Zamów i zapłać w ciągu
a przesyłkę wyślemy jeszcze dzisiaj
Moduł z czujnikiem stężenia gazów MQ2, który...
Moduł z czujnikiem wibracji LDT0-028. Płytka została wyposażona w złącze...
Moduł z czujnikiem stężenia alkoholu MQ3. Płytka została wyposażona w...
Moduł z transceiverem NFC PN532, który obsługuje komunikację...
Silikonowa obudowa przeznaczona do modułu edukacyjnego micro:bit. Kolor...
Silikonowa obudowa przeznaczona do modułu edukacyjnego micro:bit. Kolor...
Zestaw do budowy smartwatch-a w oparciu o moduł edukacyjny micro:bit....
Zestaw startowy dla modułu edukacyjnego micro:bit. W skład zestawu...
Silnik o średnicy 20 mm i długości 44 mm, z metalową przekładnią 156:1, napięciem pracy 6 V, poborem prądu od 0,15 A do 2,9 A, prędkością 91 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 7,9 kg*cm i węglowymi szczotkami o zwiększonej wytrzymałości. Pololu 3706
ID: 579925
Data dostępności:
Moc silnika DC | Inna |
Materiał przekładni | Metalowa |
Przełożenie | 156:1 |
Prędkość obrotowa | 91 RPM |
Średnica wału | 4 mm |
Kształt wału | Litera D |
Obustronny wał silnika | Nie |
Napięcie zasilania | 6 V |
Niewielki silnik o średnicy 20 mm i długości 44 mm, wyposażony w metalową przekładnię 156,25:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 4 mm i długości ok. 14 mm. Zalecanym napięciem pracy silnika jest 6 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 91 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 7,9 kg*cm, pobierając prąd od 0,15 A do 2,9 A.
Silniki Pololu 20D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 6 V i 12 V. Silniki te nie różnią się mocą, a jedynie pobieranym prądem, który dla silników 12 V jest o połowę niższy niż dla silników o napięciu 6 V, co może być sporym ułatwieniem przy dobieraniu sterowników. Możliwe jest zasilanie silnika mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silnika.
Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M2.5. Silniki z przekładnią ważą od 43 g do 46 g w zależności od wielkości przekładni.
![]() |
Wymiary silników 20D z różnymi przekładniami (jednostki w mm). |
---|
Wszystkie silniki Pololu 20D dostępne są w wersjach z jednostronnym i obustronnym wałem. Dodatkowy wał znajduje się po przeciwnej stronie wału głównego i ma średnicę 2 mm oraz długość 6 mm. Wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co pozwala na montaż enkodera działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.
W naszej ofercie znajdują się enkodery magnetyczne pasujące do wszystkich rodzajów silników 20D Pololu.
![]() | ![]() | ![]() |
Silnik z jednostronnym wałem | Silnik z obustronnym wałem | Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem |
Silniki dostępne są w dwóch wersjach z metalowymi i węglowymi szczotkami. Zastosowanie węglowych szczotek nie wpływa na wydajność silników, ale znacznie wydłuża ich żywotność, czyli czas bezproblemowej pracy.
![]() | ![]() |
Silnik CB (po prawej) różni się od silników z metalowymi szczotkami kolorem styków. | Porównanie szczotek metalowych (po lewej) i węglowych (po prawej) |
W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 4 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.
![]() | ![]() | ![]() |
Czarne koła Pololu 80x10mm | Białe koła Pololu 80x10mm | Czarne koło Pololu 80x10mm z zamontowanym silnikiem |
![]() | ||
Koła Wild Thumper chromowane | Koła Wild Thumper czerwony matalic | Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem |
![]() | ![]() | |
Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicach | Adaptery do kół Scooter |
Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 20D, znacznie ułatwiają ich montaż.
![]() | ![]() | ![]() |
Uchwyty do silników 20D | Silnik 20D z zamontowanym uchwytem oraz adapterem | Silnik 20D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter |
Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.
W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino.
![]() | ![]() | ![]() |
Podwójny sterownik silników DC z układem MC33926 | Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019 | Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB |
Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.
![]() | ![]() | ![]() |
Moduł czujnika natężenia prądu 0-5A z układem ACS712-05 | Moduł czujnika natężenia prądu ±5A z układem ACS714 | Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX |
W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 25:1 do 488:1, o napięciu znamionowym 6 V i 12 V oraz w wersjach MB z metalowymi szczotkami oraz CB z węglowymi szczotkami. Oprócz tego, wszystkie warianty silników są również dostępne z jednostronnym lub obustronnym wałem silnika.
Przekładnia | Wersja | Napięcie | Prędkość obrotowa | max. moment obrotowy | min. prąd | max. prąd | Jeden wał | Dwa wały |
25:1 | CB | 12 V | 550 RPM | 1,9 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 570 RPM | 1,6 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 570 RPM | 1,6 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
31:1 | CB | 12 V | 450 RPM | 2,4 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 450 RPM | 2,0 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 450 RPM | 2,0 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
63:1 | CB | 12 V | 220 RPM | 4,6 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 230 RPM | 4,0 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 230 RPM | 4,0 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
78:1 | CB | 12 V | 180 RPM | 5,4 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 180 RPM | 4,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 180 RPM | 4,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
100:1 | CB | 12 V | 140 RPM | 6,1 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 140 RPM | 5,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 140 RPM | 5,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
125:1 | CB | 12 V | 110 RPM | 7,8 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 110 RPM | 6,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 110 RPM | 6,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
156:1 | CB | 12 V | 89 RPM | 9,0 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 91 RPM | 7,9 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 91 RPM | 7,9 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
195:1 | CB | 12 V | 72 RPM | 10 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 73 RPM | 9,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 73 RPM | 9,4 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
250:1 | CB | 12 V | 55 RPM | 14 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 57 RPM | 12 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 57 RPM | 12 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
313:1 | CB | 12 V | 44 RPM | 16 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 45 RPM | 13 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 45 RPM | 13 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
391:1 | CB | 12 V | 36 RPM | 21 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 36 RPM | 16 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 36 RPM | 16 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | |
488:1 | CB | 12 V | 28 RPM | 25 kg*cm | 0,08 A | 1,6 A | LINK | LINK |
6 V | 30 RPM | 21 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK | ||
MB | 6 V | 30 RPM | 21 kg*cm | 0,15 A | 2,9 A | LINK | LINK |