• Obecnie brak na stanie
Lekcja programowania
search
  • Lekcja programowania
ID: 33510
Brian W. Kernighan, Rob Pike
Wycofany
 

Wysyłka od 50 zł gratis

darmowa wysyłka paczkomatem na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 50 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań

Autorzy: Brian W. Kernighan, Rob Pike

ISBN: 83-204-2732-0
Format: 185x235, 318 str.
Twarda oprawa
Wydawnictwo: WNT

O książce
Oto książka, która powinna stać się lekturą obowiązkową każdego studenta uczącego się programować i każdego zawodowego programisty.
Autorzy - wielkie światowe autorytety w dziedzinie programowania - przedstawiają podstawowe zasady, których należy przestrzegać, jeśli chce się pisać dobre programy. Mówią o szybkim i metodycznym wyszukiwaniu błędów, o właściwym testowaniu programów, o dbaniu o ich efektywność, o zapewnieniu możliwości ich przenoszenia, o właściwym ich projektowaniu, o metodach opracowywania interfejsów, o stylu programowania i o przyjmowaniu właściwej notacji.
Starają się uświadomić Czytelnikowi, że programowanie to coś więcej niż pisanie kodu. Oto ich słowa:
Zadaniem programisty - bez względu na stosowany język - jest wykonywanie jak najlepszej pracy za pomocą narzędzi, jakie ma pod ręką. Dobry programista poradzi sobie z ubogim językiem czy pokracznym systemem operacyjnym, ale nawet najlepsze środowisko programistyczne nie uratuje słabego programisty

Spis treści

Przedmowa

Rozdział 1: Styl
1.1 Nazwy
1.2 Wyrażenia i instrukcje
1.3 Jednolity styl oraz idiomy
1.4 Makroinstrukcje w roli funkcji
1.5 Liczby magiczne
1.6 Komentarze
1.7 Dlaczego warto dbać o styl

Rozdział 2. Algorytmy i struktury danych
2.1 Przeszukiwanie
2.2 Sortowanie
2.3 Biblioteki
2.4 Sortowanie szybkie w Javie
2.5 Notacja O
2.6 Tablice rozszerzalne
2.7 Listy
2.8 Drzewa
2.9 Tablice rozproszone
2.10 Podsumowanie

Rozdział 3. Projektowanie i implementacja
3.1 Algorytm łańcucha Markowa
3.2 Wybór struktury danych
3.3 Tworzenie struktury danych w C
3.4 Generowanie tekstu wyjściowego
3.5 Java
3.6 Język C++
3.7 Awk i Perl
3.8 Wydajność
3.9 Wnioski

Rozdział 4. Interfejsy
4.1 Format CSV - wartości oddzielane przecinkami
4.2 Prototyp biblioteki
4.3 Biblioteka dla innych
4.4 Implementacja w C++
4.5 Zasady projektowania interfejsów
4.6 Zarządzanie zasobami
4.7 Postępowanie w razie napotkania błędu
4.8 Interfejsy użytkownika

Rozdział 5. Wykrywanie błędów
5.1 Programy uruchomieniowe
5.2 Dobre tropy, łatwe błędy
5.3 Brak tropów, trudne błędy
5.4 Gdy wszystko inne zawiodło
5.5 Błędy niepowtarzalne
5.6 Narzędzia uruchomieniowe
5.7 Cudze błędy
5.8 Podsumowanie

Rozdział 6. Testowanie
6.1 Testuj program podczas jego pisania
6.2 Systematyczne testowanie
6.3 Testowanie zautomatyzowane
6.4 Platformy testów
6.5 Testy nacisku
6.6 Kilka dobrych rad
6.7 Kto zajmuje się testowaniem
6.8 Testowanie programu markov
6.9 Podsumowanie

Rozdział 7. Wydajność
7.1 Wąskie gardło
7.2 Pomiary czasu wykonania i profilowanie programu
7.3 Strategie przyspieszania
7.4 Dostrajanie kodu
7.5 Oszczędzanie przestrzeni pamięci
7.6 Oszacowanie
7.7 Podsumowanie

Rozdział 8. Przenośność
8.1 Język
8.2 Pliki nagłówkowe i biblioteki
8.3 Organizacja programu
8.4 Izolowanie
8.5 Wymiana danych
8.6 Kolejność bajtów
8.7 Przenośność a uaktualnianie
8.8 Aspekt międzynarodowy
8.9 Podsumowanie

Rozdział 9. Notacja
9.1 Dane formatowane
9.2 Wyrażenia regularne
9.3 Programowalne narzędzia
9.4 Interpretatory, kompilatory i maszyny wirtualne
9.5 Programy, które piszą programy
9.6 Używanie makroinstrukcji do tworzenia kodu
9.7 Kompilowanie w przelocie

Epilog
Dodatek: Zebrane zasady
Skorowidz
33510

Produkty z tej samej kategorii (16)