2,00 zł
46,80 zł Netto
darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
Autor: Mark Norris, Steve West ISBN: 83-206-1398-1 Format: B5, 312 str. Wydawnictwo: WKiŁ |
O książce |
W książce w przystępny sposób opisano sprzedaż i kupno towarów oraz usług za pośrednictwem mediów elektronicznych. Przedstawiono uczestników rynku elektronicznego, tworzone przez nich katalogi i sposoby realizacji zamówień w zależności od wielkości sklepu i rodzaju towarów, sposoby płatności praktykowane w sklepach internetowych, mechanizmy i techniki bezpieczeństwa transakcji elektronicznych, powiązanie handlu elektronicznego ze sprzedażą tradycyjną, porady praktyczne dla osób pragnących otworzyć sklep internetowy, wybrane problemy marketingowe, a także przykłady firm wykorzystujących w działalności handlowej rynek elektroniczny i Internet. Mark Norris jest niezależnym konsultantem z przeszło 20-letnią praktyką w dziedzinie rozwoju oprogramowania, sieci komputerowych i systemów telekomunikacyjnych. Steve West ma ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie telekomunikacji, oprogramowania i technik informacyjnych. Spis treści: Przedmowa 9 O Autorach 12 Słowo wstępne 13 1 Elektroniczny handel 15 1.1 Czym jest e-biznes? 16 1.2 Krótki przegląd najważniejszych problemów 18 1.3 Kto powinien być zainteresowany? 23 1.4 Czy jesteśmy gotowi? 24 1.5 Co można znaleźć w tej książce? 26 1.6 Podsumowanie 28 Literatura 28 2 Rynek elektroniczny 29 2.1 Co to jest rynek elektroniczny? 30 2.2 Modele handlu: rynki, gildie i aukcje 32 2.3 Rynki sprzedawcy, rynki nabywcy i rynki otwarte 35 2.4 Rynki lokalne i rynki globalne 40 2.5 Role poszczególnych uczestników rynków 42 2.6 Kultura, zaufanie i logistyka 43 2.7 Podsumowanie 46 Literatura 47 Literatura uzupełniająca 47 3 Sklep elektroniczny 48 3.1 Katalogi 49 3.2 Różne układy katalogów 49 3.3 Katalogi niższej klasy typu „zrób to sam” 49 3.4 Komercyjne katalogi niższej klasy 50 3.5 Katalogi wyższej klasy 51 3.6 Nabywcy i sprzedawcy 53 3.7 Detal a hurt 54 3.8 Rynki typu „wielu-wielu” (many-to-many) 54 3.9 Pośrednictwo rynkowe 55 3.10 Realizacja zamówień 56 3.11 Platformy komercyjne „off-the-shelf” 58 3.12 Agenci interfejsu 60 3.13 Podsumowanie 62 Literatura 62 4 Płatności, kredyt i fakturowanie 63 4.1 Wybrane definicje 63 4.2 Trendy w dziedzinie płatności 64 4.3 Główni gracze przemysłu 65 4.4 Płatności kartą kredytową i kartą debetową 66 4.5 Pieniądz elektroniczny 73 4.6 Konta kredytowe 75 4.7 Czeki elektroniczne ..... 78 4.8 Szczegółowy opis systemu SET 79 4.9 Płatności, mikropłatności i nanopłatności 84 4.10 Elektroniczny transfer funduszy 86 4.11 Bezpieczeństwo i ochrona nowych produktów i usług finansowych 92 4.12 Co zrobić, aby nie stać się bankiem ani towarzystwem kredytowym? 93 4.13 Bankowość elektroniczna 93 4.14 Standaryzacja 94 4.15 Podsumowanie 95 Dalsze informacje 96 5 Zaufanie i bezpieczeństwo 97 5.1 Tajność i szyfrowanie 98 5.2 Podpisy cyfrowe 104 5.3 Zaufanie 105 5.4 Karty inteligentne 109 5.5 Pożyteczne nawyki odnośnie bezpieczeństwa 110 5.6 Infrastruktury klucza publicznego (PKI) 111 5.7 Podsumowanie 113 Literatura 113 6 Integracja 114 6.1 Definicje 114 6.2 Zasady integracji 115 6.3 Planowanie integracji 117 6.4 Integracja zorientowana pakietowo 119 6.5 Integracja w czasie rzeczywistym 122 6.6 Taktyki integracji 125 6.7 Strategie integracji 127 6.8 Pierwszy plan 128 6.9 Podsumowanie 131 Literatura 132 Literatura dodatkowa 132 7 Łańcuch dostaw 133 7.1 EDI: jak działa i dlaczego nie wystarczy? 133 7.2 Przepływ zadań 137 7.3 Dobra pośrednie i bezpośrednie 140 7.4 Karty nie kredytowe w systemach płatniczych 143 7.5 Gdy dostawców jest wielu 144 7.6 Przykład – Commerce One 146 7.7 Intranet, Extranet i sieci COIN 147 7.8 Dotychczasowi dostawcy 149 7.9 XML 149 7.10 Podsumowanie 155 Literatura 155 8 Zakładanie sklepu 156 8.1 Do biegu, gotowi... sklep 156 8.2 Wybór dostawców poszczególnych rozwiązań 161 8.3 Wyposażenie sklepu .... 162 8.4 Lista kontrolna 164 8.5 Podsumowanie 166 Literatura 167 9 Dodajemy „e” do naszego biznesu 168 9.1 Wstęp 168 9.2 Dostawcy usług e-biznesowych 169 9.3 Z perspektywy klienta 173 9.4 Ekonomia sieci 178 9.5 Zasady strategii e-biznesu 178 9.6 Podsumowanie 183 Literatura 183 10 Technologie i standardy 184 10.1 Urządzenia dostępu 185 10.2 Karty inteligentne 188 10.3 Technologia internetowa 194 10.4 Sieci teleinformatyczne 201 10.5 Mobilność 209 10.6 Standardy pieniądza elektronicznego 211 10.7 Języki oznakowań 213 10.8 Obiekty i oprogramowanie pośrednie 218 10.9 Alianse i inicjatywy 233 10.10 Podsumowanie 235 Literatura 236 11 m-biznes 238 11.1 Zawsze i wszędzie 238 11.2 Sieć m-biznesowa 240 11.3 Punkt widzenia operatorów sieci i dostawców usług 248 11.4 Standardy mobilnego przekazywania danych 250 11.5 Ewolucja – UMTS, IMT2000 i trzecia generacja 252 11.6 Lokalna końcówka sieci 253 11.7 Podsumowanie 256 Literatura 256 12 Kto i jak na tym zarobi? 257 12.1 Nowa dziedzina, nowe sposoby 258 12.2 Od współzawodnictwa do kooperacji 259 12.3 Władza w ręce ludzi 261 12.4 Reklama 263 12.5 Zaufaj mi, jestem handlowcem 264 12.6 Raj utracony 264 12.7 Rok 1984 – w końcu! 266 12.8 Podsumowanie 266 Literatura 267 Dodatek 1 Przykłady 268 D1.1 Przykład 1 – Federal Express 268 D1.2 Przykład 2 – Cisco Systems 271 D1.3 Podsumowanie 272 Literatura 273 Dodatek 2 Bogowie technologii 274 D2.1 Odkrywanie Olimpu 275 D2.2 Bogowie w akcji 277 D2.3 Znalezienie swojego boga 280 D2.4 Gdy pójdziemy za fałszywym bogiem 283 D2.5 Podsumowanie 284 Literatura 285 Literatura dodatkowa 285 Dodatek 3 Słowniczek 286 Literatura 306 Indeks 308 |
Simon Monk
Brak towaru
Marcin Peczarski
Marek Sawicki, Paweł Wujek
Maciej Szumski
Ryszard Kisiel
Lucjan Bryndza
Charles Kitchin, Lew Counts
Brak towaru
Jacek Andrzej Michalski
Janusz Kwaśniewski
Paweł Kotowski