontroler lub SBC. Tego rodzaju moduł jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla osób, które chcą poznać podstawy elektroniki, jak i dla bardziej zaawansowanych konstruktorów poszukujących precyzyjnego elementu do swoich projektów.
W ramach bardziej zaawansowanych zastosowań joystick może być zintegrowany z płytką stykową i elementami takimi jak rezystor czy mikroprzełącznik, aby zbudować kompletny układ sterowania. Można łączyć joystick z innymi modułami, takimi jak wyświetlacze LED, silniki lub serwomechanizmy, aby stworzyć zaawansowane interfejsy do sterowania.
Joystick firmy ALPS do montażu powierzchniowego (SMD), 4-kierunki oraz przycisk Enter, RoHS
Gravity: Joystick Module V2 to moduł joystickiem o dwóch wyjściach analogowych (oś X i Y) oraz wyjściu cyfrowym (oś Z) zasilany napięciem 3,3...5V. DFRobot DFR0061
Dwuosiowy joystick z potencjometrami o rezystancji 5 kΩ, które rejestrują pozycję osi X i Y. Zapewnia precyzyjną kontrolę ruchu w dwóch wymiarach, dzięki czemu użytkownik może płynnie sterować podłączonymi urządzeniami. JH-D202X-R2
Brak towaru
Drążek sterujący 4/8 pozycji ze spustem. Ma wyprowadzenia typu SANWA, dzięki czemu może być łatwo zintegrowany z istniejącymi projektami. Shooter Arcade Joystick
Brak towaru
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci czerwonej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
Drążek sterujący 4/8 pozycji ze spustem. Ma wyprowadzenia typu ZIPPY, dzięki czemu może być łatwo zintegrowany z istniejącymi projektami. Shooter Arcade Joystick
Brak towaru
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci czarnej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
Moduł gamepada (kontrolera do gier) z 2-kierunkowym joystickiem i sześcioma przyciskami. Komunikuje się przez interfejs I2C i wyposażony jest w złącze STEMMA QT. Adafruit 5743
Trzyosiowy joystick z potencjometrami o rezystancji 5 kΩ, które rejestrują pozycję osi X, Y i Z. Zapewnia precyzyjną kontrolę ruchu w trzech wymiarach, dzięki czemu użytkownik może płynnie sterować podłączonymi urządzeniami. R300B-M2
Joystick firmy ALPS do montażu powierzchniowego (SMD), 4-kierunki oraz przycisk Enter, RoHS
Trzyosiowy joystick z potencjometrami o rezystancji 10 kΩ, które rejestrują pozycję osi X, Y i Z. Zapewnia precyzyjną kontrolę ruchu w trzech wymiarach, dzięki czemu użytkownik może płynnie sterować podłączonymi urządzeniami. JH-D400B-M4
Brak towaru
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci białej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci zielonej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci czerwonej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
5-kierunkowy panel sterujący, który łatwo integruje się z magistralą I2C, umożliwiając interakcję z mikrokontrolerem. Dzięki wbudowanej diodzie RGB i systemowi przerwań, urządzenie oferuje wizualne i natychmiastowe powiadomienia o naciśnięciu przycisków, a możliwość ustawienia konfigurowalnych adresów I2C pozwala na łatwe połączenie wielu paneli w jednym projekcie. SparkFun PRT-26851
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci różowej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
Dźwignia z czujnikiem Halla i wyjściem analogowym. Stosowana jako joystick w panelach sterowania
Klasyczny joystick (drążek sterujący) z wbudowanymi 4 mikroprzełącznikami, który umożliwia wykrywanie 8 kierunków ruchu w płaszczyźnie XY. Wyposażony został w ergonomiczny uchwyt w postaci żółtej kulki, znakomicie sprawdzi się jako element sterujący w typowych grach arkadowych
Brak towaru
Uniwersalny moduł z dwuwymiarowym joystickiem i przyciskiem "ENTER", generujący sygnały analogowe w osiach X i Y, co umożliwia precyzyjne sterowanie i szerokie zastosowanie w projektach elektroniki, od robotyki po gry. Kompatybilny z napięciem 3–5 V oraz systemami Arduino i Raspberry Pi, jest łatwy w integracji dzięki 5-pinowemu złączu goldpin, co czyni go praktycznym wyborem. ModJOY2