- Obecnie brak na stanie
Produkty
Kategorie
- Kategorie główne
-
- ARDUINO
- AUTOMATYKA
- CYBERBEZPIECZEŃSTWO
- DRUK 3D
- EDUKACJA
- ELEKTRONIKA
- Akcesoria PC
- Chłodzenie
- Czujniki
- Czujniki 6DOF/9DOF/10DOF
- Czujniki ciśnienia
- Czujniki gazów
- Czujniki Halla
- Czujniki jakości cieczy
- Czujniki jakości powietrza
- Czujniki magnetyczne (kompasy)
- Czujniki medyczne
- Czujniki nacisku
- Czujniki odbiciowe
- Czujniki odległości
- Czujniki PH
- Czujniki podczerwieni
- Czujniki poziomu cieczy
- Czujniki położenia
- Czujniki prądu
- Czujniki przepływu
- Czujniki przyspieszenia (akcelerometry)
- Czujniki ruchu
- Czujniki światła i koloru
- Czujniki temperatury
- Czujniki wibracji
- Czujniki wilgotności gleby
- Czujniki wilgotności powietrza
- Żyroskopy
- Drukarki
- Elementy pasywne
- Gadżety
- GPS
- Inteligentne ubrania
- Kamery i akcesoria
- Karty pamięci i inne nośniki danych
- Komunikacja
- LED - diody, wyświetlacze, paski
- Materiały przewodzące
- Moduły elektroniczne
- Akcesoria JTAG
- Audio
- Czytniki kart pamięci
- Czytniki kodów paskowych
- Czytniki linii papilarnych
- Ekspandery linii I/O
- Enkodery
- Generatory DDS/PLL
- Klawiatury, przyciski
- Konwertery CAN
- Konwertery napięć
- Konwertery RS485
- Konwertery USB - I2C / 1-Wire / SPI
- Konwertery USB - UART / RS232
- Moduły HMI
- Moduły pamięci
- Moduły RTC
- Moduły z wyjściami mocy
- Moduły zasilające
- Obraz i wideo
- Odbiorniki podczerwieni TSOP
- Potencjometry cyfrowe
- Przetworniki A/C i C/A
- Rejestratory danych (data logger)
- Sterowniki LED
- Sterowniki serw
- Sterowniki silników
- Półprzewodniki
- Button
- Czujniki
- Czujniki dotykowe (Touch)
- Diody
- Energy harvesting
- Generatory PLL
- Inne
- Konwertery logiczne
- Liczniki energii
- Mikrokontrolery
- Mikroprocesory DSP
- Mostki prostownicze
- Optotriaki i transoptory
- Pamięci
- Przetworniki a/c (ADC)
- Przetworniki c/a (DAC)
- Sterowniki i mostki IGBT
- Sterowniki LED
- Sterowniki silników
- Syntezery DDS
- Timery
- Tranzystory
- Układy analogowe
- Układy audio
- Układy cyfrowe
- Układy interfejsowe
- Układy programowalne
- Układy RF
- Układy RTC
- Układy SoC
- Układy zasilające
- Układy zerujące
- Zabezpieczenia ESD
- Przekaźniki
- Przetworniki dźwięku
- Przewody
- Przewody świecące i akcesoria
- Przełączniki i przyciski
- Płytki prototypowe
- Wizja maszynowa (MV)
- Wyświetlacze
- Złącza
- Adaptery USB PD do laptopów
- Gniazda do kart pamięci
- Gniazdka RJ-45
- Igły testowe (pogo pin)
- Konektory
- Podstawki
- Szybkozłącza
- Zworki
- Złącza ARK (Terminal Block)
- Złącza FFC / FPC ZIF
- Złącza goldpin
- Złącza IDC
- Złącza inne
- Złącza Jack
- Złącza JST
- Złącza koncentryczne (RF)
- Złącza krokodylkowe
- Złącza obrotowe
- Złącza szufladowe D-Sub
- Złącza USB
- Złącza zasilania DC
- Akcesoria PC
- KSIĄŻKI
- MECHANIKA
- MINIKOMPUTERY (SBC)
- PRZYRZĄDY POMIAROWE
- RASPBERRY PI
- Akcesoria do Raspberry Pi
- Chłodzenie do Raspberry Pi
- Kamery do Raspberry Pi
- Karty pamięci do Raspberry Pi
- Moduły rozszerzające do Raspberry Pi
- Obudowy do Raspberry Pi
- Prototypowanie Raspberry Pi
- Przewody audio-wideo do Raspberry Pi
- Raspberry Pi 3 model A+
- Raspberry Pi 3 model B
- Raspberry Pi 3 model B+
- Raspberry Pi 4 model B
- Raspberry Pi 400
- Raspberry Pi 5
- Raspberry Pi 500
- Raspberry Pi Compute Module
- Raspberry Pi model A/B+/2
- Raspberry Pi Pico
- Raspberry Pi Zero
- Raspberry Pi Zero 2 W
- Wyświetlacze do Raspberry Pi
- Zasilanie do Raspberry Pi
- WARSZTAT
- Chemia
- Elektronarzędzia
- Igły dozownicze
- Imadła
- Kleje i klejarki
- Listwy zasilające
- Lutowanie
- Akcesoria do lutowania
- Akcesoria SMD
- Chemia lutownicza
- Cyna
- Gąbki i czyściki
- Groty do lutownic
- Grzałki oraz kolby lutownicze
- Kulki BGA
- Laminaty
- Lutownice kolbowe
- Lutownice przenośne
- Maty i akcesoria antystatyczne (ESD)
- Myjki ultradźwiękowe
- Odsysacze do usuwania cyny
- Opalarki
- Pasty lutownicze
- Pędzle i szczotki ESD
- Plecionki do usuwania cyny
- Podgrzewacze
- Podstawki pod lutownice
- Silikonowe maty do lutowania
- Stacje lutownicze
- Tygle lutownicze
- Uchwyty, lupy
- Mikroskopy
- Miniwiertarki, miniszlifierki
- Narzędzia
- Noże i nożyczki
- Okulary ochronne
- Organizery
- Pęsety
- Plotery i Frezarki CNC
- Rurki termokurczliwe
- Ściągacze izolacji
- Taśmy
- Zaciskarki
- Zasilacze laboratoryjne
- Chemia
- WYCOFANE Z OFERTY
- WYPRZEDAŻ
- ZASILANIE
- ZESTAWY URUCHOMIENIOWE
- Atmel SAM
- Atmel Xplain
- AVR
- DFRobot FireBeetle
- ESP32
- ESP8266
- Feather / Thing Plus
- Freedom (Kinetis)
- Google Coral
- Inne zestawy uruchomieniowe
- M5Stack
- micro:bit
- Moduły peryferyjne
- Nordic nRF
- OPROGRAMOWANIE
- Particle Photon
- PIC
- Programatory Segger
- Programatory uniwersalne
- Raspberry Pi RP2040
- RFID
- RISC-V
- Seeed Studio LinkIt
- Sparkfun MicroMod
- STM32
- STM32 Discovery
- STM32 MP1
- STM32 Nucleo
- STM8
- Teensy
- WRTNode
- XIAO/Qt PY
- Atmel SAM
- ZESTAWY URUCHOMIENIOWE FPGA
- ARDUINO
Nowości
Nowości
Tworzenie architektury oprogramowania
Wysyłka od 50 zł gratis
darmowa wysyłka paczkomatem na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 50 PLN
Wysyłka tego samego dnia
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
14 dni na zwrot
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
Projektowanie architektury dobrego jakościowo oprogramowania zawsze było ważne, ale w dzisiejszym dynamicznym, szybko się zmieniającym i złożonym środowisku rozwijania programów ma znaczenie podstawowe. Solidny, dobrze przemyślany projekt ułatwia zarządzanie złożonością oprogramowania, znalezienie kompromisu między sprzecznymi często wymaganiami i wreszcie terminowe wprowadzenie na rynek dobrego produktu.
Niniejsza książka to źródło praktycznych wskazówek i metod tworzenia projektów dobrego oprogramowania. W ogólnych zarysach omówiono podstawy dotyczące architektury oprogramowania, a szczegółowo – zadania związane z jej tworzeniem, przy czym skoncentrowano się na czterech perspektywach architektonicznych: pojęciowej, modułowej, wykonawczej i kodowej. Analizując cztery rzeczywiste przypadki, przedstawiono spostrzeżenia i najlepsze rozwiązania najbardziej fachowych architektów oprogramowania. Pokazano tym samym, w jaki sposób pojęcia i metody opisane w książce znajdują zastosowanie w najnowocześniejszych projektach architektury. Podano, jak
– tworzyć projekty na tyle elastyczne, aby można było uwzględniać w nich najnowsze osiągnięcia;
– posługiwać się architekturą jako podstawą do spełnienia wymagań dotyczących wydajności, modyfikowalności, niezawodności i bezpieczeństwa;
– określać priorytety w sprzecznych niekiedy wymaganiach i dochodzić do pomyślnych rozwiązań;
– posługiwać się architekturą oprogramowania jako środkiem ułatwiającym integrowanie komponentów systemu.
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne polecają tę książkę studentom informatyki i pracownikom firm programistycznych. Mamy nadzieję, że umożliwi im ona wnikliwe poznanie roli architektury w procesie tworzenia dobrego jakościowo oprogramowania.
Spis treści
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Przedmowa
Słowo wstępne
Część I Architektura oprogramowania
Rozdział 1. Wprowadzenie
1.1. Kontekst architektury oprogramowania1.1.1. Architektura oprogramowania jako plan projektowania
1.1.2. Architektura oprogramowania jako abstrakcja
1.1.3. Terminologia dotycząca architektury oprogramowania
1.2. Skąd wywodzą się cztery perspektywy
1.2.1. Luźne powiązanie perspektyw
1.2.2. Różne zagadnienia inżynieryjne, do których odnoszą się różne perspektywy
1.3. Posługiwanie się czterema perspektywami
1.4. Notacja
Literatura dodatkowa
Część II Projektowanie, opisywanie i używanie architektury oprogramowania
Rozdział 2. IS2000: zaawansowany system przetwarzania obrazów
2.1. Przegląd systemu2.2. Właściwości produktu
2.3. Interakcje systemu
2.4. Przyszłość systemu IS2000
Rozdział 3. Analiza globalna
3.1. Przegląd czynności analizy globalnej3.1.1. Analiza czynników
3.1.2. Opracowywanie strategii
3.2. Analiza czynników zależnych od firmy
3.3. Rozpoczęcie opracowywania strategii
3.4. Analiza czynników technicznych
3.5. Kontynuacja opracowywania strategii
3.6. Analiza czynników związanych z produktem
3.7. Kontynuacja opracowywania strategii
3.8. Podsumowanie analizy globalnej
Literatura dodatkowa
Rozdział 4. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
4.1. Zadania projektowe w pojęciowej perspektywie architektonicznej4.1.1. Analiza globalna
4.1.2. Główne zadania projektowe
4.1.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
4.2. Projektowanie pojęciowej perspektywy architektonicznej dla systemu IS200
4.2.1. Analiza globalna
4.2.2. Główne zadania projektowe: komponenty, łączniki i konfiguracja
4.2.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
4.2.4. Podsumowanie projektowania perspektywy pojęciowej dla IS2000
4.3. Podsumowanie pojęciowej perspektywy architektonicznej
4.3.1. Możliwość śledzenia
4.3.2. Zastosowanie pojęciowej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa
Rozdział 5. Modułowa perspektywa architektoniczna
5.1. Zadania projektowe w modułowej perspektywie architektonicznej5.1.1. Analiza globalna
5.1.2. Główne zadania projektowe
5.1.3. Końcowe zadanie projektowe: projektowanie interfejsu
5.2. Projektowanie modułowej perspektywy architektonicznej dla systemu IS2000
5.2.1. Analiza globalna
5.2.2. Główne zadania projektowe: definiowanie modułów i warstw
5.2.3. Końcowe zadanie projektowe: projektowanie interfejsu
5.2.4. Podsumowanie projektowania perspektywy modułowej dla IS2000
5.3. Podsumowanie modułowej perspektywy architektonicznej
5.3.1. Możliwość śledzenia
5.3.2. Zastosowanie modułowej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa
Rozdział 6. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
6.1. Zadania projektowe w wykonawczej perspektywie architektonicznej6.1.1. Analiza globalna
6.1.2. Główne zadania projektowe
6.1.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
6.2. Projektowanie wykonawczej perspektywy architektonicznej dla systemu IS2000
6.2.1. Analiza globalna
6.2.2. Główne zadania projektowe: jednostki wykonawcze, ścieżki komunikacyjne
i konfiguracja
6.2.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
6.2.4. Podsumowanie projektowania perspektywy wykonawczej dla IS2000
6.3. Podsumowanie wykonawczej perspektywy architektonicznej
6.3.1. Możliwość śledzenia
6.3.2. Zastosowanie wykonawczej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa
Rozdział 7. Kodowa perspektywa architektoniczna
7.1. Zadania projektowe w kodowej perspektywie architektonicznej7.1.1. Analiza globalna
7.1.2. Główne zadania projektowe
7.1.3. Końcowe zadania projektowe
7.2. Projektowanie kodowej perspektywy architektonicznej dla systemu IS2000
7.2.1. Analiza globalna
7.2.2. Główne zadania projektowe: komponenty źródłowe, pośrednie i wdrożeniowe
7.2.3. Końcowe zadania projektowe: procedura budowania i zarządzanie konfiguracją
7.2.4. Podsumowanie projektowania kodowej perspektywy architektonicznej dla IS2000
7.3. Podsumowanie kodowej perspektywy architektonicznej
7.3.1. Możliwość śledzenia
7.3.2. Zastosowanie kodowej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa
Część III Przykłady właściwego projektowania architektury
oprogramowania
Rozdział 8. SafetyVision
8.1. Analiza globalna8.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
8.1.2. Analiza czynników technicznych
8.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
8.1.4. Opracowanie strategii
8.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
8.2.1. Komponenty występujące w specyfikacji oprogramowania
8.2.2. Łączniki występujące w specyfikacji oprogramowania
8.2.3. Konfiguracja pojęciowa
8.2.4. Przydzielanie zasobów systemu
8.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
8.3.1. Warstwa OprogramowanieAplikacyjne
8.3.2. Warstwa OprogramowaniePlatformowe
8.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
8.4.1. Procesy
8.4.2. Ścieżki komunikacyjne
8.4.3. Konfiguracja wykonawcza
8.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
8.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
8.6.1. Proces tworzenia oprogramowania dla przedsięwzięć
8.6.2. Testowanie przedsięwzięć
8.7. Podsumowanie
Rozdział 9. Healthy Vision
9.1. Analiza globalna9.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
9.1.2. Analiza czynników technicznych
9.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
9.1.4. Opracowanie strategii
9.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
9.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
9.3.1. Dekompozycja oprogramowania aplikacyjnego
9.3.2. Dekompozycja oprogramowania platformowego
9.3.3. Struktura warstwowa
9.3.4. Rejestrowanie błędów
9.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
9.4.1. Definiowanie jednostek wykonawczych
9.4.2. Ścieżki komunikacyjne
9.4.3. Powrót do perspektyw pojęciowej i modułowej
9.4.4. Konfiguracja wykonawcza
9.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
9.5.1. Środowisko programowania
9.5.2. Zarządzanie konfiguracją i strategie budowania
9.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
9.6.1. Ocena
9.6.2. Tworzenie harmonogramu
9.6.3. Implementacja
9.6.4. Śledzenie wymagań
9.7. Podsumowanie
9.7.1. Koncepcje architektury oprogramowania
9.7.2. Doświadczenie
Rozdział 10. Central Vision
10.1. Analiza globalna10.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
10.1.2. Analiza czynników technicznych
10.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
10.1.4. Opracowanie strategii
10.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
10.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
10.3.1. Dekompozycja i tworzenie warstw
10.3.2. Dekompozycja
10.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
10.4.1. Definiowanie jednostek wykonawczych
10.4.2. Definiowanie ścieżek komuniakcyjnych
10.4.3. Definiowanie konfiguracji wykonawczej
10.4.4. Przydzielanie zasobów
10.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
10.5.1. Główne zadania projektowe
10.5.2. Procedura budowania i zarządzanie konfiguracją
10.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
10.7. Podsumowanie
10.7.1. Koncepcje architektury oprogramowania
10.7.2. Doświadczenie
Rozdział 11. Comm Vision
11.1. Analiza globalna11.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
11.1.2. Analiza czynników technicznych
11.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
11.1.4. Opracowanie strategii
11.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
11.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
11.3.1. Dekompozycja
11.3.2. Interfejsy SPU i zależności między SPU
11.3.3. Struktura warstwowa i model powłokowy
11.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
11.4.1. Definiowanie jednostek wykonywalnych i konfiguracji
11.4.2. Komunikacja
11.4.3. Pakiety przywracania i komunikacja odporna na przywracanie
11.4.4. Przydzielanie zasobów
11.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
11.5.1. Komponenty źródłowe
11.5.2. Komponenty pośrednie
11.5.3. Zarządzanie konfiguracją
11.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
11.6.1. Symulowanie i generowanie kodu
11.6.2. Większa wydajność tworzenia oprogramowania
11.6.3. Etapowe testowanie powłok podczas wytwarzania
11.6.4. Proces kontrolowania architektury
11.7. Podsumowanie
11.7.1. Koncepcje architektury oprogramowania
11.7.2. Doświadczenie
Część IV Architektura oprogramowania a twoja przyszłość
Rozdział 12. Rola architekta oprogramowania
12.1. Tworzenie wizji12.2. Architekt jako kluczowy konsultant techniczny
12.3. Architekt podejmuje decyzje
12.4. Architekt udziela wskazówek i nadzoruje
12.5. Architekt koordynuje
12.6. Architekt implementuje
12.7. Architekt oręduje
12.8. Architektura oprogramowania jako pole kariery zawodowej
Słownik
Cztery perspektywy w skrócie
Literatura
Skorowidz
Produkty z tej samej kategorii (16)
Brak towaru
Brak towaru
Tadeusz Więckowski
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Zasilacz/ładowarka samochodowa eXtreme CC312U 3100mA z dwoma gniazdami USB, umożliwia ładowanie telefonów, nawigacji, odtwarzaczy mp3/mp4 oraz podłączenie komputerów Raspberry Pi
Brak towaru
Generator funkcyjny/arbitralny pozwala na generowanie sygnałów sinusoidalnych, prostokątnych, trójkątnych czy dodawanie szumu do sygnału. Udostępnia modulacje takie jak AM, PM, FM, ASK, FSK. Wyposażony w przejrzysty wyświetlacz LCD 4,3" oraz interfejs USB. Uni-T UTG1010A
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Ruchomy dzwonek z 83 diod LED - zestaw do samodzielnego montażu
Brak towaru
Brak towaru
Minimoduł Bluetooth z interfejsem USB dla komputerów ODROID-X/X2/U3/U2
Brak towaru