- Obecnie brak na stanie
|
Autorzy: Brian W. Kernighan, Rob Pike ISBN: 83-204-2732-0 Format: 185x235, 318 str. Twarda oprawa Wydawnictwo: WNT |
| O książce |
|
Oto książka, która powinna stać się lekturą obowiązkową każdego studenta uczącego się programować i każdego zawodowego programisty. Autorzy - wielkie światowe autorytety w dziedzinie programowania - przedstawiają podstawowe zasady, których należy przestrzegać, jeśli chce się pisać dobre programy. Mówią o szybkim i metodycznym wyszukiwaniu błędów, o właściwym testowaniu programów, o dbaniu o ich efektywność, o zapewnieniu możliwości ich przenoszenia, o właściwym ich projektowaniu, o metodach opracowywania interfejsów, o stylu programowania i o przyjmowaniu właściwej notacji. Starają się uświadomić Czytelnikowi, że programowanie to coś więcej niż pisanie kodu. Oto ich słowa: Zadaniem programisty - bez względu na stosowany język - jest wykonywanie jak najlepszej pracy za pomocą narzędzi, jakie ma pod ręką. Dobry programista poradzi sobie z ubogim językiem czy pokracznym systemem operacyjnym, ale nawet najlepsze środowisko programistyczne nie uratuje słabego programisty Spis treści Przedmowa Rozdział 1: Styl 1.1 Nazwy 1.2 Wyrażenia i instrukcje 1.3 Jednolity styl oraz idiomy 1.4 Makroinstrukcje w roli funkcji 1.5 Liczby magiczne 1.6 Komentarze 1.7 Dlaczego warto dbać o styl Rozdział 2. Algorytmy i struktury danych 2.1 Przeszukiwanie 2.2 Sortowanie 2.3 Biblioteki 2.4 Sortowanie szybkie w Javie 2.5 Notacja O 2.6 Tablice rozszerzalne 2.7 Listy 2.8 Drzewa 2.9 Tablice rozproszone 2.10 Podsumowanie Rozdział 3. Projektowanie i implementacja 3.1 Algorytm łańcucha Markowa 3.2 Wybór struktury danych 3.3 Tworzenie struktury danych w C 3.4 Generowanie tekstu wyjściowego 3.5 Java 3.6 Język C++ 3.7 Awk i Perl 3.8 Wydajność 3.9 Wnioski Rozdział 4. Interfejsy 4.1 Format CSV - wartości oddzielane przecinkami 4.2 Prototyp biblioteki 4.3 Biblioteka dla innych 4.4 Implementacja w C++ 4.5 Zasady projektowania interfejsów 4.6 Zarządzanie zasobami 4.7 Postępowanie w razie napotkania błędu 4.8 Interfejsy użytkownika Rozdział 5. Wykrywanie błędów 5.1 Programy uruchomieniowe 5.2 Dobre tropy, łatwe błędy 5.3 Brak tropów, trudne błędy 5.4 Gdy wszystko inne zawiodło 5.5 Błędy niepowtarzalne 5.6 Narzędzia uruchomieniowe 5.7 Cudze błędy 5.8 Podsumowanie Rozdział 6. Testowanie 6.1 Testuj program podczas jego pisania 6.2 Systematyczne testowanie 6.3 Testowanie zautomatyzowane 6.4 Platformy testów 6.5 Testy nacisku 6.6 Kilka dobrych rad 6.7 Kto zajmuje się testowaniem 6.8 Testowanie programu markov 6.9 Podsumowanie Rozdział 7. Wydajność 7.1 Wąskie gardło 7.2 Pomiary czasu wykonania i profilowanie programu 7.3 Strategie przyspieszania 7.4 Dostrajanie kodu 7.5 Oszczędzanie przestrzeni pamięci 7.6 Oszacowanie 7.7 Podsumowanie Rozdział 8. Przenośność 8.1 Język 8.2 Pliki nagłówkowe i biblioteki 8.3 Organizacja programu 8.4 Izolowanie 8.5 Wymiana danych 8.6 Kolejność bajtów 8.7 Przenośność a uaktualnianie 8.8 Aspekt międzynarodowy 8.9 Podsumowanie Rozdział 9. Notacja 9.1 Dane formatowane 9.2 Wyrażenia regularne 9.3 Programowalne narzędzia 9.4 Interpretatory, kompilatory i maszyny wirtualne 9.5 Programy, które piszą programy 9.6 Używanie makroinstrukcji do tworzenia kodu 9.7 Kompilowanie w przelocie Epilog Dodatek: Zebrane zasady Skorowidz |
Brak towaru
GENERATOR DŹWIĘKÓW DO MAKIETY KOLEJOWEJ - PŁYTKA DRUKOWANA I ZAPROGRAMOWANY UKŁAD
Brak towaru
Kompaktowe narzędzie do debugowania i programowania mikrokontrolerów STM32 poprzez interfejsy JTAG/SWD. STMicroelectronics STLINK-V3 MINI
Brak towaru
Płytka drukowana i zaprogramowany układ zegara z wyświetlaczem 55mm ustawianym za pomocą GPS. AVT5522/2 A+
Brak towaru
Brak towaru
Moduł z enkoderem inkrementalnym z kanałami A i B. Płytka została wyposażona w złącze Grove i komunikuje się przez interfejs cyfrowy. Seeed Studio 103020030
Brak towaru
Moduł pamięci Flash eMMC 5.0 dla komputerów Odroid XU3/XU4 firmy Hardkernel. Pojemność 16GB, zainstalowany system operacyjny Linux. W zestawie znajduje się adapter micro-SD. 16GB eMMC 5.0 Module for ODROID-XU3/XU4, Linux
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Wyświetlacz graficzny 128x64 , 78x70mm, LED backlight (white), STN negative blue, kontroler TOSHIBA T6963C. AG-G12864B1-A801
Brak towaru
Brak towaru
Prototypowa płytka stykowa 170 punktów o wielkości 35x47 mm w kolorze ciemnoniebieskim. Pololu 1488
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru