- Obecnie brak na stanie
Petzold Charles
Jest to niezwykła książka z dziedziny informatyki i techniki komputerowej. Obejmuje szeroki wachlarz tematów - od przekazywania sygnałów informacyjnych i elementarnego sposobu porozumiewania się za pomocą znaków kodowych do tworzenia złożonych systemów obliczeniowych wykorzystujących układy scalone o dużym stopniu scalenia.
Autor opisuje główne układy elektroniczne komputera: układy kombinacyjne, układy arytmetyczne, liczniki, pamięci i magistrale, po czym wyjaśnia, jak z tych elementów zbudować procesor. W tworzonej architekturze procesora wyraźnie wyodrębnia części operacyjną i sterującą. Omawia pojęcie programu. Posługując się przykładami programów w asemblerze, wprowadza Czytelnika w zagadnienia programowania w języku niskiego poziomu. Zajmuje się systemem operacyjnym, kompilatorami i interpreterami, językami niskiego i wysokiego poziomu. Omawia oprogramowanie obiektowe, graficzne języki programowania, przetwarzanie i przesyłanie obrazów, a także dźwięków, systemy kompresji danych i języki programowania niezależne od sprzętu. Podejmując te tematy, wyjaśnia, na czym polegają nowe metody porozumiewania się ludzi. Tłumaczy, co oznacza system wymiany informacji między ludźmi a maszynami.
Książka jest napisana bardzo barwnie i przystępnie. Lektura jej sprawi przyjemność szerokiemu gronu Czytelników. Skorzystają z tej książki uczniowie, którzy inaczej zaczną postrzegać rzeczywistość opisywaną w literaturze fachowej, a także specjaliści, dla których przeczytanie jej będzie prawdziwą intelektualną przygodą.
Spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Najlepsi przyjaciele
Rozdział 2. Kody i kombinacje
Rozdział 3. Braille i kody binarne
Rozdział 4. Anatomia latarki
Rozdział 5. Czy można widzieć za rogiem?
Rozdział 6. Telegrafy i przekaźniki
Rozdział 7. Naszych dziesięć cyfr
Rozdział 8. Alternatywa dziesięciu
Rozdział 9. Bity „bit po bicie”
Rozdział 10.Logika a łączniki
Rozdział 11.Bramki
Rozdział 12.Binarna maszyna sumująca
Rozdział 13.A co z odejmowaniem?
Rozdział 14.Sprężenie zwrotne i przerzutniki
Rozdział 15.Bajty i szesnastki
Rozdział 16.Budowa pamięci
Rozdział 17.Automatyzacja
Rozdział 18.Od abakusa do mikroukładów
Rozdział 19.Dwa klasyczne mikroprocesory
Rozdział 20.ASCII i kodowanie znaków
Rozdział 21.Podróżowanie magistralą
Rozdział 22.System operacyjny
Rozdział 23.Pozycja stała, pozycja zmienna
Rozdział 24.Języki wysokiego i niskiego poziomu
Rozdział 25.Rewolucja graficzna
Podziękowania
Bibliografia
Skorowidz
Brak towaru
Bateria Panasonic Alkaline Power AAA (R3, LR03, mały paluszek), napięcie 1,5V, 4 szt.
Brak towaru
iPazzPort KP-810-19S to miniaturowa klawiatura bezprzewodowa na pasmo 2.4 GHz z wbudowanym touchpadem. Zaprojektowana specjalnie do współpracy z telewizorami Smart TV oraz komputerami PC. Może być używana również z Raspberry Pi. KP-810-19S
Brak towaru
Brak towaru
Kamera z interfejsem USB o rozdzielczości 16 MP. Wyposażona w sensor Sony CMOS IMX298 oraz obiektyw M12 o kącie widzenia 70°. ArduCAM B0246
Brak towaru
Brak towaru
Modułowy Dice Tower składa się z czterech sześciennych „kubków” do mieszania kości, zaprojektowanych dla czterech graczy. Poręczne spersonalizowane rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić miejsce na stole. Dzięki kompaktowemu kubkowi do kości możesz być pewien, że przy następnym rzucie kości nie uciekną ze stołu. Umieść je w kubku, potrząśnij nim, a następnie połóż na stole i otwórz, naciskając jednocześnie boczne przyciski. Dno Twojego kubka oddzieli się, pokazując graczom wynik twojego rzutu. Twój ruch! Model jest w pełni wyposażony we wszystko, co potrzebne do montażu. W opakowaniu znajdziesz płyty ze sklejki, z których wystarczy wyjąć gotowe części i przekształcić je w gotowy model. UGears 70069
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Brak towaru
Zmontowany, sterowany dowolnym pilotem potencjometr audio z przekaźnikiem. AVT3222 C
Brak towaru
Zmontowany prosty termostat cyfrowy. AVT1878 C
Brak towaru
Petzold Charles