• Obecnie brak na stanie
Tworzenie architektury oprogramowania
search
  • Tworzenie architektury oprogramowania
ID: 47561
Hofmeister Christine, Nord Robert, Soni Dilip
Wycofany
 

Wysyłka gratis

darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań


Projektowanie architektury dobrego jakościowo oprogramowania zawsze było ważne, ale w dzisiejszym dynamicznym, szybko się zmieniającym i złożonym środowisku rozwijania programów ma znaczenie podstawowe. Solidny, dobrze przemyślany projekt ułatwia zarządzanie złożonością oprogramowania, znalezienie kompromisu między sprzecznymi często wymaganiami i wreszcie terminowe wprowadzenie na rynek dobrego produktu.
Niniejsza książka to źródło praktycznych wskazówek i metod tworzenia projektów dobrego oprogramowania. W ogólnych zarysach omówiono podstawy dotyczące architektury oprogramowania, a szczegółowo – zadania związane z jej tworzeniem, przy czym skoncentrowano się na czterech perspektywach architektonicznych: pojęciowej, modułowej, wykonawczej i kodowej. Analizując cztery rzeczywiste przypadki, przedstawiono spostrzeżenia i najlepsze rozwiązania najbardziej fachowych architektów oprogramowania. Pokazano tym samym, w jaki sposób pojęcia i metody opisane w książce znajdują zastosowanie w najnowocześniejszych projektach architektury. Podano, jak
– tworzyć projekty na tyle elastyczne, aby można było uwzględniać w nich najnowsze osiągnięcia;
– posługiwać się architekturą jako podstawą do spełnienia wymagań dotyczących wydajności, modyfikowalności, niezawodności i bezpieczeństwa;
– określać priorytety w sprzecznych niekiedy wymaganiach i dochodzić do pomyślnych rozwiązań;
– posługiwać się architekturą oprogramowania jako środkiem ułatwiającym integrowanie komponentów systemu.
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne polecają tę książkę studentom informatyki i pracownikom firm programistycznych. Mamy nadzieję, że umożliwi im ona wnikliwe poznanie roli architektury w procesie tworzenia dobrego jakościowo oprogramowania.

Spis treści


Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Przedmowa
Słowo wstępne

Część I Architektura oprogramowania


Rozdział 1. Wprowadzenie

1.1. Kontekst architektury oprogramowania
1.1.1. Architektura oprogramowania jako plan projektowania
1.1.2. Architektura oprogramowania jako abstrakcja
1.1.3. Terminologia dotycząca architektury oprogramowania
1.2. Skąd wywodzą się cztery perspektywy
1.2.1. Luźne powiązanie perspektyw
1.2.2. Różne zagadnienia inżynieryjne, do których odnoszą się różne perspektywy
1.3. Posługiwanie się czterema perspektywami
1.4. Notacja
Literatura dodatkowa

Część II Projektowanie, opisywanie i używanie architektury oprogramowania


Rozdział 2. IS2000: zaawansowany system przetwarzania obrazów

2.1. Przegląd systemu
2.2. Właściwości produktu
2.3. Interakcje systemu
2.4. Przyszłość systemu IS2000

Rozdział 3. Analiza globalna

3.1. Przegląd czynności analizy globalnej
3.1.1. Analiza czynników
3.1.2. Opracowywanie strategii
3.2. Analiza czynników zależnych od firmy
3.3. Rozpoczęcie opracowywania strategii
3.4. Analiza czynników technicznych
3.5. Kontynuacja opracowywania strategii
3.6. Analiza czynników związanych z produktem
3.7. Kontynuacja opracowywania strategii
3.8. Podsumowanie analizy globalnej
Literatura dodatkowa

Rozdział 4. Pojęciowa perspektywa architektoniczna

4.1. Zadania projektowe w pojęciowej perspektywie architektonicznej
4.1.1. Analiza globalna
4.1.2. Główne zadania projektowe
4.1.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
4.2. Projektowanie pojęciowej perspektywy architektonicznej dla systemu IS200
4.2.1. Analiza globalna
4.2.2. Główne zadania projektowe: komponenty, łączniki i konfiguracja
4.2.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
4.2.4. Podsumowanie projektowania perspektywy pojęciowej dla IS2000
4.3. Podsumowanie pojęciowej perspektywy architektonicznej
4.3.1. Możliwość śledzenia
4.3.2. Zastosowanie pojęciowej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa

Rozdział 5. Modułowa perspektywa architektoniczna

5.1. Zadania projektowe w modułowej perspektywie architektonicznej
5.1.1. Analiza globalna
5.1.2. Główne zadania projektowe
5.1.3. Końcowe zadanie projektowe: projektowanie interfejsu
5.2. Projektowanie modułowej perspektywy architektonicznej dla systemu IS2000
5.2.1. Analiza globalna
5.2.2. Główne zadania projektowe: definiowanie modułów i warstw
5.2.3. Końcowe zadanie projektowe: projektowanie interfejsu
5.2.4. Podsumowanie projektowania perspektywy modułowej dla IS2000
5.3. Podsumowanie modułowej perspektywy architektonicznej
5.3.1. Możliwość śledzenia
5.3.2. Zastosowanie modułowej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa

Rozdział 6. Wykonawcza perspektywa architektoniczna

6.1. Zadania projektowe w wykonawczej perspektywie architektonicznej
6.1.1. Analiza globalna
6.1.2. Główne zadania projektowe
6.1.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
6.2. Projektowanie wykonawczej perspektywy architektonicznej dla systemu IS2000
6.2.1. Analiza globalna
6.2.2. Główne zadania projektowe: jednostki wykonawcze, ścieżki komunikacyjne
i konfiguracja
6.2.3. Końcowe zadanie projektowe: przydzielanie zasobów
6.2.4. Podsumowanie projektowania perspektywy wykonawczej dla IS2000
6.3. Podsumowanie wykonawczej perspektywy architektonicznej
6.3.1. Możliwość śledzenia
6.3.2. Zastosowanie wykonawczej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa

Rozdział 7. Kodowa perspektywa architektoniczna

7.1. Zadania projektowe w kodowej perspektywie architektonicznej
7.1.1. Analiza globalna
7.1.2. Główne zadania projektowe
7.1.3. Końcowe zadania projektowe
7.2. Projektowanie kodowej perspektywy architektonicznej dla systemu IS2000
7.2.1. Analiza globalna
7.2.2. Główne zadania projektowe: komponenty źródłowe, pośrednie i wdrożeniowe
7.2.3. Końcowe zadania projektowe: procedura budowania i zarządzanie konfiguracją
7.2.4. Podsumowanie projektowania kodowej perspektywy architektonicznej dla IS2000
7.3. Podsumowanie kodowej perspektywy architektonicznej
7.3.1. Możliwość śledzenia
7.3.2. Zastosowanie kodowej perspektywy architektonicznej
Literatura dodatkowa

Część III Przykłady właściwego projektowania architektury

oprogramowania


Rozdział 8. SafetyVision

8.1. Analiza globalna
8.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
8.1.2. Analiza czynników technicznych
8.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
8.1.4. Opracowanie strategii
8.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
8.2.1. Komponenty występujące w specyfikacji oprogramowania
8.2.2. Łączniki występujące w specyfikacji oprogramowania
8.2.3. Konfiguracja pojęciowa
8.2.4. Przydzielanie zasobów systemu
8.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
8.3.1. Warstwa OprogramowanieAplikacyjne
8.3.2. Warstwa OprogramowaniePlatformowe
8.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
8.4.1. Procesy
8.4.2. Ścieżki komunikacyjne
8.4.3. Konfiguracja wykonawcza
8.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
8.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
8.6.1. Proces tworzenia oprogramowania dla przedsięwzięć
8.6.2. Testowanie przedsięwzięć
8.7. Podsumowanie

Rozdział 9. Healthy Vision

9.1. Analiza globalna
9.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
9.1.2. Analiza czynników technicznych
9.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
9.1.4. Opracowanie strategii
9.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
9.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
9.3.1. Dekompozycja oprogramowania aplikacyjnego
9.3.2. Dekompozycja oprogramowania platformowego
9.3.3. Struktura warstwowa
9.3.4. Rejestrowanie błędów
9.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
9.4.1. Definiowanie jednostek wykonawczych
9.4.2. Ścieżki komunikacyjne
9.4.3. Powrót do perspektyw pojęciowej i modułowej
9.4.4. Konfiguracja wykonawcza
9.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
9.5.1. Środowisko programowania
9.5.2. Zarządzanie konfiguracją i strategie budowania
9.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
9.6.1. Ocena
9.6.2. Tworzenie harmonogramu
9.6.3. Implementacja
9.6.4. Śledzenie wymagań
9.7. Podsumowanie
9.7.1. Koncepcje architektury oprogramowania
9.7.2. Doświadczenie

Rozdział 10. Central Vision

10.1. Analiza globalna
10.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
10.1.2. Analiza czynników technicznych
10.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
10.1.4. Opracowanie strategii
10.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
10.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
10.3.1. Dekompozycja i tworzenie warstw
10.3.2. Dekompozycja
10.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
10.4.1. Definiowanie jednostek wykonawczych
10.4.2. Definiowanie ścieżek komuniakcyjnych
10.4.3. Definiowanie konfiguracji wykonawczej
10.4.4. Przydzielanie zasobów
10.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
10.5.1. Główne zadania projektowe
10.5.2. Procedura budowania i zarządzanie konfiguracją
10.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
10.7. Podsumowanie
10.7.1. Koncepcje architektury oprogramowania
10.7.2. Doświadczenie

Rozdział 11. Comm Vision

11.1. Analiza globalna
11.1.1. Analiza czynników związanych z produktem
11.1.2. Analiza czynników technicznych
11.1.3. Analiza czynników zależnych od firmy
11.1.4. Opracowanie strategii
11.2. Pojęciowa perspektywa architektoniczna
11.3. Modułowa perspektywa architektoniczna
11.3.1. Dekompozycja
11.3.2. Interfejsy SPU i zależności między SPU
11.3.3. Struktura warstwowa i model powłokowy
11.4. Wykonawcza perspektywa architektoniczna
11.4.1. Definiowanie jednostek wykonywalnych i konfiguracji
11.4.2. Komunikacja
11.4.3. Pakiety przywracania i komunikacja odporna na przywracanie
11.4.4. Przydzielanie zasobów
11.5. Kodowa perspektywa architektoniczna
11.5.1. Komponenty źródłowe
11.5.2. Komponenty pośrednie
11.5.3. Zarządzanie konfiguracją
11.6. Zastosowanie architektury oprogramowania
11.6.1. Symulowanie i generowanie kodu
11.6.2. Większa wydajność tworzenia oprogramowania
11.6.3. Etapowe testowanie powłok podczas wytwarzania
11.6.4. Proces kontrolowania architektury
11.7. Podsumowanie
11.7.1. Koncepcje architektury oprogramowania
11.7.2. Doświadczenie

Część IV Architektura oprogramowania a twoja przyszłość


Rozdział 12. Rola architekta oprogramowania

12.1. Tworzenie wizji
12.2. Architekt jako kluczowy konsultant techniczny
12.3. Architekt podejmuje decyzje
12.4. Architekt udziela wskazówek i nadzoruje
12.5. Architekt koordynuje
12.6. Architekt implementuje
12.7. Architekt oręduje
12.8. Architektura oprogramowania jako pole kariery zawodowej

Słownik
Cztery perspektywy w skrócie
Literatura
Skorowidz
47561

Produkty z tej samej kategorii (16)