Kategorie

Kamami.pl - oficjalny dystrybutor Raspberry Pi

Nowe produkty


Obniżka! 100:1 12V 37Dx57L - silnik z metalową przekładnią Zobacz większe

100:1 12V 37Dx57L - silnik z metalową przekładnią

Silnik o średnicy 37 mm i długości 57 mm, z metalową przekładnią 100:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 100 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 34 kg*cm. Pololu 4745

Więcej szczegółów

ID: 580038

96,90 zł brutto (23% VAT)
78,78 zł netto

Dodaj do listy życzeń

Cechy

Moc silnika DCInna
Materiał przekładniMetalowa
Przełożenie100:1
Prędkość obrotowa100 RPM
Średnica wału6 mm
Kształt wałuLitera D
Obustronny wał silnikaNie
Napięcie zasilania12 V

Więcej informacji

Opis

Silnik o średnicy 37 mm i długości 57 mm, wyposażony w metalową przekładnię śrubową o przełożeniu 102,083:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 6 mm i długości ok. 16 mm. Zalecanym napięciem pracy silnika jest 12 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 100 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 34 kg*cm, pobierając prąd od 0,2 A do 5,5 A.

Właściwości

  • Przekładnia śrubowa
  • Przełożenie: 102,083:1
  • Napięcie zasilania: 12 V
  • Prędkość: 100 RPM
  • Maksymalny moment obrotowy: 34 kg*cm
  • Minimalny pobór prądu: 0,2 A
  • Maksymalny pobór prądu: 5,5 A
  • Średnica: 25 mm
  • Długość: 57 mm
  • Waga: 195 g
Uwaga!
Przeciążenie silnika może spowodować zniszczenie przekładni lub skrócenie jego żywotności. Podane wartości maksymalnego momentu obrotowego oraz maksymalnego pobieranego prądu są wynikiem ekstrapolacji, ponieważ silniki zwykle ulegają przegrzaniu przed osiągnięciem tych wartości. Zaleca się nie przekraczać ciągłego obciążenia 10 kg*cm oraz 25 kg-cm obciążenia chwilowego. Zaleca się zasilanie silników prądem równym bądź mniejszym niż 25% podanego prądu maksymalnego.

Napięcie zasilania

Silniki Pololu 37D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 12 V i 24 V, które nie różnią się mocą, a jedynie pobieranym prądem, który jest o połowę niższy niż w porównaniu do silników 12 V, co może być sporym ułatwieniem przy dobieraniu sterowników. Możliwe jest zasilanie silnika mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silnika.

Wymiary i waga

Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M3. Silniki z przekładnią ważą od 175 g do 210 g w zależności od wielkości przekładni.

Wymiary silników 37D w wersji z enkoderami (jednostki w mm).
Wymiary silników 37D w wersji bez enkoderów (jednostki w mm).
Uwaga!
Nie należy wkręcać zbyt głęboko śrub w otwory montażowe, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Zaleca się nie wkręcać śrub głębiej niż 3 mm.

Enkoder magnetyczny

Wszystkie silniki Pololu 37D z przekładnią dostępne są w wersjach z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Enkoder zamontowany jest na dodatkowym wale znajdującym się po przeciwnej stronie wału głównego. Wał na którym zamontowany jest enkoder wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co umożliwia montaż enkodera działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany na wale za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.

Silnik z jednostronnym wałemSilnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem
Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem oraz zdjętą plastikową osłonką

Korzystanie z enkodera magnetycznego

Dwukanałowy enkoder magnetyczny oparty o efekt Halla służy do wykrywania obrotu dysku magnetycznego, zamontowanego na dodatkowym wale silnika. Zastosowany enkoder pozwala uzyskać rozdzielczość maksymalnie 64 CPR, przy zliczaniu sygnału z obu kanałów enkodera, oraz uwzględniając zbocze rosnące oraz opadające sygnału. Aby obliczyć ile impulsów przypada na jeden obrót wału głównego silnika, należy pomnożyć jego przełożenie przez 64. Do silników z enkoderem dołączony jest sześciożyłowy przewód służący do zasilania silnika i enkoderów oraz przekazywania sygnału zwrotnego z enkodera. Funkcje poszczególnych przewodów zostały opisane w tabeli poniżej. Czujniki enkodera mogą być zasilane napięciem od 3,5 V do 20 V i pobierają prąd o natężeniu maksymalnie 10 mA.

Kolor przewoduFunkcja
CzerwonyZasilanie silnika
CzarnyZasilanie silnika
ZielonyGND enkodera
NiebieskiVCC enkodera (3,5 - 20 V)
ŻółtyWyjście enkodera A
BiałyWyjście enkodera B
Wykres sygnału zworotnego enkodera z obu kanałów

Koła

W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 6 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.

Czarne koła Pololu 80x10mm (wymagają adaptera)
Białe koła Pololu 80x10mm (wymagają adaptera)
Żółte koło Pololu 80x10mm z adapterem i zamontowanym silnikiem

Koła Wild Thumper chromowane (wymagają adaptera)Koła Wild Thumper czerwony matalic (wymagają adaptera) Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem

Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicachAdaptery do kół Scooter

Uchwyty

Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 37D, znacznie ułatwiają ich montaż.

Uchwyty do silników 37DUchwyt do silnika 37D
Silnik 37D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter

Sterowniki silników

Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.

W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino i Raspberry Pi.

RoboClaw 2x7A Motor Controller (V5B)- dwukanałowy sterownik silników DCShield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB

Czujniki prądu

Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.

Moduł czujnika natężenia prądu 0-20A z układem ACS712-20ACHS-7124 – czujnik natężenia prądu ±40AModuł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX

Rodzaje i parametry silników 37D Pololu:

W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 6,3:1 do 150:1, o napięciu znamionowym 12 V oraz 24 V. Wszystkie warianty silników z przekładniami są dostępne w wersji z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Dodatkowo dostępne są silniki z enkoderami bez przekładni, pasujące do przekładni od pozostałych silników 37D.

PrzekładniaNapięciePrędkość obrotowamax. moment obrotowymin. prądmax. prądJeden wałDwa wały
1:124 V10 000 RPM0,55 kg*cm0,1 A3 ALINK
12 V10 000 RPM0,5 kg*cm0,2 A5,5 ALINK
6,3:124 V1 600 RPM3,0 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V1 600 RPM3,5 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
10:124 V1 000 RPM5,5 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V1 000 RPM4,9 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
19:124 V530 RPM9,5 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V530 RPM8,5 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
30:124 V330 RPM15 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V330 RPM14 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
50:124 V200 RPM23 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V200 RPM21 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
70:124 V140 RPM31 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V150 RPM27 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
100:124 V100 RPM39 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V100 RPM34 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
131:124 V79 RPM47 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V76 RPM45 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK
150:124 V68 RPM56 kg*cm0,1 A3 ALINKLINK
12 V67 RPM49 kg*cm0,2 A5,5 ALINKLINK

Do pobrania

Producent