

205,03 zł Netto
Silnik o średnicy 37 mm i długości 65 mm, z metalową przekładnią 6,3:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 1600 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 3,5 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4698
darmowa wysyłka na terenie Polski dla wszystkich zamówień powyżej 500 PLN
Jeśli Twoja wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie do godz. 11:00
Każdy konsument może zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni bez zbędnych pytań
Silnik o średnicy 37 mm i długości 65 mm, wyposażony w metalową przekładnię śrubową o przełożeniu 6,25:1 z wałem w kształcie litery „D” o średnicy 6 mm i długości ok. 16 mm. Zalecanym napięciem pracy silnika jest 24 V i przy takim napięciu osiąga on prędkość 1600 RPM oraz maksymalny moment obrotowy 3,5 kg*cm, pobierając prąd od 0,1 A do 3 A. Dodatkowo silnik jest wyposażony w magnetyczny enkoder 64 CPR z plastikową osłonką.
Uwaga!
Przeciążenie silnika może spowodować zniszczenie przekładni lub skrócenie jego żywotności. Podane wartości maksymalnego momentu obrotowego oraz maksymalnego pobieranego prądu są wynikiem ekstrapolacji, ponieważ silniki zwykle ulegają przegrzaniu przed osiągnięciem tych wartości. Zaleca się nie przekraczać ciągłego obciążenia 10 kg*cm oraz 25 kg-cm obciążenia chwilowego. Zaleca się zasilanie silników prądem równym bądź mniejszym niż 25% podanego prądu maksymalnego.Silniki Pololu 37D dostępne są w dwóch wersjach o zalecanym napięciu 12 V i 24 V, które nie różnią się mocą, a jedynie pobieranym prądem, który jest o połowę niższy niż w porównaniu do silników 12 V, co może być sporym ułatwieniem przy dobieraniu sterowników. Możliwe jest zasilanie silnika mniejszym lub większym napięciem, ale wiąże się to odpowiednio z mniejszą mocą lub skróceniem żywotności silnika.
Wszystkie silniki mają jednakowe wymiary. Przekładnie w zależności od przełożenia różnią się długością, co widać na poniższym rysunku technicznym. Metalowa obudowa przekładni ma dwa otwory gwintowane dla śrub M3. Silniki z przekładnią ważą od 175 g do 210 g w zależności od wielkości przekładni.
![]() |
Wymiary silników 37D w wersji z enkoderami (jednostki w mm). |
---|
![]() |
Wymiary silników 37D w wersji bez enkoderów (jednostki w mm). |
Uwaga!
Nie należy wkręcać zbyt głęboko śrub w otwory montażowe, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Zaleca się nie wkręcać śrub głębiej niż 3 mm.Wszystkie silniki Pololu 37D z przekładnią dostępne są w wersjach z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Enkoder zamontowany jest na dodatkowym wale znajdującym się po przeciwnej stronie wału głównego. Wał na którym zamontowany jest enkoder wyprowadzony jest bezpośrednio z silnika (bez przełożenia), co umożliwia montaż enkodera działającego znacznie dokładniej, niż gdyby był zamontowany na wale za przekładnią. Zastosowanie enkodera pozwala określić prędkość oraz położenie wału silnika oraz zastosować te wartości w pętli zwrotniej regulatora PID.
![]() |
![]() |
![]() |
Silnik z jednostronnym wałem | Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem |
Silnik z obustronnym wałem i zamontowanym enkoderem oraz zdjętą plastikową osłonką |
Dwukanałowy enkoder magnetyczny oparty o efekt Halla służy do wykrywania obrotu dysku magnetycznego, zamontowanego na dodatkowym wale silnika. Zastosowany enkoder pozwala uzyskać rozdzielczość maksymalnie 64 CPR, przy zliczaniu sygnału z obu kanałów enkodera, oraz uwzględniając zbocze rosnące oraz opadające sygnału. Aby obliczyć ile impulsów przypada na jeden obrót wału głównego silnika, należy pomnożyć jego przełożenie przez 64. Do silników z enkoderem dołączony jest sześciożyłowy przewód służący do zasilania silnika i enkoderów oraz przekazywania sygnału zwrotnego z enkodera. Funkcje poszczególnych przewodów zostały opisane w tabeli poniżej. Czujniki enkodera mogą być zasilane napięciem od 3,5 V do 20 V i pobierają prąd o natężeniu maksymalnie 10 mA.
|
![]() |
||||||||||||||
Wykres sygnału zworotnego enkodera z obu kanałów |
W naszej ofercie można znaleźć koła pasujące do silników z wałem o średnicy 6 mm i kształcie litery „D”. Dostępne są wąskie koła, koła terenowe oraz koła Scooter o różnych średnicach.
![]() |
![]() |
![]() |
Czarne koła Pololu 80x10mm (wymagają adaptera) |
Białe koła Pololu 80x10mm (wymagają adaptera) |
Żółte koło Pololu 80x10mm z adapterem i zamontowanym silnikiem |
![]() |
|
|
Koła Wild Thumper chromowane (wymagają adaptera) | Koła Wild Thumper czerwony matalic (wymagają adaptera) | Koło Wild Thumper z zamontowanym silnikiem |
![]() |
![]() |
|
Zestawienie kół Pololu Scooter z poliuretanu o różnych średnicach | Adaptery do kół Scooter |
Metalowe uchwyty pasujące do silników Pololu 37D, znacznie ułatwiają ich montaż.
![]() |
![]() |
![]() |
Uchwyty do silników 37D | Uchwyt do silnika 37D |
Silnik 37D zamontowany na platformie z kołem typu Scooter |
Sterownie silnikami bezpośrednio z portów mikrokontrolera nie jest możliwe, ze względu na duży pobór prądu. Problem ten rozwiązują sterowniki silników. Dzięki sterownikom możliwe jest nie tylko włączanie i wyłącznie silników, ale również sterowanie ich prędkością oraz kierunkiem obrotów.
W naszej ofercie można znaleźć szereg sterowników dla jednego lub dwóch silników. Sterowniki dostępne są w formie modułów oraz rozszerzeń shield dla Arduino i Raspberry Pi.
![]() |
![]() |
![]() |
RoboClaw 2x7A Motor Controller (V5B)- dwukanałowy sterownik silników DC | Shield Arduino z podwójnym sterownikiem silników DC z układem VNH5019 | Jrk G2 21v3 sterownik silnika DC z komunikacją USB |
Czujniki prądu pozwalają zmierzyć, ile prądu w danej chwili pobierają silniki, co pozwala określić obciążenie silników. W naszej ofercie znajdują się czujniki z zakresami pomiarowymi od ±5 do ±75.
![]() |
![]() |
![]() |
Moduł czujnika natężenia prądu 0-20A z układem ACS712-20 | ACHS-7124 – czujnik natężenia prądu ±40A | Moduł czujnika natężenia prądu ±15,5A z układem ACS711EX |
W naszej ofercie można znaleźć silniki z przekładniami o przełożeniach od 6,3:1 do 150:1, o napięciu znamionowym 12 V oraz 24 V. Wszystkie warianty silników z przekładniami są dostępne w wersji z enkoderem magnetycznym oraz bez enkodera. Dodatkowo dostępne są silniki z enkoderami bez przekładni, pasujące do przekładni od pozostałych silników 37D.
Przekładnia | Napięcie | Prędkość obrotowa | max. moment obrotowy | min. prąd | max. prąd | Jeden wał | Dwa wały |
1:1 | 24 V | 10 000 RPM | 0,55 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | |
12 V | 10 000 RPM | 0,5 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | ||
6,3:1 | 24 V | 1 600 RPM | 3,0 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 1 600 RPM | 3,5 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
10:1 | 24 V | 1 000 RPM | 5,5 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 1 000 RPM | 4,9 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
19:1 | 24 V | 530 RPM | 9,5 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 530 RPM | 8,5 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
30:1 | 24 V | 330 RPM | 15 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 330 RPM | 14 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
50:1 | 24 V | 200 RPM | 23 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 200 RPM | 21 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
70:1 | 24 V | 140 RPM | 31 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 150 RPM | 27 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
100:1 | 24 V | 100 RPM | 39 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 100 RPM | 34 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
131:1 | 24 V | 79 RPM | 47 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 76 RPM | 45 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK | |
150:1 | 24 V | 68 RPM | 56 kg*cm | 0,1 A | 3 A | LINK | LINK |
12 V | 67 RPM | 49 kg*cm | 0,2 A | 5,5 A | LINK | LINK |
Cechy
Osoba odpowiedzialna BTC Korporacja sp. z o. o. Lwowska 5 05-120 Legionowo Polska sprzedaz@kamami.pl 22 767 36 20
Silnik o średnicy 37 mm i długości 47 mm, z napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 10000 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 0,5 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4750
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 57 mm, z metalową przekładnią 131:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 79 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 47 kg*cm. Pololu 4686
Silnik o średnicy 37 mm i długości 68 mm, z metalową przekładnią 30:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 330 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 14 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4752
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 70 mm, z metalową przekładnią 70:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 140 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 31 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4694
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 76,5 mm, z przekładnią 10:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 1,1 A do 6 A, prędkością 1450 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 3,4 kg*cm. JGB37-550
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 52 mm, z metalową przekładnią 19:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 530 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 9,5 kg*cm. Pololu 4681
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 73 mm, z metalową przekładnią 131:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 79 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 47 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4696
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 52 mm, z metalową przekładnią 19:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 530 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 8,5 kg*cm. Pololu 4741
Silnik o średnicy 37 mm i długości 73 mm, z metalową przekładnią 100:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 100 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 34 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4755
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 50 mm, z metalową przekładnią 6,3:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 1600 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 3,5 kg*cm. Pololu 4688
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 52 mm, z metalową przekładnią 30:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 330 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 14 kg*cm. Pololu 4742
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 73 mm, z metalową przekładnią 150:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 68 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 56 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4697
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 70 mm, z metalową przekładnią 50:1, napięciem pracy 12 V, poborem prądu od 0,2 A do 5,5 A, prędkością 200 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 21 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4753
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 68 mm, z metalową przekładnią 30:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 330 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 15 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4692
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 47 mm, z napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 10000 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 0,55 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4690
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 54 mm, z metalową przekładnią 70:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 140 RPM i maksymalnym momentem obrotowym 31 kg*cm. Pololu 4684
Brak towaru
Silnik o średnicy 37 mm i długości 65 mm, z metalową przekładnią 6,3:1, napięciem pracy 24 V, poborem prądu od 0,1 A do 3 A, prędkością 1600 RPM, maksymalnym momentem obrotowym 3,5 kg*cm i enkoderem magnetycznym 64 CPR. Pololu 4698