Zamów i zapłać w ciągu
a przesyłkę wyślemy jeszcze dzisiaj
Moduł z czujnikiem stężenia gazów MQ2, który...
Moduł z czujnikiem wibracji LDT0-028. Płytka została wyposażona w złącze...
Moduł z czujnikiem stężenia alkoholu MQ3. Płytka została wyposażona w...
Moduł z transceiverem NFC PN532, który obsługuje komunikację...
Silikonowa obudowa przeznaczona do modułu edukacyjnego micro:bit. Kolor...
Silikonowa obudowa przeznaczona do modułu edukacyjnego micro:bit. Kolor...
Zestaw do budowy smartwatch-a w oparciu o moduł edukacyjny micro:bit....
Zestaw startowy dla modułu edukacyjnego micro:bit. W skład zestawu...
Silnik o średnicy 25 mm i długości 73 mm, z metalową przekładnią 378:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,1 A do 1,1 A, prędkością 14 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 23 kg*cm i enkoderem magnetycznym 48 CPR. Pololu 4890
ID: 580021
Data dostępności:
Moc silnika DC | LP |
Materiał przekładni | Metalowa |
Przełożenie | 378:1 |
Prędkość obrotowa | 14 RPM |
Średnica wału | 4 mm |
Kształt wału | Litera D |
Obustronny wał silnika | Tak |
Napięcie zasilania | 12 V |
Silnik o średnicy 25 mm i długości 73 mm, wyposażony w metalową przekładnię 377,93:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 4 mm i długości ok. 10 mm. Zalecanym napięciem pracy silnika jest 12 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 14 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 23 kg*cm, pobierając prąd od 0,1 A do 1,1 A. Dodatkowo silnik jest wyposażony w magnetyczny enkoder 48 CPR z plastikową osłonką.
Silniki Pololu 25D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 6 V i 12 V. Silniki te różnią się mocą, oraz pobieranym prądem. Moc silników LP w wersjach 6 V i 12 V różni się nieznaczne, a prąd pobierany przez silniki 12 V LP jest o ponad połowę mniejszy, niż prąd pobierany przez silniki 6 V LP. Moc silników HP 12 V jest zauważalnie większa niż HP 6 V, przez co różnica w pobieranym prądzie nie jest aż tak duża jak w silnikach LP. Możliwe jest zasilanie silników mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silników.
Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M3. Silniki z przekładnią ważą od 60 g do 110 g w zależności od wielkości przekładni.
![]() |
Wymiary silników 25D w wersji z enkoderami (jednostki w mm). |
---|
![]() |
Wymiary silników 25D w wersji bez enkoderów (jednostki w mm). |
Wszystkie silniki Pololu 25D z przekładnią dostępne są w wersjach z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Enkoder zamontowany jest na dodatkowym wale znajdującym się po przeciwnej stronie wału głównego. Wał na którym zamontowany jest enkoder wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co umożliwia montaż enkodera działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany na wale za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.
![]() | ![]() | ![]() |
Silnik z jednostronnym wałem | Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem | Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem oraz zdjętą plastikową osłonką |
Dwukanałowy enkoder magnetyczny oparty o efekt Halla służy do wykrywania obrotu dysku magnetycznego, zamontowanego na dodatkowym wale silnika. Zastosowany enkoder pozwala uzyskać rozdzielczość maksymalnie 48 CPR, przy zliczaniu sygnału z obu kanałów enkodera, oraz uwzględniając zbocze rosnące oraz opadające sygnału. Aby obliczyć ile impulsów przypada na jeden obrót wału głównego silnika, należy pomnożyć jego przełożenie przez 48. Do silników z enkoderem dołączony jest sześciożyłowy przewód służący do zasilania silnika i enkoderów oraz przekazywania sygnału zwrotnego z enkodera. Funkcje poszczególnych przewodów zostały opisane w tabeli poniżej. Czujniki enkodera mogą być zasilane napięciem od 3,5 V do 20 V i pobierają prąd o natężeniu maksymalnie 10 mA.
| ![]() | ||||||||||||||
Wykres sygnału zworotnego enkodera z obu kanałów |
W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 4 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.
![]() | ![]() | ![]() |
Czarne koła Pololu 80x10mm | Białe koła Pololu 80x10mm | Czarne koło Pololu 80x10mm z zamontowanym silnikiem |
![]() | ||
Koła Wild Thumper chromowane | Koła Wild Thumper czerwony matalic | Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem |
![]() | ![]() | |
Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicach | Adaptery do kół Scooter |
Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 25D, znacznie ułatwiają ich montaż.
![]() | ![]() | ![]() |
Uchwyty do silników 25D | Silnik 25D z zamontowanym uchwytem oraz adapterem | Silnik 25D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter |
Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.
W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino i Raspberry Pi.
![]() | ![]() | ![]() |
RoboClaw 2x7A Motor Controller (V5B)- dwukanałowy sterownik silników DC | Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019 | Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB |
Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.
![]() | ![]() | ![]() |
Moduł czujnika natężenia prądu 0-20A z układem ACS712-20 | ACHS-7124 – czujnik natężenia prądu ±40A | Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX |
W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 4,4:1 do 499:1, o napięciu znamionowym 6 V oraz 12 V. Wszystkie warianty silników z przekładniami są dostępne w wersji z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Dodatkowo dostępne są silniki z enkoderami bez przekładni, pasujące do przekładni od pozostałych silników 25D.
Przekładnia | Wersja | Napięcie | Prędkość obrotowa | max. moment obrotowy | min. prąd | max. prąd | Jeden wał | Dwa wały |
1:1 | HP | 12 V | 10 200 RPM | 0,4 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | |
6 V | 10 000 RPM | 0,35 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | |||
MP | 12 V | 7 800 RPM | 0,2 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | ||
LP | 12V | 5 600 RPM | 0,15 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | ||
6 V | 6 200 RPM | 0,15 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | |||
4,4:1 | HP | 12 V | 2 250 RPM | 1,7 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 2 150 RPM | 1,5 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 1 700 RPM | 0,8 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 1 200 RPM | 0,6 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 1 300 RPM | 0,6 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
9,7:1 | HP | 12 V | 1 030 RPM | 3,2 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 990 RPM | 2,8 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 1 030 RPM | 1,6 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 560 RPM | 1 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 590 RPM | 1,2 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
20,4:1 | HP | 12 V | 500 RPM | 6 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 460 RPM | 5,5 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 370 RPM | 3 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 260 RPM | 2 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 290 RPM | 2,4 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
34:1 | HP | 12 V | 290 RPM | 8,5 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 280 RPM | 6,5 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 220 RPM | 4,5 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 150 RPM | 3 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 170 RPM | 3,5 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
47:1 | HP | 12 V | 210 RPM | 12 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 200 RPM | 8,5 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 160 RPM | 6 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 110 RPM | 4,3 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 120 RPM | 4,7 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
75:1 | HP | 12 V | 130 RPM | 17 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 130 RPM | 11 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 100 RPM | 9 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 71 RPM | 6 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 78 RPM | 6,8 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
99:1 | HP | 12 V | 100 RPM | 21 kg*cm | 0,3 A | 5,6 A | LINK | LINK |
6 V | 97 RPM | 15 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK | ||
MP | 12 V | 76 RPM | 12 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 55 RPM | 8 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 58 RPM | 9,4 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
172:1 | HP | 6 V | 56 RPM | 25 kg*cm | 0,275 A | 6,5 A | LINK | LINK |
MP | 12 V | 43 RPM | 18 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK | |
LP | 12 V | 31 RPM | 13 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 34 RPM | 14,5 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK | ||
227:1 | MP | 12 V | 33 RPM | 23 kg*cm | 0,2 A | 2,1 A | LINK | LINK |
LP | 12 V | 23 RPM | 17 kg*cm | 0,1 A | 1,1 A | LINK | LINK | |
6 V | 25 RPM | 16 kg*cm | 0,25 A | 1,5 A | LINK | LINK | ||
378:1 | LP | 12 V | 14 RPM | 23 kg*cm | 0,1 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 15 RPM | 22 kg*cm | 0,25 A | 1,1 A | LINK | LINK | ||
499:1 | LP | 6 V | 11 RPM | 30 kg*cm | 0,25 A | 2,4 A | LINK | LINK |