- Obecnie brak na stanie
Jankowski M.
Tematem książki są podstawowe zagadnienia grafiki komputerowej. Przedstawiono historię tej dziedziny i jej zastosowania. Omówiono najważniejsze rodzaje urządzeń graficznych i algorytmy rysowania na urządzeniach rastrowych. Opisano własności przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Przedstawiono algorytmy działań na wielokątach oraz metody reprezentacji obiektów graficznych. Sporo miejsca poświęcono metodom modelowania krzywych i powierzchni, algorytmom wyznaczania fragmentów linii lub powierzchni zasłoniętych oraz metodom modelowania koloru i oświetlenia.
Książka jest przeznaczona dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych oraz dla programistów.
Spis treści
Od Autora
ROZDZIAŁ 1
Wstęp
ROZDZIAŁ 2
Urządzenia graficzne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Urządzenia ekranowe
2.3. Urządzenia dające trwałe kopie obrazu
2.3.1. Urządzenia kreślące
2.3.2. Drukarki
2.4. Urządzenia wejściowe
ROZDZIAŁ 3
Algorytmy rastrowe
3.1. Wprowadzenie
3.2. Rysowanie odcinka
3.3. Rysowanie okręgu
3.4. Wypełnianie obszaru
ROZDZIAŁ 4
Geometria na płaszczyźnie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Przekształcenia punktów na płaszczyźnie
4.3. Przekształcenia układu współrzędnych
4.4. Okienkowanie i obcinanie
4.5. Transformacje rastrowe
4.6. Działania na wielokątach
4.6.1. Położenie punktu względem wielokąta
4.6.2. Wyznaczanie powłoki wypukłej zbioru punktów
4.6.3. Triangulacja wielokątów
4.6.4. Obcinanie wielokąta do prostokątnego okna
4.6.5. Wyznaczanie części wspólnej wielokątów wypukłych
ROZDZIAŁ 5
Geometria w przestrzeni
5.1. Podstawowe obiekty i pojęcia
5.2. Informacje o obliczeniach numerycznych
5.3. Przekształcenia punktów w R3
5.4. Przekształcenia układu współrzędnych
5.5. Rzutowanie
5.5.1. Wprowadzenie
5.5.2. Przekształcenie układu danych do układu obserwatora
5.5.3. Rzutowanie w układzie obserwatora
5.5.4. Definiowanie ostrosłupa widzenia
5.6. Obcinanie odcinka do prostopadłościanu
ROZDZIAŁ 6
Reprezentacja (opis) obiektów graficznych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Krzywe i powierzchnie
6.3. Obszary płaskie
6.4. Bryły
6.4.1. Reprezentacja szkieletowa
6.4.2. Zakreślanie przestrzeni
6.4.3. Konstruktywna geometria brył
6.4.4. Reprezentacja za pomocą drzew ósemkowych
ROZDZIAŁ 7
Modelowanie krzywych i powierzchni
7.1. Wprowadzenie
7.2. Krzywe
7.2.1. Reprezentacja krzywych
7.2.2. Wielomiany i funkcje sklejane. Interpolacja
7.2.3. Krzywe Beziera
7.2.4. Gładka interpolacja funkcją przedziałami wielomianową stopnia 3
7.2.5. Krzywe B-sklejane
7.3. Powierzchnie
7.3.1. Reprezentacja i podstawowe pojęcia
7.3.2. Powierzchnie Beziera
7.3.3. Gładka interpolacja funkcją kawałkami wielomianową stopnia 3
7.3.4. Powierzchnie B-sklejane
7.3.5. Powierzchnie Coonsa
7.3.6. Powierzchnie Gordona
ROZDZIAŁ 8
Algorytmy wyznaczania linii i powierzchni zasłoniętych
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wyznaczanie zasłoniętych fragmentów linii obiektów wielościennych
8.3. Algorytm z buforem głębokości
8.4. Algorytm przeglądania liniami poziomymi
8.5. Algorytmy sortowania ścian
8.6. Zastosowanie reguły „dziel i zwyciężaj"
8.7. Szczególne klasy obiektów trójwymiarowych
8.7.1. Rysowanie powierzchni zadanych funkcją dwóch zmiennych
8.7.2. Wizualizacja molekuł
8.7.3. Powierzchnie zdefiniowane parametrycznie
8.8. Złożoność obliczeniowa problemu zasłaniania
ROZDZIAŁ 9
Modelowanie oświetlenia, koloru i tekstury
9.1. Wprowadzenie
9.2. Wyznaczanie cieni
9.3. Modelowanie oświetlenia
9.4. Cieniowanie powierzchni przedmiotów
9.5. Algorytm śledzenia promieni
9.6. Kolor
9.7. Tekstura
Bibliografia
Skorowidz
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Zestaw do samodzielnego montażu konsoli do gier. Wspiera takie emulatory jak Game Boy, Game Boy Color, Game Gear, Nintendo Entertainment System oraz Sega Master System. Zestaw może być również programowany za pomocą Arduino IDE, MicroPython. Odroid-GO
Brak towaru
Gąsienicowy pojazd terenowy UGEARS to nie tylko model do składania, ale przede wszystkim rozbudowana lekcja mechaniki, która zafascynuje zarówno młodych, jak i doświadczonych modelarzy. UGears 70204
Brak towaru
Kabel USB A 2.0/USB typ C silikonowy, 1m, biały
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Filament firmy ROSA3D wykonany z wysokiej jakości granulatu PLA. Na szpuli nawinięte jest 0,8 kg filamentu o średnicy 1,75 mm. ROSA3D PLA Multicolor Silk Moon
Brak towaru
Moduł odtwarzacza plików MP3 sterowany przez interfejs I2C. Oparty został o wzmacniacz klasy D 1,4 W. Na płytce znajdują się wyjście słuchawkowe 3,5 mm oraz złacze do podłączenia głośnika 8 Ω. Pliki audio zapisywane są na karcie microSD. SparkFun DEV-16892
Brak towaru
Orange Pi R1 to minikomputer z procesorem Allwinner H2+ opartym o rdzeń cortex-A7. Komputer jest wyposażony w 256 MB DDR3 RAM (współdzielone z GPU), Ethernet 10/100, 26 GPIO i złącze na kartę microSD. Posiada również oddzielny układ graficzny GPU - Mali400MP2. Współpracuje z systemami Android 4.4, Lubuntu, Debian, Armbian
Brak towaru
Ethernet board with mini SD card slot based on W5100 controller for Arduino system
Brak towaru
Obudowa do komutera Raspberry PI 2 model B oraz Raspberry PI 1 model B+ czarna. Wykonana z tworzywa sztucznego, składa się z dwóch cześci
Adapter pozwala na dołączenie modułu WiFi do projektów tworzonych w oparciu o włókna przewodzące (zastosowanie w inteligentnych ubraniach). DEV-13328
Brak towaru
Brak towaru
Moduł kamery 18 Mpx z sensorem AR1820HS współpracujący z Raspberry Pi. Oferuje rozdzielczość wideo do 4912x3684 pikseli przy 15 fps. ArduCAM B0164
Brak towaru
Jankowski M.