Kategorie

Kamami.pl - oficjalny dystrybutor Raspberry Pi

Nowe produkty


Obniżka! 63:1 6V CB 20Dx43L - silnik z metalową przekładnią i obustronnym wałem Zobacz większe

63:1 6V CB 20Dx43L - silnik z metalową przekładnią i obustronnym wałem

Silnik o średnicy 20 mm i długości 43 mm, z metalową przekładnią 63:1, napięciem pracy 6 V, poborem prądu od 0,15 A do 2,9 A, prędkością 230 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 4 kg*cm, obustronnym wałem i węglowymi szczotkami o zwiększonej wytrzymałości. Pololu 3714

Więcej szczegółów

ID: 569241

92,65 zł brutto (23% VAT)
75,33 zł netto

Dodaj do listy życzeń

Cechy

Moc silnika DCInna
Materiał przekładniMetalowa
Przełożenie63:1
Prędkość obrotowa230 RPM
Średnica wału4 mm
Kształt wałuLitera D
Obustronny wał silnikaTak
Napięcie zasilania6 V

Więcej informacji

Opis

Niewielki silnik o średnicy 20 mm i długości 43 mm, wyposażony w metalową przekładnię 62,5:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 4 mm i długości ok. 14 mm oraz dodatkowy wał umożliwiający podłączanie enkodera. Zalecanym napięciem pracy silnika jest  6 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 230 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 4 kg*cm, pobierając prąd od 0,15 A do 2,9 A.

Właściwości

  • Przekładnia: 62,5:1
  • Napięcie zasilania: 6 V
  • Prędkość: 230 RPM
  • Maksymalny moment obrotowy: 4 kg*cm
  • Minimalny pobór prądu: 0,15 A
  • Maksymalny pobór prądu: 2,9 A
  • Węglowe szczotki
  • Obustronny wał silnika
  • Średnica: 20 mm
  • Długość: 43 mm
  • Waga: 44 g

Uwaga!
Przeciążenie silnika może spowodować zniszczenie przekładni lub skrócenie jego żywotności. Zaleca się nie przekraczać obciążenia 5 kg*cm dla silników z węglowymi szczotkami oraz 3,5 kg*cm dla silników z metalowymi szczotkami. Nie należy doprowadzać do zablokowania wału silnika, gdyż może to spowodować uszkodzenie przekładni. Zaleca się zasilanie silników prądem równym bądź mniejszym niż 25% podanego prądu maksymalnego.

Napięcie zasilania

Silniki Pololu 20D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 6 V i 12 V. Silniki te nie różnią się mocą, a jedynie pobieranym prądem, który dla silników 12 V jest o połowę niższy niż dla silników o napięciu 6 V, co może być sporym ułatwieniem przy dobieraniu sterowników. Możliwe jest zasilanie silnika mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silnika.

Wymiary i waga

Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M2.5. Silniki z przekładnią ważą od 43 g do 46 g w zależności od wielkości przekładni.

Wymiary silników 20D z różnymi przekładniami (jednostki w mm).
Uwaga!
Nie należy wkręcać zbyt głęboko śrub w otwory montażowe, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Zaleca się nie wkręcać śrub głębiej niż 3,5 mm.

Obustronny wał silnika

Wszystkie silniki Pololu 20D dostępne są w wersjach z jednostronnym i obustronnym wałem. Dodatkowy wał znajduje się po przeciwnej stronie wału głównego i ma średnicę 2 mm oraz długość 6 mm. Wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co pozwala na montaż enkodera  działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.

W naszej ofercie znajdują się enkodery magnetyczne pasujące do wszystkich rodzajów silników 20D Pololu.

Silnik z jednostronnym wałemSilnik z obustronnym wałemSilnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem

Węglowe szczotki

Silniki dostępne są w dwóch wersjach z metalowymi i węglowymi szczotkami. Zastosowanie węglowych szczotek nie wpływa na wydajność silników, ale znacznie wydłuża ich żywotność, czyli czas bezproblemowej pracy.

Silnik CB (po prawej) różni się od silników z metalowymi szczotkami kolorem styków.Porównanie szczotek metalowych (po lewej) i węglowych (po prawej)

Koła

W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 4 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.

Czarne koła Pololu 80x10mmBiałe koła Pololu 80x10mmCzarne koło Pololu 80x10mm z zamontowanym silnikiem

Koła Wild Thumper chromowaneKoła Wild Thumper czerwony matalic Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem

Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicachAdaptery do kół Scooter

Uchwyty

Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 20D, znacznie ułatwiają ich montaż.

Uchwyty do silników 20DSilnik 20D z zamontowanym uchwytem oraz adapteremSilnik 20D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter

Sterowniki silników

Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.

W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino.

Podwójny sterownik silników DC z układem MC33926Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB

Czujniki prądu

Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.

Moduł czujnika natężenia prądu 0-5A z układem ACS712-05Moduł czujnika natężenia prądu ±5A z układem ACS714Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX

Rodzaje i parametry silników 20D Pololu:

W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 25:1 do 488:1, o napięciu znamionowym 6 V i 12 V oraz w wersjach MB z metalowymi szczotkami oraz CB z węglowymi szczotkami. Oprócz tego, wszystkie warianty silników są również dostępne z jednostronnym lub obustronnym wałem silnika.

Do pobrania

Producent