20,4:1 6V HP 25Dx50L - silnik z metalową przekładnią
search
  • 20,4:1 6V HP 25Dx50L - silnik z metalową przekładnią
ID: 195950
119,70 zł
Brutto

97,32 zł Netto

Silnik o średnicy 25 mm i długości 50 mm, z metalową przekładnią 20,4:1, napięciem pracy 6 V, poborem prądu od 0,55 A do 6,5 A, prędkością 460 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 5,5 kg*cm. Pololu 1572

6 tyg.
Produkt dostępny na zamówienie

 

Wysyłka gratis

darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań

Opis

Silnik o średnicy 25 mm i długości 50 mm, wyposażony w metalową przekładnię 20,4:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 4 mm i długości ok. 10 mm. Zalecanym napięciem pracy silnika jest 6 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 460 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 5,5 kg*cm, pobierając prąd od 0,55 A do 6,5 A.

Właściwości

  • Przekładnia: 20,4:1
  • Napięcie zasilania: 6 V
  • Prędkość: 460 RPM
  • Maksymalny moment obrotowy: 5,5 kg*cm
  • Minimalny pobór prądu: 0,55 A
  • Maksymalny pobór prądu: 6,5 A
  • Średnica: 25 mm
  • Długość: 50 mm
  • Waga: 85 g

Uwaga!

Przeciążenie silnika może spowodować zniszczenie przekładni lub skrócenie jego żywotności. Zaleca się nie przekraczać obciążenia 15 kg*cm. Nie należy doprowadzać do zablokowania wału silnika, gdyż może to spowodować uszkodzenie przekładni lub przegrzanie silnika. Zaleca się zasilanie silników prądem równym bądź mniejszym niż 25% podanego prądu maksymalnego.

Napięcie zasilania

Silniki Pololu 25D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 6 V i 12 V. Silniki te różnią się mocą, oraz pobieranym prądem. Moc silników LP w wersjach 6 V i 12 V różni się nieznaczne, a prąd pobierany przez silniki 12 V LP jest o ponad połowę mniejszy, niż prąd pobierany przez silniki 6 V LP. Moc silników HP 12 V jest zauważalnie większa niż HP 6 V, przez co różnica w pobieranym prądzie nie jest aż tak duża jak w silnikach LP. Możliwe jest zasilanie silników mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silników.

Wymiary i waga

Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M3. Silniki z przekładnią ważą od 60 g do 110 g w zależności od wielkości przekładni.

Wymiary silników 25D w wersji z enkoderami (jednostki w mm).
Wymiary silników 25D w wersji bez enkoderów (jednostki w mm).

Uwaga!

Nie należy wkręcać zbyt głęboko śrub w otwory montażowe, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Zaleca się nie wkręcać śrub głębiej niż 6 mm.

Enkoder magnetyczny

Wszystkie silniki Pololu 25D z przekładnią dostępne są w wersjach z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Enkoder zamontowany jest na dodatkowym wale znajdującym się po przeciwnej stronie wału głównego. Wał na którym zamontowany jest enkoder wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co umożliwia montaż enkodera działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany na wale za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.

Silnik z jednostronnym wałem Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem
Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem oraz zdjętą plastikową osłonką

Korzystanie z enkodera magnetycznego

Dwukanałowy enkoder magnetyczny oparty o efekt Halla służy do wykrywania obrotu dysku magnetycznego, zamontowanego na dodatkowym wale silnika. Zastosowany enkoder pozwala uzyskać rozdzielczość maksymalnie 48 CPR, przy zliczaniu sygnału z obu kanałów enkodera, oraz uwzględniając zbocze rosnące oraz opadające sygnału. Aby obliczyć ile impulsów przypada na jeden obrót wału głównego silnika, należy pomnożyć jego przełożenie przez 48. Do silników z enkoderem dołączony jest sześciożyłowy przewód służący do zasilania silnika i enkoderów oraz przekazywania sygnału zwrotnego z enkodera. Funkcje poszczególnych przewodów zostały opisane w tabeli poniżej. Czujniki enkodera mogą być zasilane napięciem od 3,5 V do 20 V i pobierają prąd o natężeniu maksymalnie 10 mA.

Kolor przewoduFunkcja
Czerwony Zasilanie silnika
Czarny Zasilanie silnika
Zielony GND enkodera
Niebieski VCC enkodera (3,5 - 20 V)
Żółty Wyjście enkodera A
Biały Wyjście enkodera B
Wykres sygnału zworotnego enkodera z obu kanałów

Koła

W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 4 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.

Czarne koła Pololu 80x10mm Białe koła Pololu 80x10mm Czarne koło Pololu 80x10mm z zamontowanym silnikiem

Koła Wild Thumper chromowane Koła Wild Thumper czerwony matalic Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem

Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicach Adaptery do kół Scooter

Uchwyty

Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 25D, znacznie ułatwiają ich montaż.

Uchwyty do silników 25D Silnik 25D z zamontowanym uchwytem oraz adapterem Silnik 25D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter

Sterowniki silników

Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.

W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino i Raspberry Pi.

RoboClaw 2x7A Motor Controller (V5B)- dwukanałowy sterownik silników DC Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019 Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB

Czujniki prądu

Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.

Moduł czujnika natężenia prądu 0-20A z układem ACS712-20 ACHS-7124 – czujnik natężenia prądu ±40A Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX

Rodzaje i parametry silników 25D Pololu:

W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 4,4:1 do 499:1, o napięciu znamionowym 6 V oraz 12 V. Wszystkie warianty silników z przekładniami są dostępne w wersji z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Dodatkowo dostępne są silniki z enkoderami bez przekładni, pasujące do przekładni od pozostałych silników 25D.

Przekładnia Wersja Napięcie Prędkość obrotowa max. moment obrotowy min. prąd max. prąd Jeden wał Dwa wały
1:1 HP 12 V 10 200 RPM 0,4 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK
6 V 10 000 RPM 0,35 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK
MP 12 V 7 800 RPM 0,2 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK
LP 12V 5 600 RPM 0,15 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK
6 V 6 200 RPM 0,15 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK
4,4:1 HP 12 V 2 250 RPM 1,7 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 2 150 RPM 1,5 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 1 700 RPM 0,8 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 1 200 RPM 0,6 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 1 300 RPM 0,6 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
9,7:1 HP 12 V 1 030 RPM 3,2 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 990 RPM 2,8 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 1 030 RPM 1,6 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 560 RPM 1 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 590 RPM 1,2 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
20,4:1 HP 12 V 500 RPM 6 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 460 RPM 5,5 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 370 RPM 3 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 260 RPM 2 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 290 RPM 2,4 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
34:1 HP 12 V 290 RPM 8,5 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 280 RPM 6,5 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 220 RPM 4,5 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 150 RPM 3 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 170 RPM 3,5 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
47:1 HP 12 V 210 RPM 12 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 200 RPM 8,5 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 160 RPM 6 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 110 RPM 4,3 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 120 RPM 4,7 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
75:1 HP 12 V 130 RPM 17 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 130 RPM 11 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 100 RPM 9 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 71 RPM 6 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 78 RPM 6,8 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
99:1 HP 12 V 100 RPM 21 kg*cm 0,3 A 5,6 A LINK LINK
6 V 97 RPM 15 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 76 RPM 12 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 55 RPM 8 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 58 RPM 9,4 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
172:1 HP 6 V 56 RPM 25 kg*cm 0,275 A 6,5 A LINK LINK
MP 12 V 43 RPM 18 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 31 RPM 13 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 34 RPM 14,5 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
227:1 MP 12 V 33 RPM 23 kg*cm 0,2 A 2,1 A LINK LINK
LP 12 V 23 RPM 17 kg*cm 0,1 A 1,1 A LINK LINK
6 V 25 RPM 16 kg*cm 0,25 A 1,5 A LINK LINK
378:1 LP 12 V 14 RPM 23 kg*cm 0,1 A 1,6 A LINK LINK
6 V 15 RPM 22 kg*cm 0,25 A 1,1 A LINK LINK
499:1 LP 6 V 11 RPM 30 kg*cm 0,25 A 2,4 A LINK LINK
195950

Cechy

Moc silnika DC
HP
Materiał przekładni
Metalowa
Przełożenie
20,4:1
Prędkość obrotowa
460 RPM
Średnica wału
4 mm
Kształt wału
Litera D
Obustronny wał silnika
Nie
Napięcie zasilania
6 V

Produkty z tej samej kategorii (16)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.