- Obecnie brak na stanie
 
        
           
         
          | Autor: Andrei Alexandrescu ISBN: 83-204-3052-6 Format: B5, 362 str. Wydawnictwo: WNT | 
| O książce | 
| Książka jest poświęcona wzorcom projektowym, programowaniu generycznemu i językowi programowania C++. Właściwe połączenie tych trzech elementów ułatwia programistom tworzenie zwartego i elastycznego kodu, nadającego się do wielokrotnego użycia. Autor wprowadza pojęcie komponentów genetycznych - szablonów projektowych przeznaczonych do generowania powtarzalnych kawałków kodu. Umożliwiają one proste i łagodne przejście od projektowania do implementacji oraz tworzenie kodu lepiej oddającego pierwotny zamysł projektowy. Ułatwiają ponowne użycie struktur projektowych, często bez potrzeby wprowadzania w nich jakichkolwiek zmian. Autor opisuje wybrane mechanizmy i właściwości języka C++, wykorzystywane do tworzenia komponentów generycznych. Analizuje problemy pojawiające się w codziennej pracy programisty. Przedstawia nowatorską technikę projektowania klas, a mianowicie projektowanie na podstawie wytycznych, a także nowe i bardzo silne narzędzie metaprogramowania, jakim są listy typów. Zajmuje się implementacjami wzorców projektowych, takich jak Odwiedzający, Singleton, Polecenie i Fabryka Abstrakcyjna, oraz realizacją mechanizmu wywołania wielowirtualnego. Łącząc niezwykłą pomysłowość z techniczną wirtuozerią, przedstawia nowatorskie podejście do projektowania programów. Oto adres utworzonej przez tłumacza strony internetowej tej książki: http://www.nowoczesne-cplusplus.com/ Spis treści Przedmowa Scotta Meyersa Przedmowa Johna Ylissidesa Wstęp Podziękowania Część I. Techniki 1. Klasy parametryzowane wytycznymi 1.1. Zagadnienie wielości w projektowaniu oprogramowania 1.2. Porażka uniwersalnych interfejsów 1.3. Wielodziedziczenie rusza na ratunek? 1.4. W szablonach nadzieja 1.5. Wytyczne i klasy wytycznych 1.6. Wytyczne wzbogacone 1.7. Destruktory wytycznych 1.8. Opcjonalna funkcjonalność przez niepełną specjalizację 1.9. Łączenie wytycznych 1.10. Modyfikowanie struktury klasy za pomocą wytycznych 1.11. Zgodność wytycznych 1.12. Rozkład klasy na wytyczne 1.13. Podsumowanie 2. Techniki 2.1. Asercje statyczne 2.2. Częściowa specjalizacja szablonów 2.3. Klasy lokalne 2.4. Odwzorowanie stałych całkowitych w typy 2.5. Odwzorowanie typu w typ 2.6. Wybór typu 2.7. Statyczne wykrywanie dziedziczenia i możliwości konwersji 2.8. Opakowanie dla type_info 2.9. NullType i EmptyType 2.10. Cechowanie typów 2.11. Podsumowanie 3. Listy typów 3.1. Potrzeba 3.2. Definiowanie listy typów 3.3. Tworzenie listy typów przez wyliczenie elementów 3.4. Obliczanie długości 3.5. Intermezzo 3.6. Indeksowanie 3.7. Wyszukiwanie w listach typów 3.8. Łączenie list typów 3.9. Usuwanie elementu z listy typów 3.10. Usuwanie powtórzeń 3.11. Zastępowanie elementu w liście typów 3.12. Sortowanie list typów według porządku częściowego 3.13. Generowanie klas za pomocą list typów 3.14. Podsumowanie 3.15. Listy typów w skrócie 4. Przydzielacz małych obiektów 4.1. Domyślny przydzielacz sterty 4.2. Działanie przydziełacza pamięci 4.3. Przydzielacz małych obiektów 4.4. Kawałki pamięci (chunks) 4.5. Przydzielacz bloków o stałym rozmiarze 4.6. Klasa SmallObjAllocator 4.7. Udajemy twórcę kompilatora 4.8. Proste, skomplikowane, a jednak w końcu proste 4.9. Sprawy administracyjne 4.10. Podsumowanie 4.11. Przydzielacz małych obiektów w skrócie Część II. Komponenty 5. Funktory uogólnione 5.1. Wzorzec projektowy Polecenie 5.2. Polecenie w praktyce 5.3. Twory wywoływame w C++ 5.4. Szkielet szablonu Functor 5.5. Przekazujący Functor::operator ( ) 5.6. Obsługa funktorów 5.7. Zbuduj jeden, drugi otrzymasz w prezencie 5.8. Konwersje typów argumentów i wyniku 5.9. Wskaźniki do funkcji składowych 5.10. Wiązanie 5.11. Makropolecenia 5.12. Brutalna rzeczywistość I: koszt funkcji przekazujących 5.13. Brutalna rzeczywistość II: przydział pamięci na stercie 5.14. Implementacja „powtórz" i „cofnij" za pomocą szablonu Functor 5.15. Podsumowanie 5.16. Functor w skrócie 6. Implementacja singletonów 6.1. Dane statyczne + funkcje statyczne != singleton 6.2. Podstawowe idiomy języka C++ związane z singletonami 6.3. Zapewnienie jedyności singletonu 6.4. Niszczenie singletonu 6.5. Problem martwej referencji 6.6. Rozwiązanie problemu martwych referencji (I): Singleton Feniksowy 6.7. Rozwiązanie problemu martwych referencji (II): Singletony z długowiecznością 6.8. Implementacja singletonów z długowiecznością 6.9. Wielowątkowość 6.10. Składamy wszystko razem 6.11. Praca z szablonem SingletonHolder 6.12. Podsumowanie 6.13. SingletonHolder w skrócie 7. Inteligente wskaźniki 7.1. 1001 drobiazgów na temat inteligentnych wskaźników 7.2. Zysk 7.3. Dowiązanie 7.4. Funkcje składowe inteligentnych wskaźników 7.5. Strategie zarządzania własnością 7.6. Operator pobrania adresu 7.7. Niejawna konwersja do wskaźnika 7.8. Równość i nierówność 7.9. Porównania porządkujące 7.10. Kontrola i zgłaszanie błędów 7.11. Stałe inteligentne wskaźniki i inteligentne wskaźniki do stałych 7.12. Tablice 7.13. Inteligentne wskaźniki i wielowątkowość 7.14. Składamy generyczny inteligentny wskaźnik 7.15. Podsumowanie 7.16. SmartPtr w skrócie 8. Fabryki obiektów 8.1. Zapotrzebowanie na fabryki obiektów 8.2. Fabryki obiektów w C++: klasy i obiekty 8.3. Implementacja fabryki obiektów 8.4. Identyfikatory typów 8.5. Uogólnienie 8.6. Szczególiki 8.7. Fabryki klonów 8.8. Korzystanie z fabryk obiektów w połączeniu z innymi komponentami generycznymi 8.9. Podsumowanie 8.10. Szablon Factory w skrócie 8.11. Szablon CloneFactory w skrócie 9. Fabryka Abstrakcyjna 9.1. Rola abstrakcyjnych fabryk w architekturze systemu 9.2. Interfejs generycznej fabryki abstrakcyjnej 9.3. Implementacja interfejsu AbstractFactory 9.4. Implementacja fabryki abstrakcyjnej opartej na prototypach 9.5. Podsumowanie 9.6. AbstractFactory i ConcreteFactory w skrócie 10. Odwiedzający 10.1. Podstawy 10.2. Przeciążanie: funkcja uniwersalna 10.3. Ulepszenie implementacji: Odwiedzający acykliczny 10.4. Generyczna implementacja wzorca Odwiedzający 10.5. Powrót do wersji „cyklicznej" 10.6. Odmiany wzorca Odwiedzający 10.7. Podsumowanie 10.8. Wzorzec Odwiedzający w skrócie 11. Wielometody 11.1. Czym są wielometody? 11.2. Kiedy wielometody są rzeczywiście potrzebne? 11.3. Rozwiązanie siłowe: dwa zapytania o typ 11.4. Zautomatyzowane rozwiązanie siłowe 11.5. Symetria w rozwiązaniu siłowym 11.6. Rozwiązanie logarytmiczne 11.7. FnDispatcher i symetria 11.8. Funktory jako wielometody 11.9. Konwersja argumentów: static_cast czy dynamic_cast? 11.10. Rozwiązanie w czasie stałym: szybkość ponad wszystko 11.11. BasicDispatcher i BasicFastDispatcher jako wytyczne 11.12. Co dalej? 11.13. odsumowanie 11.14. Wielometody w skrócie Dodatek. Minimalistyczna biblioteka wielowątkowa D.l. Krytyka wielowątkowości D.2. Podejście zastosowane w bibliotece Loki D.3. Operacje atomowe na typach całkowitoliczbowych D.4. Muteksy D.5. Semantyka blokowania w programowaniu obiektowym D.6. Opcjonalny modyfikator volatile D.7. Semafory, zdarzenia i inne luksusy D.8. Podsumowanie Literatura Skorowidz | 
Przełącznik z przekaźnikiem do montażu w gniazdku. Oferuje możliwość sterowania jednym urządzeniem o prądzie pracy do 16 A i napięciu od 110 do 240V AC lub od 24 do 30V DC. Shelly Plus 1PM
 Brak towaru
 Brak towaru
Moduł pamięci Flash eMMC 5.0 Black dla komputerów Odroid C2 firmy Hardkernel. Pojemność 16GB, zainstalowany system operacyjny Android. W zestawie jest adapter micro-SD. 16GB eMMC Module C2 Android Black
Dostępne do wyczerpania magazynu!
 Brak towaru
Zmontowany uniwersalny przekaźnik czasowy ze złączem SKEDD. AVT5610 C
 Brak towaru
 Brak towaru
 Brak towaru
 Brak towaru
Moduł mocy z tranzystorem IRFR4105Z (MOD-30.Z), prąd maksymalny 2A, zasilanie napięciem 5V lub z zakresu 5V - 12V (wybór za pomocą zworki)
 Brak towaru
Filament firmy ROSA3D wykonany z wysokiej jakości granulatu PET-G. Na szpuli nawinięte jest 0,8 kg filamentu o średnicy 1,75 mm. ROSA3D PET-G Standard Blue Sky Transparent
 Brak towaru
PmodAMP1 to moduł ze wzmacniaczem dla mikrofonu lub słuchawek audio. Digilent 210-131
 Brak towaru
HK 1/10 Hobbyking Mission-D 4WD GTR Drift Car (KIT) (41378)
 Brak towaru
 Brak towaru
Zestaw dystansów i złączy wraz z płytką PCB do rozbudowy robota Pololu 3pi. PCB w kolorze czarnym w wersji bez wycięć pod wyświetlacz i złącza. Pololu 978
 Brak towaru
Banana PI - obudowa czarna, ABS. Obudowa jest wyposażona w klapki umożliwiające dostęp do złącz GPIO i kamery
 Brak towaru
Ogniwo słoneczne o mocy 0.45W i napięciu wyjściowym 4.5V. Wymiary ogniwa 94x61mm. Przewody o długości 2 m zakończone wtykiem 5.5x2.1mm. SparkFun PRT-07845
 Brak towaru
 Brak towaru
