250:1 12V CB 20Dx46L - silnik z metalową przekładnią i obustronnym wałem
search
  • 250:1 12V CB 20Dx46L - silnik z metalową przekładnią i obustronnym wałem
ID: 569240
166,27 zł
Brutto

135,18 zł Netto

Silnik o średnicy 20 mm i długości 46 mm, z metalową przekładnią 250:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,08 A do 1,6 A, prędkością 55 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 14 kg*cm, obustronnym wałem i węglowymi szczotkami o zwiększonej wytrzymałości. Pololu 3494

24h
Dostępny
Dostępna ilość: 1
Kamami jest oficjalnym dystrybutorem modułów elektronicznych oraz części robotycznych Pololu. Wszystkie produkty tej marki w naszej ofercie są oryginalne i pochodzą bezpośrednio od producenta.
 

Wysyłka gratis

darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN

 

Wysyłka tego samego dnia

Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00

 

14 dni na zwrot

Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań

Opis

Niewielki silnik o średnicy 20 mm i długości 46 mm, wyposażony w metalową przekładnię 250:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 4 mm i długości ok. 14 mm oraz dodatkowy wał umożliwiający podłączanie enkodera. Zalecanym napięciem pracy silnika jest  12 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 55 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 14 kg*cm, pobierając prąd od 0,08 A do 1,6 A.

Właściwości

  • Przekładnia: 250:1
  • Napięcie zasilania: 12 V
  • Prędkość: 55 RPM
  • Maksymalny moment obrotowy: 14 kg*cm
  • Minimalny pobór prądu: 0,08 A
  • Maksymalny pobór prądu: 1,6 A
  • Węglowe szczotki
  • Obustronny wał silnika
  • Średnica: 20 mm
  • Długość: 46 mm
  • Waga: 46 g

Uwaga!

Przeciążenie silnika może spowodować zniszczenie przekładni lub skrócenie jego żywotności. Zaleca się nie przekraczać obciążenia 5 kg*cm dla silników z węglowymi szczotkami oraz 3,5 kg*cm dla silników z metalowymi szczotkami. Nie należy doprowadzać do zablokowania wału silnika, gdyż może to spowodować uszkodzenie przekładni. Zaleca się zasilanie silników prądem równym bądź mniejszym niż 25% podanego prądu maksymalnego.

Napięcie zasilania

Silniki Pololu 20D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 6 V i 12 V. Silniki te nie różnią się mocą, a jedynie pobieranym prądem, który dla silników 12 V jest o połowę niższy niż dla silników o napięciu 6 V, co może być sporym ułatwieniem przy dobieraniu sterowników. Możliwe jest zasilanie silnika mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silnika.

Wymiary i waga

Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M2.5. Silniki z przekładnią ważą od 43 g do 46 g w zależności od wielkości przekładni.

Wymiary silników 20D z różnymi przekładniami (jednostki w mm).

Uwaga!

Nie należy wkręcać zbyt głęboko śrub w otwory montażowe, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Zaleca się nie wkręcać śrub głębiej niż 3,5 mm.

Obustronny wał silnika

Wszystkie silniki Pololu 20D dostępne są w wersjach z jednostronnym i obustronnym wałem. Dodatkowy wał znajduje się po przeciwnej stronie wału głównego i ma średnicę 2 mm oraz długość 6 mm. Wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co pozwala na montaż enkodera  działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.

W naszej ofercie znajdują się enkodery magnetyczne pasujące do wszystkich rodzajów silników 20D Pololu.

Silnik z jednostronnym wałem Silnik z obustronnym wałem Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem

Węglowe szczotki

Silniki dostępne są w dwóch wersjach z metalowymi i węglowymi szczotkami. Zastosowanie węglowych szczotek nie wpływa na wydajność silników, ale znacznie wydłuża ich żywotność, czyli czas bezproblemowej pracy.

Silnik CB (po prawej) różni się od silników z metalowymi szczotkami kolorem styków. Porównanie szczotek metalowych (po lewej) i węglowych (po prawej)

Koła

W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 4 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.

Czarne koła Pololu 80x10mm Białe koła Pololu 80x10mm Czarne koło Pololu 80x10mm z zamontowanym silnikiem

Koła Wild Thumper chromowane Koła Wild Thumper czerwony matalic Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem

Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicach Adaptery do kół Scooter

Uchwyty

Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 20D, znacznie ułatwiają ich montaż.

Uchwyty do silników 20D Silnik 20D z zamontowanym uchwytem oraz adapterem Silnik 20D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter

Sterowniki silników

Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.

W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino.

Podwójny sterownik silników DC z układem MC33926 Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019 Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB

Czujniki prądu

Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.

Moduł czujnika natężenia prądu 0-5A z układem ACS712-05 Moduł czujnika natężenia prądu ±5A z układem ACS714 Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX

Rodzaje i parametry silników 20D Pololu:

W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 25:1 do 488:1, o napięciu znamionowym 6 V i 12 V oraz w wersjach MB z metalowymi szczotkami oraz CB z węglowymi szczotkami. Oprócz tego, wszystkie warianty silników są również dostępne z jednostronnym lub obustronnym wałem silnika.

Przekładnia Wersja Napięcie Prędkość obrotowa max. moment obrotowy min. prąd max. prąd Jeden wał Dwa wały
25:1 CB 12 V 550 RPM 1,9 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 570 RPM 1,6 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 570 RPM 1,6 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
31:1 CB 12 V 450 RPM 2,4 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 450 RPM 2,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 450 RPM 2,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
63:1 CB 12 V 220 RPM 4,6 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 230 RPM 4,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 230 RPM 4,0 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
78:1 CB 12 V 180 RPM 5,4 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 180 RPM 4,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 180 RPM 4,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
100:1 CB 12 V 140 RPM 6,1 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 140 RPM 5,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 140 RPM 5,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
125:1 CB 12 V 110 RPM 7,8 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 110 RPM 6,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 110 RPM 6,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
156:1 CB 12 V 89 RPM 9,0 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 91 RPM 7,9 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 91 RPM 7,9 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
195:1 CB 12 V 72 RPM 10 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 73 RPM 9,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 73 RPM 9,4 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
250:1 CB 12 V 55 RPM 14 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 57 RPM 12 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 57 RPM 12 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
313:1 CB 12 V 44 RPM 16 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 45 RPM 13 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 45 RPM 13 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
391:1 CB 12 V 36 RPM 21 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 36 RPM 16 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 36 RPM 16 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
488:1 CB 12 V 28 RPM 25 kg*cm 0,08 A 1,6 A LINK LINK
6 V 30 RPM 21 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
MB 6 V 30 RPM 21 kg*cm 0,15 A 2,9 A LINK LINK
569240

Cechy

Moc silnika DC
Inna
Materiał przekładni
Metalowa
Przełożenie
250:1
Prędkość obrotowa
57 RPM
Średnica wału
4 mm
Kształt wału
Litera D
Obustronny wał silnika
Tak
Napięcie zasilania
12 V

Produkty z tej samej kategorii (16)