- Obecnie brak na stanie
Jankowski M.
Tematem książki są podstawowe zagadnienia grafiki komputerowej. Przedstawiono historię tej dziedziny i jej zastosowania. Omówiono najważniejsze rodzaje urządzeń graficznych i algorytmy rysowania na urządzeniach rastrowych. Opisano własności przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Przedstawiono algorytmy działań na wielokątach oraz metody reprezentacji obiektów graficznych. Sporo miejsca poświęcono metodom modelowania krzywych i powierzchni, algorytmom wyznaczania fragmentów linii lub powierzchni zasłoniętych oraz metodom modelowania koloru i oświetlenia.
Książka jest przeznaczona dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych oraz dla programistów.
Spis treści
Od Autora
ROZDZIAŁ 1
Wstęp
ROZDZIAŁ 2
Urządzenia graficzne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Urządzenia ekranowe
2.3. Urządzenia dające trwałe kopie obrazu
2.3.1. Urządzenia kreślące
2.3.2. Drukarki
2.4. Urządzenia wejściowe
ROZDZIAŁ 3
Algorytmy rastrowe
3.1. Wprowadzenie
3.2. Rysowanie odcinka
3.3. Rysowanie okręgu
3.4. Wypełnianie obszaru
ROZDZIAŁ 4
Geometria na płaszczyźnie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Przekształcenia punktów na płaszczyźnie
4.3. Przekształcenia układu współrzędnych
4.4. Okienkowanie i obcinanie
4.5. Transformacje rastrowe
4.6. Działania na wielokątach
4.6.1. Położenie punktu względem wielokąta
4.6.2. Wyznaczanie powłoki wypukłej zbioru punktów
4.6.3. Triangulacja wielokątów
4.6.4. Obcinanie wielokąta do prostokątnego okna
4.6.5. Wyznaczanie części wspólnej wielokątów wypukłych
ROZDZIAŁ 5
Geometria w przestrzeni
5.1. Podstawowe obiekty i pojęcia
5.2. Informacje o obliczeniach numerycznych
5.3. Przekształcenia punktów w R3
5.4. Przekształcenia układu współrzędnych
5.5. Rzutowanie
5.5.1. Wprowadzenie
5.5.2. Przekształcenie układu danych do układu obserwatora
5.5.3. Rzutowanie w układzie obserwatora
5.5.4. Definiowanie ostrosłupa widzenia
5.6. Obcinanie odcinka do prostopadłościanu
ROZDZIAŁ 6
Reprezentacja (opis) obiektów graficznych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Krzywe i powierzchnie
6.3. Obszary płaskie
6.4. Bryły
6.4.1. Reprezentacja szkieletowa
6.4.2. Zakreślanie przestrzeni
6.4.3. Konstruktywna geometria brył
6.4.4. Reprezentacja za pomocą drzew ósemkowych
ROZDZIAŁ 7
Modelowanie krzywych i powierzchni
7.1. Wprowadzenie
7.2. Krzywe
7.2.1. Reprezentacja krzywych
7.2.2. Wielomiany i funkcje sklejane. Interpolacja
7.2.3. Krzywe Beziera
7.2.4. Gładka interpolacja funkcją przedziałami wielomianową stopnia 3
7.2.5. Krzywe B-sklejane
7.3. Powierzchnie
7.3.1. Reprezentacja i podstawowe pojęcia
7.3.2. Powierzchnie Beziera
7.3.3. Gładka interpolacja funkcją kawałkami wielomianową stopnia 3
7.3.4. Powierzchnie B-sklejane
7.3.5. Powierzchnie Coonsa
7.3.6. Powierzchnie Gordona
ROZDZIAŁ 8
Algorytmy wyznaczania linii i powierzchni zasłoniętych
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wyznaczanie zasłoniętych fragmentów linii obiektów wielościennych
8.3. Algorytm z buforem głębokości
8.4. Algorytm przeglądania liniami poziomymi
8.5. Algorytmy sortowania ścian
8.6. Zastosowanie reguły „dziel i zwyciężaj"
8.7. Szczególne klasy obiektów trójwymiarowych
8.7.1. Rysowanie powierzchni zadanych funkcją dwóch zmiennych
8.7.2. Wizualizacja molekuł
8.7.3. Powierzchnie zdefiniowane parametrycznie
8.8. Złożoność obliczeniowa problemu zasłaniania
ROZDZIAŁ 9
Modelowanie oświetlenia, koloru i tekstury
9.1. Wprowadzenie
9.2. Wyznaczanie cieni
9.3. Modelowanie oświetlenia
9.4. Cieniowanie powierzchni przedmiotów
9.5. Algorytm śledzenia promieni
9.6. Kolor
9.7. Tekstura
Bibliografia
Skorowidz
Brak towaru
Minikomputer NanoPi R6S zaprojektowany przez FriendlyElec. Jest wyposażony w procesor Rockchip RK3588S, 8 GB pamięci LPDDR4x RAM i pamięć Flash eMMC 32 GB. Wspiera obsługę kart microSD i współpracuje z systemami operacyjnymi takimi jak FriendlyWrt, Android, Debian, Ubuntu itp. FriendlyELEC NanoPi R6S
Brak towaru
ZL1USB_B - interfejs USBUART (RS232) z układem FT232BM firmy FTDI
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Drukarka 3D z funkcją automatycznego poziomowania stołu i wznawiania drukowania. Wyposażona w podwójną oś Z oraz czujnik filamentu. Oferuje dużą przestrzeń roboczą 240 x 240 x 260 mm oraz wykorzystuje w pełni metalowy hotend. Pozwala na drukowanie z prędkością 300mm/s, co przekłada się na 30% szybszy druk w porównaniu z poprzednimi wersjami drukarek Sidewinder. Artillery Sidewinder X3 Pro
Brak towaru
Brak towaru
Filament firmy ROSA3D wykonany z wysokiej jakości polimeru ASA. Na szpuli nawinięte jest 0,7 kg filamentu o średnicy 1,75 mm. ROSA3D ASA Blue
Brak towaru
Brak towaru
NUN14 to organizer warsztatowy wykonany z wysokiej jakości tworzywa sztucznego, przezroczysty, zamykany na zatrzaski, z solidną rączką zapewniającą wygodny transport. Posiada 5 komór
Brak towaru
Brak towaru
Turnigy Multistar 20 A - Kontroler prędkości silnika bezszczotkowego do wielowirnikowców 2-4S (HK25364)
Brak towaru
Sonda do pomiaru prądu stałego i zmiennego o natężeniu do 30 A. Pracuje w paśmie do 100 MHz, może być podłączona do oscyloskopu przez złącze UPI. Nie wymaga zewnętrznego zasilania. Micsig CP1003
Brak towaru
Niewielki moduł konwertera USB-UART TTL oparty na układzie CH340N ze złączem microUSB. Wyposażony w diodę sygnalizującą zasilanie.
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Jankowski M.