- Obecnie brak na stanie

darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
Autor: Andrei Alexandrescu ISBN: 83-204-3052-6 Format: B5, 362 str. Wydawnictwo: WNT |
O książce |
Książka jest poświęcona wzorcom projektowym, programowaniu generycznemu i językowi programowania C++. Właściwe połączenie tych trzech elementów ułatwia programistom tworzenie zwartego i elastycznego kodu, nadającego się do wielokrotnego użycia. Autor wprowadza pojęcie komponentów genetycznych - szablonów projektowych przeznaczonych do generowania powtarzalnych kawałków kodu. Umożliwiają one proste i łagodne przejście od projektowania do implementacji oraz tworzenie kodu lepiej oddającego pierwotny zamysł projektowy. Ułatwiają ponowne użycie struktur projektowych, często bez potrzeby wprowadzania w nich jakichkolwiek zmian. Autor opisuje wybrane mechanizmy i właściwości języka C++, wykorzystywane do tworzenia komponentów generycznych. Analizuje problemy pojawiające się w codziennej pracy programisty. Przedstawia nowatorską technikę projektowania klas, a mianowicie projektowanie na podstawie wytycznych, a także nowe i bardzo silne narzędzie metaprogramowania, jakim są listy typów. Zajmuje się implementacjami wzorców projektowych, takich jak Odwiedzający, Singleton, Polecenie i Fabryka Abstrakcyjna, oraz realizacją mechanizmu wywołania wielowirtualnego. Łącząc niezwykłą pomysłowość z techniczną wirtuozerią, przedstawia nowatorskie podejście do projektowania programów. Oto adres utworzonej przez tłumacza strony internetowej tej książki: http://www.nowoczesne-cplusplus.com/ Spis treści Przedmowa Scotta Meyersa Przedmowa Johna Ylissidesa Wstęp Podziękowania Część I. Techniki 1. Klasy parametryzowane wytycznymi 1.1. Zagadnienie wielości w projektowaniu oprogramowania 1.2. Porażka uniwersalnych interfejsów 1.3. Wielodziedziczenie rusza na ratunek? 1.4. W szablonach nadzieja 1.5. Wytyczne i klasy wytycznych 1.6. Wytyczne wzbogacone 1.7. Destruktory wytycznych 1.8. Opcjonalna funkcjonalność przez niepełną specjalizację 1.9. Łączenie wytycznych 1.10. Modyfikowanie struktury klasy za pomocą wytycznych 1.11. Zgodność wytycznych 1.12. Rozkład klasy na wytyczne 1.13. Podsumowanie 2. Techniki 2.1. Asercje statyczne 2.2. Częściowa specjalizacja szablonów 2.3. Klasy lokalne 2.4. Odwzorowanie stałych całkowitych w typy 2.5. Odwzorowanie typu w typ 2.6. Wybór typu 2.7. Statyczne wykrywanie dziedziczenia i możliwości konwersji 2.8. Opakowanie dla type_info 2.9. NullType i EmptyType 2.10. Cechowanie typów 2.11. Podsumowanie 3. Listy typów 3.1. Potrzeba 3.2. Definiowanie listy typów 3.3. Tworzenie listy typów przez wyliczenie elementów 3.4. Obliczanie długości 3.5. Intermezzo 3.6. Indeksowanie 3.7. Wyszukiwanie w listach typów 3.8. Łączenie list typów 3.9. Usuwanie elementu z listy typów 3.10. Usuwanie powtórzeń 3.11. Zastępowanie elementu w liście typów 3.12. Sortowanie list typów według porządku częściowego 3.13. Generowanie klas za pomocą list typów 3.14. Podsumowanie 3.15. Listy typów w skrócie 4. Przydzielacz małych obiektów 4.1. Domyślny przydzielacz sterty 4.2. Działanie przydziełacza pamięci 4.3. Przydzielacz małych obiektów 4.4. Kawałki pamięci (chunks) 4.5. Przydzielacz bloków o stałym rozmiarze 4.6. Klasa SmallObjAllocator 4.7. Udajemy twórcę kompilatora 4.8. Proste, skomplikowane, a jednak w końcu proste 4.9. Sprawy administracyjne 4.10. Podsumowanie 4.11. Przydzielacz małych obiektów w skrócie Część II. Komponenty 5. Funktory uogólnione 5.1. Wzorzec projektowy Polecenie 5.2. Polecenie w praktyce 5.3. Twory wywoływame w C++ 5.4. Szkielet szablonu Functor 5.5. Przekazujący Functor::operator ( ) 5.6. Obsługa funktorów 5.7. Zbuduj jeden, drugi otrzymasz w prezencie 5.8. Konwersje typów argumentów i wyniku 5.9. Wskaźniki do funkcji składowych 5.10. Wiązanie 5.11. Makropolecenia 5.12. Brutalna rzeczywistość I: koszt funkcji przekazujących 5.13. Brutalna rzeczywistość II: przydział pamięci na stercie 5.14. Implementacja „powtórz" i „cofnij" za pomocą szablonu Functor 5.15. Podsumowanie 5.16. Functor w skrócie 6. Implementacja singletonów 6.1. Dane statyczne + funkcje statyczne != singleton 6.2. Podstawowe idiomy języka C++ związane z singletonami 6.3. Zapewnienie jedyności singletonu 6.4. Niszczenie singletonu 6.5. Problem martwej referencji 6.6. Rozwiązanie problemu martwych referencji (I): Singleton Feniksowy 6.7. Rozwiązanie problemu martwych referencji (II): Singletony z długowiecznością 6.8. Implementacja singletonów z długowiecznością 6.9. Wielowątkowość 6.10. Składamy wszystko razem 6.11. Praca z szablonem SingletonHolder 6.12. Podsumowanie 6.13. SingletonHolder w skrócie 7. Inteligente wskaźniki 7.1. 1001 drobiazgów na temat inteligentnych wskaźników 7.2. Zysk 7.3. Dowiązanie 7.4. Funkcje składowe inteligentnych wskaźników 7.5. Strategie zarządzania własnością 7.6. Operator pobrania adresu 7.7. Niejawna konwersja do wskaźnika 7.8. Równość i nierówność 7.9. Porównania porządkujące 7.10. Kontrola i zgłaszanie błędów 7.11. Stałe inteligentne wskaźniki i inteligentne wskaźniki do stałych 7.12. Tablice 7.13. Inteligentne wskaźniki i wielowątkowość 7.14. Składamy generyczny inteligentny wskaźnik 7.15. Podsumowanie 7.16. SmartPtr w skrócie 8. Fabryki obiektów 8.1. Zapotrzebowanie na fabryki obiektów 8.2. Fabryki obiektów w C++: klasy i obiekty 8.3. Implementacja fabryki obiektów 8.4. Identyfikatory typów 8.5. Uogólnienie 8.6. Szczególiki 8.7. Fabryki klonów 8.8. Korzystanie z fabryk obiektów w połączeniu z innymi komponentami generycznymi 8.9. Podsumowanie 8.10. Szablon Factory w skrócie 8.11. Szablon CloneFactory w skrócie 9. Fabryka Abstrakcyjna 9.1. Rola abstrakcyjnych fabryk w architekturze systemu 9.2. Interfejs generycznej fabryki abstrakcyjnej 9.3. Implementacja interfejsu AbstractFactory 9.4. Implementacja fabryki abstrakcyjnej opartej na prototypach 9.5. Podsumowanie 9.6. AbstractFactory i ConcreteFactory w skrócie 10. Odwiedzający 10.1. Podstawy 10.2. Przeciążanie: funkcja uniwersalna 10.3. Ulepszenie implementacji: Odwiedzający acykliczny 10.4. Generyczna implementacja wzorca Odwiedzający 10.5. Powrót do wersji „cyklicznej" 10.6. Odmiany wzorca Odwiedzający 10.7. Podsumowanie 10.8. Wzorzec Odwiedzający w skrócie 11. Wielometody 11.1. Czym są wielometody? 11.2. Kiedy wielometody są rzeczywiście potrzebne? 11.3. Rozwiązanie siłowe: dwa zapytania o typ 11.4. Zautomatyzowane rozwiązanie siłowe 11.5. Symetria w rozwiązaniu siłowym 11.6. Rozwiązanie logarytmiczne 11.7. FnDispatcher i symetria 11.8. Funktory jako wielometody 11.9. Konwersja argumentów: static_cast czy dynamic_cast? 11.10. Rozwiązanie w czasie stałym: szybkość ponad wszystko 11.11. BasicDispatcher i BasicFastDispatcher jako wytyczne 11.12. Co dalej? 11.13. odsumowanie 11.14. Wielometody w skrócie Dodatek. Minimalistyczna biblioteka wielowątkowa D.l. Krytyka wielowątkowości D.2. Podejście zastosowane w bibliotece Loki D.3. Operacje atomowe na typach całkowitoliczbowych D.4. Muteksy D.5. Semantyka blokowania w programowaniu obiektowym D.6. Opcjonalny modyfikator volatile D.7. Semafory, zdarzenia i inne luksusy D.8. Podsumowanie Literatura Skorowidz |
Minikomputer wyposażony w układ SoC Rockchip RK3399 (ARM Cortex-A72/ARM Cortex-A53). Posiada pamięć RAM DDR3 o pojemności 4 GB. Komputer został bogato wyposażony, m.in. w złącze Gigabit Ethernet, interfejs mSATA, złącze miniPCIe, USB typu C, podwójny interfejs CSI, itd.
Brak towaru
Rejestrator danych dedykowany do monitorowania i analizowania sygnałów elektrycznych z funkcją True RMS. Umożliwia łatwe i precyzyjne zbieranie danych z różnych źródeł, w tym z systemów zasilania, automatyki przemysłowej i innych aplikacji. Jest zasilany za pomocą akumulatora oraz wykorzystuje komunikację Bluetooth. Hantek 365D
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Filament firmy ROSA3D wykonany z wysokiej jakości granulatu PLA. Umieszczony na tekturowej gilzie, na której nawinięte jest 1 kg filamentu o średnicy 1,75 mm. ROSA3D ReFill PLA Starter Red
Brak towaru
Moduł pamięci Flash eMMC 5.1 dla komputerów Odroid C2 firmy Hardkernel. Pojemność 64GB, zainstalowany system operacyjny Linux. W zestawie znajduje się adapter microSD. Hardkernel
Brak towaru
Bartosz Jabłoński
Brak towaru
Brak towaru
Zestaw AVT do samodzielnego montażu zabezpieczenia - prostej blokady samochodu. AVT3187 B
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Minikomputer z procesorem AM335x ARM Cortex-A8 taktowany częstotliwością 1GHz z 512MB pamięci RAM. Jest wyposażony w akcelerator grafiki 3D, oraz dwa 32-bitowe mikrokontrolery PRU. Posiada pamięć Flash 4GB. Wyposażony został w komponenty przydatne przy budowie robotów m.in sterownik silników czy czujnik IMU. Dodatkowo posiada wbudowany moduł WiFi oraz Bluetooth. BBONE-BLUE
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru